וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאגת המפכ"ל: הירש ייפגש עם צוות הבדיקה בשבועיים הקרובים

יהושע בריינר

20.9.2015 / 19:57

ההחלטה התקבלה בתום דיון בראשות וינשטיין שהתקיים בין היתר אחרי מסמכים שהעבירו המפכ"ל המויעד ופרקליטו. הירש יידרש להשיב על חקירות בגיאורגיה ועל שאלות שעלו מהמסמכים שהעביר

צילום: בראל אפרים, עריכה: יאיר דניאל

צוות הבדיקה מטעם היועץ המשפטי לממשלה הבודק את עסקאותיו ועברו העסקי של גל הירש צפוי להיפגש עמו בשבועיים הקרובים – כך הוחלט היום (ראשון) במהלך ישיבה שנערכה במשרד המשפטים. הדיון, שהתקיים בראשות היועץ יהודה ויינשטיין קיים הערכת מצב של הבדיקה בין היתר לאור מסמכים שהעבירו היום המפכ"ל המיועד ופרקליטו לבקשת הצוות.

במהלך הפגישה הוחלט כי הבדיקה תימשך, אולם לצורך מענה על סוגיות שונות שעלו בבדיקה הנוגעות לפעילותו של הירש בגיאורגיה במהלך 2007, ייפגש הצוות עם הירש עצמו על מנת שישיב על עניינים שעלו. זאת, בין היתר לאור חקירות המתקיימות בגיאורגיה וכן שאלות שעלו מהמסמכים שהירש עצמו העביר. מועד הפגישה טרם נקבע. על צוות הבדיקה להכין חוות דעת בעניין כשירות המשפטית במינוי הירש עד ל-15 באוקטובר, אז יסתיים מועד הארכת כהונת ממלא מקום המפכ"ל הנוכחי בנצי סאו.

המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין, 31 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
המפכ"ל המיועד הירש/ניב אהרונסון

ביום חמישי האחרון נשלח פקס למשרדו של פרקליטו של הירש ובו דרישה למסמכים ושאילתות בעקבות מסמכים אחרים שהעביר הירש לבקשת הצוות. עיקר הביקורת מצד סביבתו של הירש הייתה דרישת היועץ המשפטי כי כלל המסמכים יועברו עד היום בשעה עשר בבוקר. במהלך כל סוף השבוע עמלו הירש וצוותו הקרוב באיסוף מסמכים, חלקם נוגעים בכלל לחברות אחרות שהחברה של הירש עסקה איתם בשנת 2007. לבסוף, הועברו מרבית המסמכים שהירש ואנשיו הצליחו להשיג בפרק הזמן הקצר שנקבע להם.

באופן אירוני, שהו היום הירש ווינשטיין באותו מעמד בזמן הלוויית השופט בדימוס מישאל חשין בבית העלמין בקיבוץ גבעת השלושה. שמו של הירש עלה על ידי אחד המספידים כשאמר כי חשין אמר כי "בימיו האחרונים חש צורך לזעוק על העוול שנעשה להירש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully