וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל דקה קריטית": התיעוד האחרון של הצעיר שנעדר באומן

יקי אדמקר ודב גיל-הר

18.9.2015 / 0:15

מצלמות אבטחה בבית ההארחה שבו שהה אמיר אוחנה בן ה-28 תיעדו אותו זמן קצר לפני שנעלמו עקבותיו באוקראינה. אחיו בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "חושש שההיעדרות שלו קשורה למחלת האפילפסיה שממנה הוא סבל"

ניר חן

באומן שבאוקראינה נמשכים החיפושים אחר אמיר אוחנה, צעיר ישראלי שנעדר זה שלושה ימים, ואמש (חמישי) פורסם התיעוד האחרון שלו טרם ההיעלמות. אוחנה נראה בווידאו יוצא מחדרו בבית הארחה ביום שלישי, קצת אחרי השעה 4:00 לפנות בוקר.

אחיו אדם אמר בריאיון לוואלה! NEWS: "אמרו שהוא נראה בחדר שלו בשעה 13:00 בצהריים ביום שלישי. אנחנו מנסים לאמת מידע מול אדם שטוען שהם הלכו יחד והתפצלו לכיוונים שונים". אדם ציין כי אין זו הפעם הראשונה שאחיו נוסע לאומן. "הוא הכיר את המקום והוא לא חדש לו. גם ההתבודדות היא מקובלת, זה עניין יומיומי שם".

אדם האשים את המשטרה המקומית בזלזול במקרה ובהתנהלות כושלת. "הבעיה היא בחיפושים. מאמצי החילוץ מתבצעים לאט ובזלזול על ידי המשטרה המקומית. אין להם ציוד כמו שצריך, הם הפסיקו את החיפושים בלילות, וכל דקה שעוברת היא קריטית".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
הישג לישראל: נפלה ההצעה המצרית לפיקוח על מתקני הגרעין
תביעה: האחיות התריעו, הרופאים התעלמו - ולתינוקת נכרתה הרגל
לקראת הכרעה: נבחרו שמונת המועמדים לתפקיד היועמ"ש

האח הוסיף כי הוא חושש שמחלת האפילפסיה קשורה להיעלמות. "ההערכה שלי שהוא הלך להתבודד ומשהו קרה. יום לפני שנעלם, הוא קיבל התקף. ולכן יש סיכוי גדול לכך (שיש לכך קשר - י"א)", אמר. "בגלל שאין נציג של המדינה באומן, המשטרה מזלזלת ולא מסייעת בכלל. אני קורא למשרד החוץ לעזור לנו. אין לו ביטוח ואין חברה. אנחנו מנסים לארגן תרומות ומנסים לארגן מחלצים, אבל רק אם ניתן להם כרטיסי טיסה, הם יטוסו לשם כי אין לנו ביטוח".

הפעם האחרונה שבה נראה אמיר אוחנה שנעלם באומן. מתוך סרטון מצלמות אבטחה, צילום מסך
אוחנה כפי שהוא נראה במצלמת האבטחה/צילום מסך, מתוך סרטון מצלמות אבטחה

אוחנה נסע לתפילת החג בעיר וכאמור לא נראה מאז השעה 13:00 ביום שלישי. בין היתר נעשו חיפושים אחריו בגן סופיה, באגם התשליך ובבתי חולים מקומיים. מזק"א נמסר כי נציג של הארגון אסף במהלך הלילה פרטים חיוניים מהצעדים האחרונים של הנעדר, וכי צוות ראשוני של מתנדבים הוטס לאומן להקים חפ"'ק.

חיים וינגרטן, ראש אגף מבצעים בזק"א, סיפר כי הוא שוחח עם אשתו של אוחנה. "הבנתי שיש סכנה אמיתית לחייו. המתנדבים שהיו בדרכם חזרה לביתם במוצאי החג חזרו לאומן - כמו גם צוות מקצועי לאיתור נעדרים, שיצא בטיסה מישראל". גם וינגרטן אמר כי לפי הידוע, בשעות הבוקר הוא יצא לבדו ומאז לא חזר. "כל החפצים האישיים שלו נשארו בחדר".

יו"ר זק"א יהודה משי זהב הוסיף: "כארגון נעשה את המקסימום לאתר את הנעדר ולהחזירו לישראל. הצוות שיצא לאומן הוא הטוב ביותר בנושא איתור נעדרים בשטח. בנוסף, אנחנו בודקים את האפשרות לשלוח את יחידת הכלבים של זק"א לסייע בחיפושים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אמיר אוחנה כפי שנראה בפעם האחרונה במצלמות אבטחה. צילום מסך
אוחנה ואשתו/צילום מסך

אשתו, מיטל טוהר, פרסמה פוסט בפייסבוק ובו ביקשה את עזרת הציבור באיתור בעלה. "בעלי האהוב נסע לאומן לראש השנה ובדרכו להתבודדות ביער נעלמו עקבותיו. במשך 30 שעות מחפשים אותו ולא מוצאים. אמיר, אהוב שלי, לבי יוצא אליך בתפילה. תחזור אליי. כל מי שרואה את ההודעה התפללו על בעלי הצדיק. אבא תרחם עליי בלעדיו אין לי חיים. התפללו חברות מי שיכול", כתבה.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully