וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש השב"כ הוא מועמד השר ארדן לתפקיד המפכ"ל

25.9.2015 / 12:25

בתום שבוע סוער, שבמהלכו הסיר השר לביטחון הפנים את מועמדות תא"ל במיל' גל הירש בשל הימשכות הליך אישור המינוי, החליט גלעד ארדן כי מינוי סגן ראש השב"כ המכהן ר' יובא לאישור ועדת טירקל בשבוע הבא. ר' הביע נכונות לקבל על עצמו את התפקיד

עריכה: ניר חן, צילום: אבי כהן, מאצ'י הוף

(גל הירש על הסרת מועמדותו: "עברתי מסע השמצות, חיה בנו רוח רעה")

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן החליט היום (שישי) להמליץ לממשלה על מינויו של סגן ראש השב"כ ר' לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל. זאת במקום תא"ל במיל' גל הירש, שאת מועמדותו הסיר השר מוקדם יותר השבוע. מינויו של ר' לתפקיד יובא לאישור ועדת טירקל בשבוע הבא. הוא הביע את נכונותו לקבל על עצמו את התפקיד.

המינוי יובא לאישור הממשלה בכפוף להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל. אחרי סערת הירש ביקש ארדן לחפש במהירות מחליף חדש, זאת מאחר שהתפקיד לא מאויש זה תקופה ארוכה. גורמים העריכו כי השר ימשיך להתעקש על למנות למפכ"ל גורם מחוץ לשורות הארגון, כפי שניסה לעשות במקרה של הירש, דבר שעורר אז זעם רב בקרב מפכ"לים לשעבר ובכירים במשטרה.

ארדן הסביר השבוע את ביטול המינוי ב"התמשכות הבדיקה ואי קביעת מועד לסיומו". בהמשך השמיע דברי ביקורת על התנהלות צוות הבדיקה. לעומתו, ראש הממשלה כבר קבע כי "הליך המינויים ראוי לבחינה מחודשת". גם הוא תקף את העובדה שצוות הבדיקה לא הצליח אפילו לתת תאריך יעד לסיום הבדיקה. "הזמן המתמשך והעובדה שלא ניתן לקבל מסגרת זמנים קצובה למה שמכונה אצלנו 'תהליך בדיקה' הביא להסרת המועמדות", כתב נתניהו.

לקריאה נוספת:
משפחות שכולות על הסרת מועמדותו של הירש: "לא סיבה למסיבה"
"מסכל כל מינוי": בממשלה מורידים את הכפפות מול וינשטיין
הירש על הסרת מועמדותו: "עברתי מסע השמצות, חיה בנו רוח רעה"

גל הירש מודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, ראש העין, 24 בספטמבר 2015. שלומי גבאי
גל הירש. המינוי שלא צלח/שלומי גבאי

השר ארדן הודיע ברביעי להירש כי עקב התמשכות הליך הבדיקה נגדו ואי-קביעת מועד לסיומו הוא נאלץ להסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. ארדן מסר כי "לפני כחודש הודעתי שגל הירש הוא המיועד לתפקיד המפכ''ל. גל הוא אדם טוב, ערכי, ישר ומוכשר. הוא ביטחוניסט עם קבלות לאורך שנים רבות. לדבריו, "מאז ההודעה, הוא עובר לצערי מסע של השמצות והכפשות, רצח אופי ועלילות. הציבור מרגיש את זה ומביע תמיכה רבה בגל ובמועמדותו. הליך הבדיקה המתקיים בעניינו של גל נמשך כבר זמן רב. חוות הדעת עוד לא הוגשה לוועדת טירקל והשלמת ההליך לא נראית באופק".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
השר לביטחון הפנים ארדן/ערן גילווארג

גל הירש התייחס אתמול לראשונה להחלטתו של השר ארדן להסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל ואמר: "אני חייל של עם ישראל. לא ביקשתי להיות מפכ"ל אך נקראתי למשימה. הייתה פה מסכת שיטתית של השמצות והשחרה".

בפיו של הירש הייתה ביקורת קשה על הליך הבדיקה בעניינו והביקורת הציבורית על מינויו. "למדתי על בשרי שיעור לאומי משמעותי ואני יוצא ממנו מודאג ומוטרד עם שאלות קשות על הרוח הרעה שחיה בנו", אמר. "עולות תהיות על מצבו של עמוד השדרה הלאומי, על המשילות, על מצבה של הדמוקרטיה, על חוק ועל שלטון חוק, על ערכים ועל היעדר ערכים, על קבוצות כוח גדולים ואינטרסים שלא נבחרו על ידי העם המניעים בפועל את חיינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully