וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה תומך במעורבות הרוסית בסוריה: הכותרות שעשו את סוף השבוע

מזכ"ל חיזבאללה אמר כי אסטרטגיית המערב הכושלת בסוריה הביאה להתערבות מוסקבה. גורמים במשטרה חוששים שהמפכ"ל החדש "יעדיף אנשים מהארגון שלו". נפילה זוהתה ברמת הגולן כתוצאה מהלחימה בסוריה. הכותרות שעשו את השבת

עריכה: טל רזניק, צילום: רויטרס

(הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לפוטין, בשבוע שעבר)

נסראללה בירך על נוכחות רוסיה בסוריה: "תשפיע על המלחמה באזור"

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה הביע אמש תמיכה במעורבותה של רוסיה בנשיא סוריה בשאר אסד. בריאיון ל"אל-מנאר", תחנת הטלוויזיה של הארגון, אמר נסראללה כי כישלון הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש ("המדינה האיסלאמית"), בראשותה של ארצות הברית, הוא שהוביל את הקרמלין להתערב ביתר שאת באזור.

לדברי נסראללה, האסטרטגיה שבה נוקטת הקואליציה בטיפול בדאעש אינה נכונה, ובכך כישלונה. הוא הסביר כי הסתמכות רק על תקיפות אוויריות, כפי שעושה הקואליציה, לא תביס את הלוחמים הג'יהאדיסטים. לבסוף, בירך נסראללה על הנוכחות הרוסית בסוריה: "אנו מקבלים בברכה כל כוח שיתערב ויתמוך בצבא הסורי, מאחר שבהשתתפותה, רוסיה תתרום בדחיקת סכנות מרכזיות המאיימות על סוריה ועל האזור כולו".

במשטרה חוששים: "המפכ"ל החדש יעדיף אנשים מהארגון שלו"

על רקע מינויו המסתמן של סגן ראש השב"כ ר' לתפקיד המפכ"ל, חוששים במשטרה כי סגל הפיקוד הבכיר יאויש בקצינים שיובאו גם הם מחוץ לשורות הארגון. עיקר הדאגה היא שקצינים בדרגות זוטרות יחסית מהצבא יקודמו לדרגת ניצב וימנו עם הספ"כ. לצד חששות אלו, ישנה האפשרות שכמה בכירים במשטרה יפרשו מתפקידם, ואז תחסר בארגון שורה ארוכה של קצינים בכירים.

ואולם, במשרד לביטחון הפנים כבר הביעו נכונות לבצע שינויים אלו – הבאת קצינים מחוץ למשטרה – אם אכן יגיע מפכ"ל חיצוני. בין היתר, מדובר בקציני צה"ל מצטיינים בדרגת תת-אלוף וכן דמויות מפתח מהמגזר הציבורי, שיכולים לתרום אף הם לארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

זליגה מהמלחמה בסוריה: נפילה ברמת הגולן

נפילה בשטח פתוח זוהתה הערב (שבת) בצפון רמת הגולן. אין נפגעים ולא נגרם נזק. ככל הנראה מדובר בזליגה ממלחמת האזרחים בסוריה. לא הופעלה אזעקה.

זמן קצר לפני כן דיווחו תושבים באזור הגבול עם סוריה על פיצוצים עזים בגולן הסורי. ביממה האחרונה נערכים קרבות עזים ליד קוניטרה.

גנץ: "ישנם צדדים חיוביים בהסכם הגרעין עם איראן"

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ נאם אמש ב"מכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב" שבוושינגטון, בירת ארצות הברית. בדבריו התייחס גנץ להסכם הגרעין שנחתם בין איראן ושש המעצמות, בפעם הראשונה מאז שפשט את המדים. גנץ אמר כי "ההסכם עם איראן היה יכול להיות טוב יותר, אך קיימת גם חצי הכוס המלאה: דחייה של תכנית הגרעין האיראנית ב-15-10 שנים היא דבר טוב".

בנוסף לכך אמר גנץ כי לארצות הברית ולישראל ישנם אינטרסים אסטרטגיים זהים בכל הנוגע לאיראן, וציין כי בזמן שההסכם נכנס לתוקפו, המאמצים המודיעיניים צריכים להתמקד בהרחבת הידע על האתרים השונים באיראן. גנץ התייחס בדבריו גם למצב במזרח התיכון והעריך כי "יכולות לקחת עשר, אולי 20 שנים עד שהמזרח התיכון יתייצב מחדש". על מעורבותה של רוסיה בסוריה אמר כי עוד בשלב זה קשה להגדיר מהן מטרותיה האסטרטגיות של מוסקבה, וכי "ייתכן שאפילו רוסיה לא יודעת ב-100% מהן מטרותיה", אמר.

הרפובליקנים הופתעו: יו"ר בית הנבחרים ביינר התפטר מתפקידו

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ג'ון ביינר, הודיע אמש במהלך ישיבה סגורה של המחוקקים ממפלגתו כי יתפטר מהקונגרס בסוף חודש אוקטובר, לאחר כמעט חמש שנים בתפקיד. החלטה זו מגיעה לאחר שהופעל עליו לחץ כבד מגורמים שמרנים במפלגתו לנקוט בעמדות נוקשות יותר, בעיקר בכל הנוגע להפסקת המימון הפדרלי ל"ארגון האמריקני להורות מתוכננת", העוסק בין היתר בהפלות, שגרר עימות משמעותי בין הגורמים השמרנים והליברלים בקונגרס ומאיים להביא להשבתת הממשל.

רבים הופתעו מהודעתו של ביינר. המחוקק סטיב צ'אבוט שנכח בישיבה אמר כי האווירה בחדר הייתה "קודרת", וציין כי היו דמעות בעיניו של ביינר ושל מחוקקים נוספים. "אני ממש נחנקתי כששמעתי ההודעה", אמר. גורמים רפובליקנים מתונים אמרו כי מדובר בניצחון לקבוצת "מסיבת התה" השמרנית.

מבוכה לארה"ב: מורדים סורים שאימנו מסרו ציוד לג'בהת א-נוסרה

הפנטגון וצבא ארצות הברית הודיעו הלילה כי קבוצת לוחמים של הצבא הסורי החופשי, ארגון המורדים המתון הזוכה לסיוע אמריקני, העבירה בחודש שעבר ציוד צבאי לג'בהת א-נוסרה בסוריה. הלוחמים הם חלק מכוח של מורדים שנשלחו לאחרונה לאזור לאחר שעברו אימונים על ידי ארצות הברית.

"למרבה הצער, למדנו היום שיחידה של הצבא הסורי החופשי מודה בכך שהעבירה שישה טנדרים וחלק מהתחמושת שלהם לכוח המשויך לג'בהת א-נוסרה", מסר דובר הפנטגון, ג'ף דיוויס. "אם הדיווחים שהגיעו אלינו נכונים, הדבר מדאיג מאוד", מסר בהודעה נפרדת קולונל פטריק ריידר, דובר הפיקוד המרכזי של הצבא האמריקני. לדבריו, הציוד שהועבר ניתן בתמורה למעבר בטוח של הלוחמים באזור שבשליטת הארגון הגי'האדיסטי.

אובמה ונשיא סין סיכמו על "מאבק משותף" בלוחמת סייבר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אירח היום (שישי) את נשיא סין שי ג'ינפינג בביקורו הראשון בוושינגטון. במסגרת הפגישה ביניהם הודיעו השניים על חזונם המשותף בנוגע למלחמה בשינוי האקלים ועל שיתוף הפעולה בין שתי האומות בנוגע לריגול ופשעי סייבר. בהצהרה המשותפת לאחר שנועדו באופן אישי, אמר אובמה כי הוא ומקבילו הסיני הגיעו ל"הבנה משותפת" לגבי הטיפול בריגול באמצעי סייבר וכי הם הסכימו ששום אומה לא תתמוך בזדון בניסיונות פריצה למערכות מחשוב.

אובמה הוסיף כי הבהיר לג'ינפינג שסין חייבת להוכיח שהיא לא מממנת פשעי סייבר, וכן דרש שתאכוף את החוקים נגד אזרחיה המשתמשים באינטרנט כדי לחדור לבסיסי נתונים סודיים של חברות אמריקניות. "השאלה כעת היא האם מלים יהפכו למעשים", אמר אובמה במסיבת העיתונאים המשותפת, והוסיף כי יעקוב בזהירות כדי לוודא שיש התקדמות בנושא. אם סין לא תעשה כן, אמר הנשיא האמריקני, ארצות הברית תפעיל סנקציות, תשתמש באמצעים משפטיים ותנקוט באמצעים נוספים "כדי לרדוף אחר פושעי הסייבר".

העולם מתגייס לפתרון המלחמה בסוריה: קרי נועד עם זריף

שרי החוץ של ארצות הברית והאיחוד האירופי נפגשו היום (שבת) עם המקביל האיראני מוחמד ג'וואד זריף בשולי העצרת הכללית של האו"ם המתכנסת השבוע בפעם ה-70. העצרת צפויה לעסוק השנה בעיקר בסכסוך הסורי שהוביל למשבר הפליטים החמור ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה. בתום הפגישה עם זריף, הראשונה בין השניים מאז נחתם הסכם הגרעין, אמר קרי כי יש להתקדם לעבר פתרון של שלום בסוריה ובתימן.

מוקדם יותר דנו שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני וזריף במלחמת האזרחים בסוריה. בהצהרה של האיחוד האירופי נמסר כי השניים "הדגישו את הצורך להביא לסיום המלחמה בסוריה", והביעו את מוכנותם לשתף פעולה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully