וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייצב מצבו של הנער בן ה-13 שנפצע אנוש בפיגוע בפסגת זאב

יוסי אלי, שבתי בנדט, אלי אשכנזי, יניר יגנה, משה שטיינמץ ועדי חשמונאי

12.10.2015 / 22:25

הפצוע השני בן ה-25 עדיין במצב קשה אך יציב. מוקדם יותר 20 פלסטינים חדרו לשטח ישראל דרך רצועת עזה וכוח צה"ל ירה באוויר כדי להחזירם. לפי דיווח פלסטיני, ארבעה נפצעו מאש צה"ל. עדכונים שוטפים

צילום מסך

(צפו: עימותים עם כוחות צה"ל בגדר הגבול ברצועת עזה, היום)

22:15: התייצב מצב הנער בן ה-13 שנפצע אנושות בפיגוע בפסגת זאב

מצבו של הנער בן ה-13 שנפצע באורח אנוש בפיגוע דקירה בפסגת זאב התייצב, ובתום הניתוח הוא הועבר לטיפול נמרץ והוא מונשם. הפצוע השני בן ה-25 מטופל גם הוא ביחידה לטיפול נמרץ ומצבו קשה אך יציב. השניים מאושפזים בבית החולים הדסה ער צופים שבירושלים.

אופניי הילד שנדקר בפיגוע בפסגת זאב, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
האופניים של הנער בן ה-13 שנדקר היום בפסגת זאב/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

19:25: בקבוק תבערה הושלך באזור חברון; נזק לרכב, אין נפגעים

בקבוק תבערה הושלך בכביש 35 בין מעבר תרקומיא לכפר אידנא שבחברון. נזק נגרם לכלי רכב, אין נפגעים.

18:55: דיווח פלסטיני: ארבעה נפצעו מאש צה"ל כשחצו את הגדר מרצועת עזה

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי ארבעה פלסטינים נפצעו מירי צה"ל, כאשר חצו את הגדר מרצועת עזה לשטח ישראל.

18:37: חייל נפצע קל מיידוי אבנים באזור חברון

חייל צה"ל נפצע מיידוי אבנים באזור חברון. מצבו מוגדר קל.

פלסטינים חצו את הגדר ברצועת עזה, 12 באוקטובר 2015. קודס נט, אתר רשמי
מהומות פלסטינים ברצועת עזה/אתר רשמי, קודס נט

18:21: דיווח: פלסטינים חוצים את גדר בגבול ברצועה; צהל יורה אש חיה

קבוצה של פלסטינים חצתה את גדר המערכת עם רצועת עזה באזור אל-בורייג' שבמרכז הרצועה - כך דיווחה הרשת הלבונית "אל-מיאדין". על פי הדיווח, כוחות צה"ל יורים לעברם אש חיה ורימוני גז. לגרסת צה"ל, במהלך היום עשרות פלסטינים הפגינו באזור רעים וכן פרצו שם עימותים והגדר ניזוקה. היא תוקנה, ובשעות הערב פרצו מהומות נוספות והיא חובלה פעם נוספת. 200 פלסטינים הגיעו לגדר והחלו להתקרב מעבר למותר. חיילי צה"ל פתחו בירי באוויר. כ-20 מתוכם חצו את הגדר אך החיילים מנעו את כניסתם לעומק תוך בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות. הפלסטינים מדווחים כי עשרות התעמתו עם כוחות הביטחון ליד הגדר וכמה מהם אף הצליחו להימלט לשטח ישראל.

18:18: צעירים יידו אבנים לעבר שוטרי מג"ב בעיסאוויה; אין נפגעים

מספר צעירים יידו אבנים לעבר שוטרי משמר הגבול בשכונת עיסאוויה שבירושלים. אין נפגעים. הכוח עשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולאחר מרדף רגלי עצרו שני נערים בני 14 ו-17, תושבי המקום, ואלה הועברו לחקירה.

18:15: הפרות סדר בקבר רחל באזור בית לחם

כמאה פלסטינים מפרים את הסדר בקבר רחל שבאזור בית לחם. צה"ל משיב באמצעים לפיזור הפגנות. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי אחד המתפרעים שיידה בקבוק תבערה נורה ונהרג.

פיגוע דקירה בפסגת זאב, 12 באוקטובר 2015. יותם רונן
הפצוע הראשון בפיגוע בפסגת זאב נדקר ליד אוטובוס שעבר בשכונה/יותם רונן

16:52: מ"מ המפכ"ל: חצי מהעצורים בגל הטרור - קטינים

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, אמר בדיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא המצב הביטחוני כי יותר ממחצית העצורים בשבועות האחרונים במסגרת גל הטרור הם קטינים, שחלקם אינם ברי עונשין. לדבריו, עד כה נעצרו כ-300 בני אדם בחשד ליידוי אבנים ובקבוקי תבערה.

ניצב סאו מסר בדיון, שבו נכחו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי וקצינים בכירים ממחוז ירושלים, כי עד היום נפצעו כ-68 שוטרים מיידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה וירי. הוא ציין כי כ-2,000 שוטרים תגברו את מחוז ירושלים בשבועות האחרונים. ממלא מקום המפכ"ל הוסיף כי עד כה הורחקו 54 יהודים מאזורי יהודה ושומרון. כ-62 ערבים הורחקו מהר הבית ומהעיר העתיקה.

רחוב יפו, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
ירושלים במתיחות שיא/נועם מושקוביץ

15:50 חקירת הפיגוע: המחבלים דקרו ילד על אופניים

מחקירת הפיגוע בפסגת זאב עולה כי שני פלסטינים צעירים התנפלו על גבר יהודי בסמוך לרחוב הניידות בשכונה ופצעו אותו קשה. לאחר מכן הם המשיכו בדרכם על רחוב השישה עשר, הבחינו בילד כבן 13 רכוב על אופניים, דקרו ופצעו אותו באורח אנוש.

אזרח שהבחין בנעשה רץ לעבר החשודים, ואלה החלו לברוח לכיוון הרחוב המרכזי של פסגת זאב - שדרות משה דיין - שבו גם עוברת הרכבת הקלה. לפי הידוע, מחבל אחד נפגע ככל הנראה מכלי רכב, בעוד השני ממשיך לברוח. ניידת משטרה ובה קצין ושוטר מג"ב הבחינו במחבל רץ לכיוונם עם סכין בידו. הם קראו לו לעצור, ומשהוא לא עצר - הם ביצעו ירי לעברו ונטרלו אותו.

שני הפצועים פונו לבית החולים הדסה הר הצופים. בן ה-13 הובהל לחדר הניתוח במצב אנוש ומונשם. בן ה-25, מונשם ומטופל במחלקה הכירורגית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בפסגת זאב/מערכת וואלה!, צילום מסך

15:22: פיגוע דקירה בפסגת זאב בירושלים, שני פצועים קשה

פיגוע דקירה נוסף אירע בירושלים באזור פסגת זאב. נער בן 16 וצעיר בן 20 נפצעו באורח קשה. מחבל אחד נוטרל ואחר נעצר בתום מרדף.

15:00 מפקד מחוז ירושלים: דריכות השוטרים הוכיחה עצמה

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי התייחס לפיגוע בגבעת התחמושת ואמר: "שוב הערנות והדריכות המבצעיות של השוטרים מוכיחות עצמן בשטח ומונעות פגיעה בחפים מפשע. השוטר פעל כראוי וכמצופה ממנו וראוי להערכה על כך.
אנו ממשיכים בהיערכות המתוגברת בירושלים ונפעל בנחישות ובמהירות כלפי כל מחבל שינסה לסכן חיים".

14:54 נעצר סייען בזירת פיגוע הדקירה, הוסר החשש ממחבל נוסף

סייען נעצר בזירת הפיגוע בגבעת התחמושת בירושלים. הוסר החשש מהימצאות מחבל נוסף בבירה.

14:13: פיגוע דקירה בגבעת התחמושת, שוטר נפצע קל; מחבלת נוטרלה

שוטר נפצע קל בפיגוע דקירה בגבעת התחמושת בירושלים. מחבלת בת 16 מבית חנינא נפצעה מירי ומצבה מוגדר בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים את המחבלת ואת השוטר עם דקירות בפלג גופו העליון לבית החולים הדסה הר הצופים.

שוטר מג"ב הבחין במחבלת שעוררה את חשדו בדרך חיים ברלב וקרא לה לעצור. המחבלת המשיכה בדרכה וכשהבחינה כי הוא מתקדם לעברה, הסתובבה לעברו עם סכין ודקרה אותו. השוטר דרך את נשקו וירה בה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלת שנוטרלה בזירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

14:06: מ"מ המפכ"ל: 300 נעצרו בגל ההסלמה, 68 שוטרים נפצעו

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, אמר בדיון שמתקיים בוועדת הפנים בנושא המצב הביטחוני: "יותר מ-50% מהעצורים בשבועות האחרונים הם קטינים, חלק מהם אינם ברי עונשין". לדבריו, עד כה נעצרו כ-300 בני אדם בחשד ליידוי אבנים ובקבוקי תבערה.

ניצב סאו מסר בדיון, שבו נכחו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי וקצינים בכירים ממחוז ירושלים, כי עד היום נפצעו כ-68 שוטרים מיידוי אבנים השלכת בקבוקי תבערה וירי. הוא ציין כי כ-2000 שוטרים תגברו את מחוז ירושלים בשבועות האחרונים. ממלא מקום המפכ"ל הוסיף כי עד כה הורחקו 54 יהודים מאזורי יהודה ושומרון. כ-62 ערבים הורחקו מהר הבית ומהעיר העתיקה.

12:20: המחבל מגן שמואל הכחיש את המיוחס לו: "מדובר בתאונה"

מעצרו של עלא ראיד אחמד זיוד, המחבל מאום אל-פחם שביצע אתמול את הפיגוע ליד גן שמואל, הוארך בעשרה ימים. בדיון בהארכת מעצרו הכחיש המחבל את המיוחס לו ואמר ש"מדובר בתאונה". הוא טען כי לאחר התאונה הותקף על ידי יהודים ולכן נאלץ לשלוף סכין.

ארבעה בני אדם נפצעו, בהם חיילת בת 19 במצב קשה, אמש בפיגוע ליד מתחם הקניות של גן שמואל, שעל כביש 65 באזור חדרה. לפי המשטרה, החשוד, צעיר ערבי-ישראלי, הגיע לאזור המתחם ברכב מסוג סיאט ודרס אנשים שהיו שם. בהמשך, יצא מכלי הרכב, והחל לדקור את הנקרים בדרכו.

הארכת מעצר לעלא ראיד אחמד זיוד, המואשם בפיגוע בגן שמואל, חיפה אקטובר 2015. ערן גילווארג
הכחיש. המחבל עלא ראיד אחמד זיוד בדיון/ערן גילווארג

11:00 לפיד הצדיק את חיסול המחבל: "זה המודל"

חברי סיעת יש עתיד הגיעו הבוקר לשער האריות בירושלים, שבו אירע הבוקר ניסיון פיגוע, והצדיקו את חיסולו של המחבל. "הם ירו בו והרגו אותו וזה צריך להיות המודל. חז"ל אמרו: 'הקם להורגך השכם להורגו'. מי שבא עם סכין צריך לדעת שיירו בו כדי להרוג", אמר יו"ר המפלגה יאיר לפיד. לדבריו, "הממשלה צריכה להכניס כמה שיותר כוחות לשטח, בעיקר בנקודות החיכוך. זה מה שירגיע את השטח".

לפיד התייחס לנושא הר הבית ואמר כי גם בקואליציה יש מי שמתסיס את האווירה. "הניסיונות לייצר פרובוקציות מכל הצדדים הם מגונים. אסור לנו לתת לפרובוקציות לשנות את זה. אפילו הניסיון של אורי אריאל היה בעייתי".

10:54: בני 18 מטירת כרמל נעצרו בחשד שהתכוונו לפגוע בערבים

שני צעירים בני 18 מטירת כרמל חשודים שפרסמו בפייסבוק כי בכוונתם לפגוע בערבים שיתקרבו לבית ספרם. השניים אף הצטיידו בסכינים. הם נעצרו אתמול והיום יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בחיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי סיעת יש עתיד, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:00 מפקד מחוז ירושלים: "השוטרים רדפו אחרי המחבל"

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, התייחס לפיגוע ואמר כי מדובר במפגע בודד. "מחבל שהגיע מכיוון שער הפרחים ירד בצמוד לחומה לכיוון שער האריות. שני לוחמי מג"ב זיהו אותו, ביקשו ממנו להזדהות ולהוציא את מה שיש לו בכיסים. המחבל שלף סכין, קפץ לעבר שוטר מג"ב וניסה לדקור שוטר. הם נסוגו לאחור ונטרלו את המחבל עם כמה יריות. המחבל ברח והם המשיכו לרדוף אחריו ולנטרל אותו. מצאנו שני סכינים בזירה", אמר.

הוא הוסיף: "השוטרים הוכיחו את עצמם שוב ומנעו את הפגיעה בחפים מפשע. מדובר בשני לוחמי מג"ב ושני לוחמי יחידת יואב, שנמצאים פה בתגבור. הם הצליחו לנטרל את המחבל, שנכון לעכשיו אנחנו יודעים שהוא בן 20, עוד לא ידוע מה הזהות שלו. מבחינתנו כל אחד הוא מחבל פוטנציאלי, אנחנו חושדים באנשים האלה ואני מקווה שהשוטרים ימשיכו לעשות את המוטל עליהם".

8:57: ניסיון לפיגוע דקירה בשער האריות בירושלים, המחבל חוסל

מחבל פלסטיני שהגיע מכיוון בית הקברות המוסלמי הצפוני סמוך לשער האריות עם ידו בכיסו עורר את חשדם של לוחמי מג"ב שהורו לו לעצור לבדיקה. המחבל התקרב לשוטר עם הסכין ודקר לוחם מג"ב באפודו. אולם הלוחם לא נפגע. בתגובה ירו הלוחמים במחבל למוות.

8:34: נעצר ברהט בכיר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית

חוקרי תחנת רהט עצרו אתמול נציג הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית ברהט בחשד לשידול להתקהלות בלתי חוקית, ולשידול לגרימת נזקים. הוא יובא היום לדיון בהארכת מעצרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל שחוסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

7:59: 17 בני אדם נעצרו על ידי מג"ב במזרח ירושלים במהלך הלילה

17 בני אדם נעצרו הלילה במהלך פעילות מעצרים שביצעו כוחות משמר הגבול במזרח ירושלים. ארבעה מהעצורים הם נערים.

5:00: שלושה צעירים ונער נעצרו בחשד למעורבות במהומות ליד כביש 70

שלושה צעירים בגילאי 18-21 ונער בן 14 נעצרו הלילה בתום מרדף בחשד למעורבות במהומות באזור כביש 70, בסמוך לאבו סנאן וג'דיידה-מכר שבגליל המערבי. במהלך האירועים הושלכו בקבוקי תבערה ויודו אבנים לעבר הכביש. הארבעה נלקחו לתחנה ובבוקר יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעכו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

23:12: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול

רקטה שנורתה מוקדם יותר מרצועת עזה לעבר ישראל התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

23:00: צעירים רעולי פנים יידו אבנים והבעירו צמיגים בגליל המערבי

כמה צעירים רעולי פנים יידו אבנים וגילגלו צמיגים בוערים לעבר כביש 70 מתוך הכפרים אבו סנאן וג'דיידה-מכר שבגליל. בתגובה, כוח המשטרה שהוצב במקום, מתחנת עכו ויס"מ חוף, הדפו את המפגינים לתוך הכפרים ומנעו את גלישתם לכביש - תוך שימוש באמצעי לפיזור הפגנות. לא דווח על נפגעים או על נזק באירוע.

22:56: נהג אוטובוס נפגע באורח קל מיידוי אבנים בתל מונד

נהג אוטובוס נפגע קל מיידוי אבן לעבר כלי רכבו שנסע בתוך תל מונד. הנהג נפצע בידו ולא נזקק לטיפול רפואי. משטרת ישראל פתחה בסריקות ובדיקת נסיבות המקרה.

פגיעת הרקטה במועצה האזורית אשכול, 10 באוקטובר 2015. עומרי מסיכה, מערכת וואלה! NEWS
פגיעת רקטה ביישוב במועצה האזורית אשכול, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, עומרי מסיכה

22:32: כ-200 פלסטינים יידו אבנים והבעירו צמיגים ליד בית אל

כ-200 פלסטינים הפגינו בכיכר איו"ש שבסמוך להתנחלות בית אל שבבנימין ולאוגדת יהודה ושומרון. המפגינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוח צה"ל - שהשיב באמצעים לפיזור הפגנות.

21:40: עשרות צעירים צועדים בחדרה ומשמיעים קריאות נגד ערבים

כמה עשרות צעירים צועדים ברחוב הנשיא בחדרה, כשהם נושאים את דגלי ישראל ומשמיעים קריאות בגנות ערבים. זאת על רקע הפיגוע שאירע מוקדם יותר הערב בצומת גן שמואל, בו נפצעו ארבעה ישראלים באורח קשה-קל.

21:30: הפרות סדר בצפון: עשרות מתפרעים ביישובים ערביים

כמה הפרות סדר נרשמו ביישובים ערביים באזור הצפון. עשרות בודדות של ערבים, חלקם רעולי פנים, מבעירים צמיגים בכפר כנא. לא נרשמו נפגעים. כוחות משטרה פועלים במקום. גם בכפר ריינה ובמג'ד אל-כרום ישנם כמה ערבים שמבעירים צמיגים. בכניסה לכפר טורען מתגודדים עשרות ערבים, חלקם רעולי פנים.

מהומות בנצרת. אוקטובר 2015. ערן גילווארג
מהומות בנצרת, השבוע/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully