וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התמשכות הבדיקה נגדו: הירש לא ימונה למפכ"ל

השר ארדן הודיע הערב להירש כי עקב התמשכות הליך הבדיקה נגדו ואי-קביעת מועד לסיומו הוא נאלץ להסיר את מועמדותו. ואולם, הוא הבהיר: "הוא אינו חשוד בדבר". נתניהו: "הליך המינויים הוא פוגעני וקשה"

צילום: בראל אפרים, עריכה: יאיר דניאל

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן הודיע הערב (רביעי) לתת-אלוף (במיל') גל הירש כי עקב התמשכות הליך הבדיקה נגדו ואי-קביעת מועד לסיומו הוא נאלץ להסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. כעת ייאלץ ארדן לשקול מחדש את המועמדים למחליפו של יוחנן דנינו. נגד הירש התקיימה בדיקה מטעם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנוגע לעסקות עבר שביצעה חברה שהייתה בבעלותו בגיאורגיה. צוות מטעמו של וינשטיין אף היה אמור להיפגש עם המפכ"ל המיועד בשבועיים הקרובים.

ארדן מסר כי "לפני כחודש הודעתי שגל הירש הוא המיועד לתפקיד המפכ''ל. גל הוא אדם טוב, ערכי, ישר ומוכשר. הוא ביטחוניסט עם קבלות לאורך שנים רבות. לדבריו, "מאז ההודעה, הוא עובר לצערי מסע של השמצות והכפשות, רצח אופי ועלילות. הציבור מרגיש את זה ומביע תמיכה רבה בגל ובמועמדותו. הליך הבדיקה המתקיים בעניינו של גל נמשך כבר זמן רב. חוות הדעת עוד לא הוגשה לוועדת טירקל והשלמת ההליך לא נראית באופק".

לקריאה נוספת:
סאגת המפכ"ל: הירש ייפגש עם צוות הבדיקה בשבועיים הקרובים
"נחוש להתמנות למפכ"ל": צוות הבדיקה יכריע לגבי מינוי גל הירש
כשחשין כתב "גל צדק": המפכ"ל המיועד והשופט שגונן עליו

המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין, 31 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הירש/ניב אהרונסון

השר עוד הוסיף כי "אני מבקש להבהיר לציבור שהפרטים המוגדרים בתקשורת כ'עננה', הקשורים לפעילותו העסקית של גל לפני שנים, הוצגו לי על ידי אנשי משרד המשפטים: גל הירש אינו חשוד בדבר ואיש לא התלונן נגדו. הוא אדם נקי ולא דבק בו רבב.

במדינת ישראל, בדיקת מועמדים איננה מוגבלת בזמן, ובימים האחרונים הובהר לי שהתהליך עוד יימשך זמן לא ידוע של שבועות לכל הפחות. בנסיבות אלה, ומתוך אחריות למשטרת ישראל, הודעתי לגל בצער רב שיהיה עליי לבחור במועמד אחר אף שראיתי בו כמועמד המתאים ביותר.

אני מצטער צער רב על הנזק שנגרם לגל ולמשפחתו. אני מצדיע לגל על נכונותו של אדם חזק ואמיץ לעזוב את החיים הנוחים בחוץ ולהסכים להתייצב למשימה. אני מאמין שעלינו לבדוק את עצמנו היטב כיצד קורה שאדם ערכי וראוי אינו מתמנה לתפקיד אליו ייעדה אותו ממשלת ישראל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סיור ראש הממשלה בנימין נתניהו באיזור ירושלים. ספטמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הביע אכזבה על ההחלטה. ראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא הודעה בנושא, ובדומה לארדן, הביע אכזבה מכך שהירש לא ימונה לתפקיד. "לפני כחודש נבחר תת-אלוף במילואים גל הירש על ידי השר לביטחון פנים גלעד ארדן כמועמדו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל", אמר. לדבריו, הבעתי את שביעות רצוני מן המינוי ואת הערכתי הגדולה למועמד - איש רב זכויות בעשייה לביטחון המדינה".

נתניהו הדגיש כי "גל הירש הוא האיש הנכון לתפקיד המפכ"ל -כך אז חשבתי וכך אני חושב גם היום. אלא שתהליך המינויים אצלנו הוא קשה, מתמשך, פוגעני וללא ספק ראוי לבחינה מחודשת. כבר חודש ימים ששמו הטוב של גל הירש נפגע חדשות לבקרים. ועל מה? על כך שהסכים לעזוב עשייה מוצלחת ולהתייצב למשימה לאומית מאתגרת וחשובה לכל אזרחי המדינה. הוא הסכים ללא היסוס וראו מה אירע -
לשון הרע והשמצות. לא כך ראוי לנהוג במי שנכון להקריב את מיטב שנותיו, מרצו וכשרונו למען מדינת ישראל".

ראש הממשלה עוד הבהיר כי "הזמן המתמשך והעובדה שלא ניתן לקבל מסגרת זמנים קצובה למה שמכונה אצלנו 'תהליך בדיקה', גרם לכך שהשר לביטחון הפנים פנה אל הירש, שהיה עודו נחוש ונכון לבצע המשימה, על אף הנזק הגדול שנגרם לו ולמשפחתו, והודיע לו שבשל כך הוא נאלץ לבקשו להסיר את מועמדותו. אין לי ספק שעוד נשמע רבות על גל הירש, הייתי רוצה שעם ישראל עוד יפיק תועלת מכישוריו, ניסיונו ויכולותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully