וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: נתניהו ואובמה ייפגשו בוושינגטון ב-9 בנובמבר

17.9.2015 / 0:07

ראש הממשלה ונשיא ארצות הברית ידונו בהסכם הגרעין עם איראן, שגרם לקרע ביניהם, ובשורת סוגיות ביטחוניות באזור. "הם ידונו גם במתיחות בין ישראל לפלסטינים ובצורך האמתי להתקדמות בפתרון שתי המדינות"

מערכת וואלה!

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ייפגש בוושינגטון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-9 בנובמבר - כך נמסר אמש (רביעי) מהבית הלבן. לפי ההודעה, השניים, שביניהם פרץ משבר חמור בעקבות הסכם הגרעין עם איראן, ידונו בנושא וסוגיות ביטחונית נוספות במזרח התיכון.

"שני המנהיגים ייפגשו בבית הלבן ב-9 בנובמבר וידונו גם במתיחות בין ישראל לפלסטינים ובצורך האמתי להתקדמות בפתרון שתי המדינות", נמסר. ההודעה הראשונה על פגישתם הצפויה נמסרה ביום שישי האחרון.

המתיחות בין השניים התגברה מאז נאומו של נתניהו בקונגרס לפני כחצי שנה ונמשך עם מאמציו הלא-מוצלחים של ראש הממשלה לסכל את הסכם הגרעין שנחתם עם איראן בקונגרס. ראש הממשלה והנשיא האמריקני צפויים לדון בחבילת הסיוע שהציעה וושינגטון לאחר שהמעצמות וטהראן חתמו על ההסכם לפני כחודשיים, שאותה סירבה ירושלים לקבל.

לקריאה נוספת:
בצל הקרב על הסכם הגרעין בקונגרס: נתניהו וקרי שוחחו לראשונה מאז יולי
ראש השב"כ לשעבר קורא לנתניהו: עצור את הקרב הפומבי עם אובמה
בכירים בלובי הפרו-ישראלי: נאום נתניהו בקונגרס סייע לאובמה

בנימין נתניהו ברק אובמה. AP
אובמה ונתניהו בפגישתם הקודמת בשנה שעברה/AP

ביום שישי דחה בית הנבחרים בהצבעה סמלית את עסקת וינה, אך ההצבעה אינה משנה דבר עבור הממשל שהצליח להשיג תמיכה מספקת מצד הסנאט כדי לעצור את הליך החקיקה שקידמו הרפובליקנים בתמיכת נתניהו. 269 חברי בית הנבחרים, רובם רפובליקנים, הצביעו נגד ההסכם ו-162 הצביעו בעדו. עם זאת, גורם מדיני ישראלי אמר אז כי בירושלים מרוצים מתוצאות ההצבעה בבית הנבחרים.

בשבוע שעבר חסמו הסנאטורים הדמוקרטים את ההצבעה לביטול הסכם הגרעין עם איראן. ההחלטה לא הצליחה להשיג את 60 הקולות הדרושים כדי להעבירה לאישור בית הנבחרים, לאחר שהסנאטורים הדמוקרטים והעצמאיים התאחדו והצביעו נגדה. לכן, החלטת בית הנבחרים הערב היא סמלית בלבד.

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully