וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לישראל: נפלה ההצעה המצרית לפיקוח על מתקני הגרעין

17.9.2015 / 20:16

בהצבעה בסבא"א התנגדו 61 מדינות ליוזמה לפירוק התכנית של ישראל, לאחר מאמץ דיפלומטי ממושך של ישראל. כל מדינות האיחוד האירופי וארה"ב התנגדו, אך רוסיה תמכה. נתניהו: "מודה לכל המדינות שתמכו"

הקריה למחקר גרעיני (הכור) בדימונה – 2004. GettyImages
קריית המחקר הגרעינית בדימונה/GettyImages

כישלון להצעה האנטי-ישראלית בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: היוזמה שהעלתה מצרים, שלפיה הקהילה הבינלאומית תחל לפקח על אתרי הגרעין של ישראל ותפעל לפירוק התכנית שלה, נדחתה על ידי המדינות החברות בסבא"א. 61 מדינות הצביעו נגד ההצעה, 43 הצביעו בעדה ועוד 33 נמנעו. זאת לאחר מאמץ דיפלומטי ממושך של ישראל להכשלת ההצעה.

ההצעה נפסלה בעיקר הודות לכך שכל מדינות האיחוד האירופי הצביעו נגדה, כמו גם ארצות הברית. הודו נמנעה, וזאת בהתאם לקו של ממשלתה הנוכחית לנקוט מדיניות נייטרלית ומאוזנת בהצבעות בינלאומיות בנושא ישראל. לעומת זאת, רוסיה הצביעה בעד ההצעה, שלושה ימים בלבד לפני ביקורו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה.

נתניהו אמר לאחר ההצבעה כי "שוחחתי באופן אישי עם יותר מ-30 נשיאים, ראשי ממשלות ושרי חוץ. בשיחותיי הסברתי שאין מקום לקיים דיון מסוג זה בעוד שהבעיה העיקרית במזרח התיכון היא ניסיונות ההתחמשות הגרעינית של איראן והצהרותיה הברורות על כוונתה להשמיד את מדינת ישראל. אני מברך על כך שהפער לטובת ישראל גדל משמעותית מההצבעות בשנים האחרונות. אני מודה לכל המדינות שתמכו במדינת ישראל ובראשן ארצות הברית, אוסטרליה וקנדה".

עוד בנושא יחסי חוץ
אבו מאזן: אטיל פצצה בנאומי בעצרת האו"ם בספטמבר
הבית הלבן: נתניהו ואובמה ייפגשו בוושינגטון ב-9 בנובמבר
ישראל "בוחנת ברצינות" את ההצעה להקמת צינור גז לרצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully