וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה חוששים: "המפכ"ל החדש יעדיף אנשים מהארגון שלו"

26.9.2015 / 0:15

גורמים במשטרה דואגים כי המפקד המיועד, סגן ראש השב"כ ר', ימלא את שורות סגל הפיקוד הבכיר במינויים חיצוניים, "חשש שעלול להתממש בקרוב". במשרד לביטחון הפנים הביעו תמיכה בהבאת קצינים מחוץ לארגון

עריכה: ניר חן, צילום: אבי כהן, מאצ'י הוף

(הסרת מועמדות הירש - משדר מיוחד)

על רקע מינויו המסתמן של סגן ראש השב"כ ר' לתפקיד המפכ"ל, חוששים במשטרה כי סגל הפיקוד הבכיר יאויש בקצינים שיובאו מחוץ לשורות הארגון. עיקר הדאגה היא שקצינים בדרגות זוטרות יחסית מהצבא יקודמו לדרגת ניצב.

סגן מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז חוף הם שניים מהתפקידים שלא מאוישים כרגע. לצד אלו, ישנו החשש כי מפקד המחוז הדרומי, יורם הלוי, וממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, יפרשו. אם להוסיף לכך את האפשרות כי גם ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, יפרוש אף הוא, הרי שבמשטרה יחסרו שורה ארוכה של קצינים בכירים.

לקריאה נוספת:
נשות "הכת הירושלמית" נגד הנער שחשף את התעללות: "בדה סיפורים"
אישום: צעיר בן 25 הפיץ בזדון מחלת מין בקרב נשים
שלושה ימים לאחר שנעצר בחשד לרצח כפול: אלי מוסלי שוחרר

המפכ"ל המיועד ר' מחוץ לביתו לאחר הכרזה על מועמדותו, ספטמבר 2015. ניב אהרונסון
המפכ"ל המיועד ר' מחוץ לביתו, אתמול/ניב אהרונסון

ואולם, במשרד לביטחון הפנים כבר הביעו נכונות לבצע שינויים אלו - הבאת קצינים מחוץ למשטרה - אם אכן יגיע מפכ"ל חיצוני. בין היתר, מדובר בקציני צה"ל מצטיינים בדרגת תת-אלוף וכן דמויות מפתח מהמגזר הציבורי, שיכולים לתרום אף הם לארגון. "החשש הוא שבמקום לקדם תתי-ניצבים במשטרה, שהרבה מהם ראויים, המפכ"ל החדש יעדיף אנשים גם מהארגון שלו וגם מארגונים אחרים. זה חשש שעלול להתממש בקרוב", אומרים במשטרה.

סגן ראש השב"כ ר' נחשב לאחד המוחות המבריקים בשירות. גורמים במערכת הביטחון מגדירים את ר', חובש כיפה בן 52, אב לשבעה המתגורר במרכז הארץ, כ"חיית שטח", שפעל לצד גורמי משטרה מתוקף תפקידו ולכן מכיר כמה דמויות בארגון ואת שיטות העבודה. עם זאת, לא ניתן להוסיף במילים על זהותו ועל פועלו, משום שרובם אסורים לפרסום.

(עדכון ראשון: 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully