וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת המפכ"ל: וינשטיין ייבחן מחדש את המשך בדיקתו של הירש

יהושע בריינר

17.9.2015 / 22:46

בדיון שיכנס ביום ראשון הקרוב היועץ המשפטי לממשלה תיבחן המשך הבדיקה בעניינו של תא"ל (במיל') הירש. הסיבה: בדיקת החברה שלו בגיאורגיה מעלה קשיים משפטיים. מסתמן כי הבדיקה לצורך ניקוי שמו של הירש צפויה להימשך עוד שבועות ארוכים

צילום: בראל אפרים, עריכה: יאיר דניאל

(ועדת טירקל החלה לדון במינוי גל הירש למפכ"ל המשטרה)

המשבר סביב מינוי גל הירש למפכ"ל הבא נמשך: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ייכנס ביום ראשון הקרוב דיון לבחינת המשך הבדיקה בעניין. זאת לאחר שהבדיקה בעניין חיקור הדין שבו מעורבת החברה של הירש בגיאורגיה מעלה קשיים משפטיים. בימים האחרונים נמשכו ההתכתבויות בין עורך דינו של הירש לבין צוות הבדיקה בפרקליטות בעניין מסמכים המעידים על ניקיון כפיו.

עיקר הבדיקה היא סביב אחת מחברותיו של הירש שפעלה בגיאורגיה ב-2007. חברי צוות הבדיקה לא מקבלים מענה הולם לטענות הגיאורגים על סימני שאלה שעלו בעקבות פעילות החברה ונראה כי הבדיקה לצורך ניקוי שמו של הירש צפויה להימשך עוד שבועות ארוכים.

עוד בוואלה! NEWS:
"כל דקה קריטית": התיעוד האחרון של הצעיר שנעדר בעיר אומן
הישג לישראל: נפלה ההצעה המצרית לפיקוח על מתקני הגרעין
תומכי הימין התגייסו - ארגון "בצלם" עשוי להפסיד פרס יוקרתי

המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין, 31 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
יהיה המפכ"ל הבא? גל הירש/ניב אהרונסון

בין היתר, מדובר על העברות כספים שלא נמצא להם תיעוד במסמכים שהועברו לחברה שבבעלות אחד מחברי הדירקטוריון בחברה שבבעלות הירש. היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין צפוי לעדכן את שר הפנים גלעד ארדן לאחר הישיבה שעתידה להתקיים במשרד המשפטים, כאשר לא מן הנמנע כי ארדן ייאלץ להתחיל לבחון מועמדים נוספים.

בסביבתו של הירש עומדים על כך שהעבירו את כלל המסמכים שנדרשו. למרות זאת, במשרד המשפטים ביקשו מהירש להעביר מסמכים נוספים שלטעמם עדיין חסרים. על פי החלטת הממשלה, ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו ימשיך לכהן בתפקיד עד ל-15 לאוקטובר, המועד בו למעשה נקבע כי על הצוות של ויינשטיין לסיים את בדיקתו.

כמו כן, פרקליטו של גל הירש הגיש בחודש האחרון מסמכים לבקשת צוות הבדיקה מטעם היועץ המשפטי לממשלה ששב מגיאורגיה. לאחר ביקור הצוות בטביליסי, עלו כמה תהיות חדשות שעליהן נתבקש הירש לספק תשובות. הירש נדרש להביא מסמכים שייתנו מענה לטענות הגיאורגיים בגין החשד שהחברה של הירש שפעלה באותה עת במדינה קיבלה כסף ללא תמורה, בפרשה שבה מעורב שר ההגנה לשעבר בגיאורגיה.

פניות רבות לוועדת טירקל

הירש הציג בפני הפרקליטות מסמכים שבהם חוזים, תכניות עבודה וקבלות, המעידים לטענתו, על העבודה שניתנה עבור התשלום ובכך מוכיחות כי טענות הגיאורגיים שגויות. נוסף על הבאת המסמכים, נבחנת האפשרות כי הירש עצמו יופיע בפני צוות הבדיקה וימסור עדותו. יצוין כי הירש עצמו אינו חשוד בפרשה, אולם הוא נדרש לחיקור דין עקב מעורבות חברה שאליה קשור הירש.

בחודש האחרון, מאז נודע על כוונתו של ארדן למנות את הירש לתפקיד, הגיעו פניות רבות לחברי ועדת טירקל מצד גורמים המתנגדים למינוי. עיקר הביקורת הגיעה מקרב בכירים לשעבר במשטרת ישראל, המתריעים כי זו טעות למנות לתפקיד אדם שאין לו כל רקע קודם באכיפת חוק.

מוקד ביקורת נוסף הינו משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן במלחמת לבנון השנייה, תחת פיקודו של הירש כמפקד אוגדת הגליל. בנוסף הובעה התנגדות מצד קצינים בכירים לשעבר בצה"ל, בהם האלוף במילואים דורון אלמוג, שהיה חתום על דו"ח הביקורת לגבי מלחמת לבנון השנייה שבעקבותיו עזב הירש את הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully