וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחוש להתמנות למפכ"ל": צוות הבדיקה יכריע לגבי מינוי גל הירש

יהושע בריינר

20.9.2015 / 8:00

בסביבתו של המפכ"ל המיועד הביעו פליאה על דרישתו של היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין לספק מסמכים על עסקיו בגיאורגיה בתוך יומיים, לקראת הפגישה המכרעת היום: "ניסיון לחסל המינוי". במקרה של בדיקה נוספת, ייתכן כי המינוי יסוכל

צילום: בראל אפרים, עריכה: יאיר דניאל

צוות של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין צפוי לקיים היום (ראשון) ישיבה מכרעת בעניין מינויו של תת-אלוף (במיל') גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה. למרות דרישתם של אנשי היועץ המשפטי מהירש להעביר עד למועד הישיבה עשרות מסמכים הנוגעים לעסקיו בגיאורגיה, בסביבתו של הירש אומרים בביטחון כי "גל נחוש להמשיך בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל הבא". מקורביו הביעו ביקורת כלפי התנהלות צוותו של וינשטיין, שדרשו כי יאסוף מידע בנוגע לחברות עסקיות, שחלקן כבר אינן קיימות, במהלך סוף השבוע.

לטענת מקורביו של הירש, ביום חמישי האחרון נשלח לפרקליטו פקס החתום על ידי צוות הבדיקה של וינשטיין, ובו דרישה להשיב על עשרות שאלות העולות מהמסמכים שהירש עצמו העביר עד ליום ראשון. על השאלות היה צריך הירש להשיב עד היום בשעה 10:00 בבוקר. בין היתר, התבקש המועמד לתפקיד המפכ"ל להציג מסמכים על פעילותו בגיאורגיה בין השנים 2009-2007.

"זה נראה כמו ניסיון לחסל את המינוי", אמרו בסביבת הירש. "זו התנהלות מאוד תמוהה, בלשון המעטה. איך אדם אמור למצוא מסמכים מלפני תשע שנים, שחלקם כלל לא קשורים לחברות שלו, והכול תוך 48 שעות? זה נראה רע מאוד". לדברי המקורבים, כמות המסמכים שמתבקש הירש להציג דורשת עבודה של חודשים ארוכים, וכי אף אחד מהם לא נוגע ישירות להירש או לחשדות פליליים נגדו.

לקריאה נוספת בנושא:
סערת המפכ"ל: וינשטיין ייבחן מחדש את המשך בדיקתו של הירש
לבקשת היועמ"ש: הירש הגיש מסמכים על עסקיו בגיאורגיה
וינשטיין: "נזרז בדיקת הירש"; שקד: "זה לא תפקידם של משפטנים"

גל הירש מונה לתפקיד מפכ"ל המשטרה: "אתייצב למשימה". יותם רונן
בסביבתו טוענים כי ידרשו חודשים ארוכים כדי לספק את המסמכים. הירש/יותם רונן
"זו התנהלות מאוד תמוהה. איך אדם אמור למצוא מסמכים מלפני 9 שנים, שחלקם כלל לא קשורים לחברות שלו, והכול תוך 48 שעות?"

במהלך סוף השבוע עמלו הירש ואנשיו בניסיון לספק את המסמכים הנדרשים, לאחר שכבר העבירו לצוות הבדיקה 200 מסמכים לפני שבוע וחצי – לאחר דרישה שהציב הצוות עקב ביקור אנשיו בטביליסי. המסמכים כולם יישלחו, כפי הנראה, למשרד המשפטים הגיאורגי, אשר ייתכן שיהיה זה שיאמר את המילה האחרונה בפרשה. במשרד יוכלו לקבוע האם המסמכים שסופקו על ידי ישראל מייתרים את הצורך בחקירה נגד הירש עצמו.

ביום חמישי האחרון עלו דיווחים מסביבתו של וינשטיין שלפיהם נראה כי הבדיקות בנושאו של הירש יימשכו עוד שבועות ארוכים לאור הקשיים המשפטיים שעלו מעסקיו בגיאורגיה. עם סיום הישיבה במשרדו, צפוי היועץ המשפטי לעדכן את השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לגבי המשך הבדיקה. בתוך כך, אפשר שהודעה מצד וינשטיין על קשיים משפטיים שלא יפתרו בשבועות הקרובים תאלץ את ארדן לשקול מועמד אחר לתפקיד, על אף רצונו להמשיך במינויו של הירש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
אם תידרש בדיקה ארוכה יותר, ארדן יצטרך לשקול מועמדים נוספים. וינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

תחילת בדיקת עסקיו של הירש בגיאורגיה החלה עקב טענות הגיאורגים לגבי פעילות אחת מחברותיו של הירש, אשר על פי החשד קיבלה כסף ללא תמורה בפרשה שבה מעורב שר ההגנה לשעבר במדינה. לצורך ניקוי שמו, הציג הירש בפני הפרקליטות מסמכים שבהם חוזים, תכניות עבודה וקבלות, המעידים לטענתו כי הטענות שגויות. בינתיים, על פי החלטת הממשלה, ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו ימשיך לכהן בתפקיד עד ל-15 לאוקטובר, המועד בו למעשה נקבע כי על הצוות של ויינשטיין לסיים את בדיקתו.

מאז נודע על כוונתו של ארדן למנות את הירש לתפקיד, הגיעו פניות רבות לחברי ועדת טירקל מצד גורמים המתנגדים למינוי. עיקר הביקורת הגיעה מקרב בכירים לשעבר במשטרת ישראל, המתריעים כי זו טעות למנות לתפקיד אדם שאין לו כל רקע קודם באכיפת חוק.

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully