וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בן ה-13 שינה את גרסתו: "לא דקרתי, זה בן דוד שלי"

יוסי אלי ויהושע בריינר

19.10.2015 / 12:10

אחמד מנאסרה, שהיה מעורב בדקירת צעיר בן 20 ונער בן גילו בשכונת פסגת זאב בשבוע שעבר, חזר בו מהודאתו ואמר לחוקריו כי התחרט ופחד לדקור את הנער כי הוא "לא אוהב דם". לדבריו, "בהתחלה רציתי, אבל בסוף ביקשתי מבן דוד שלי שלא ידקור". פרקליטו: "נתבע את לשכת נתניהו"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

אחמד מנאסרה בן ה-13, החשוד בביצע פיגוע הדקירה בפסגת זאב, שבו נפצעו צעיר בן 20 ונער בן גילו, חזר בו מהודאתו בחקירה וטען כי לא דקר את שני קורבנות בפיגוע בשבוע שעבר - כך נודע היום (שני) לוואלה! NEWS. לפי החוקרים, שתשאלו את מנאסרה לאחר שששוחרר אתמול מבית חולים הדסה עין כרם בבירה והועבר למתקן כליאה של שירות בתי הסוהר, הנער טען בפניהם כי מי שדקר הוא בן דודו, חסן מנאסרה בן ה-15.

על פי גרסתו, "אני לא דקרתי אף אחד כי אני לא אוהב דם. באמצע התחרטתי, מי שביצע את הדקירות בפועל היה חסן. הלכתי עם בן דוד שלי, לא דקרתי אף אחד ואפילו ביקשתי שהוא לא ידקור את הנער. התחרטתי למרות שרציתי לדקור יהודים. שוכנעתי על ידי בן דוד שלי ללכת".

לדברי פרקליטו של מנאסרה, עורך הדין טארק ברגות, בן דודו של מרשו שכנע אותו להגיע לשכונת פסגת זאב כדי לדקור יהודים. "הוא לא אחראי למעשיו", טען.

לקריאה נוספת:
תיעוד הפיגוע בפסגת זאב: בן 13 הולך לקנות ממתקים - ונדקר
התייצב מצבו של הנער בן ה-13 שנפצע אנוש בפיגוע בפסגת זאב
חרף התנגדות הדסה: שר הבריאות הורה לצלם תמונת המחבל בן ה-13

הילד אחמד מנאסרה בן 13, החשוד בביצוע פיגוע הדקירה בפסגת זאב מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. אוקטובר 2015. לשכת העיתונות הממשלתית
"הפרות בוטות של זכויות קטין". מנאסרה בבית החולים הדסה עין כרם/לשכת העיתונות הממשלתית

למרות הדברים, בפרקליטות צפויים להגיש נגד מנאסרה כתב אישום בגין שני ניסיונות רצח. אולם בשל מגבלות החוק, מנאסרה לא יישלח לעונש מאסר, שכן לא ניתן לגזור מאסר מאחורי סורג ובריח על ילדים ונערים שטרם הגיעו לגיל 14.

יום הולדתו של מאנסרה יחול בינואר הקרוב, אך לא ברור כיצד תוכל הפרקליטות למשוך את ההליכים המשפטיים עד מועד זה. על הפרקליטות יהיה להגיש את כתב האישום עד ל-1 לנובמבר. עם זאת, הוא אינו צפוי להשתחרר לביתו, אלא לשהות במעון נעול לאחר הגשת כתב האישום. בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול את מעצרו בשמונה ימים נוספים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

פרקליטו על צילום התמונה בבית החולים: "נתבע את לשכת נתניהו"

בסביבתו של מנאסרה זועמים על התנהלות גורמי החקירה, ובמיוחד על התנהלות משרד ראש הממשלה, לאחר שצילמו בעורמה את מנאסרה בעודו מאושפז בבית החולים. זאת, בניגוד לחוק, לכאורה, האוסר על צילום קטינים ועל צילום של מאושפזים. בין היתר נטען כי חקירתו של מנאסרה במיטת חוליו הייתה ללא נוכחות הוריו, כפי שדורש החוק.

לטענת עו"ד ברגות, החקירה לא תועדה על אף שהחוק מחייב זאת, וכן נערכה ללא מתן הזדמנות להייעצות עם עורך דין. גם טענת לשכת ראש הממשלה, כאילו אדם מטעם המדינה היה זה שהאכיל את מנאסרה בתמונות, שעוררו סערה ציבורית, נדחות בתוקף על ידי סנגורו של הנער. "בכוונתנו לנקוט הליכים משפטיים נגד לשכת ראש הממשלה בגין ההפרות הבוטות נגד זכויותיו של קטין", הוא אומר. "הוראות חוק מפורשות לא כובדו כלל על ידי המשטרה והמדינה, ואנו נתמודד עם ההפרות הללו בכל דרך משפטית אפשרית".

פיגוע דקירה בפסגת זאב, 12 באוקטובר 2015. יותם רונן
זירת פיגוע הדקירה בפסגת זאב, בשבוע שעבר/יותם רונן

ביום חמישי האחרון אמר מנאסרה כי הגיע עם בן דודו במטרה לדקור יהודים, על רקע הטענה הפלסטינית כי ישראל מפרה את הסטטוס קוו בהר הבית. "באתי עם בן דוד שלי חסן מנאסרה לדקור יהודים בשכונה", אמר לחוקריו והדגיש כי בן דוד שלו הוא שהניע אותו לפעולה.

בני הדודים מנאסרה יצאו משכונת בית חנינא הסמוכה לפסגת זאב. על פי המשטרה, השניים הגיעו לשכונה חמושים בסכינים, אותם השיג חסן. "הוא הביא את הסכינים ואני הסכמתי להצטרף אליו", אמר אחמד.

אופניי הילד שנדקר בפיגוע בפסגת זאב, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
אופניו של הנער שנדקר בפיגוע בפסגת זאב, בשבוע שעבר/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

בשלב מסוים הם הבחינו בצעיר בן 20 ברחוב הארבעה. הם התנפלו עליו, דקרו אותו כמה פעמים ופצעו אותו קשה. הצעיר הצליח להימלט כששני הנערים-מחבלים רודפים אחריו.

הם הגיעו לרחוב השישה עשר בפסגת זאב. מועיז, בעל פיצוציה ברחוב, העיד במשטרה כי "שניהם ראו את הקשיש ברחוב ואמרו לו: 'אתה זקן מדי, לא שווה לדקור אותך'". בצעקות "אללה אכבר" הם המשיכו במורד הרחוב עד שהבחינו בילד בן 13 רוכב על אופניו. השניים התנפלו על הילד, דקרו אותו והוא נפצע באורח אנוש.

בסופו של דבר, מסע החבלה של השניים הסתיים כאשר שוטרים שהיו בקרבת המקום נטרלו את חסן. אזרחים שהיו במקום נטרלו את אחמד, תוך שהם מכים אותו, לא לפני שזה נדרס על ידי כלי רכב שנסע במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully