וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הכרעה: נבחרו שמונת המועמדים לתפקיד היועמ"ש

יהושע בריינר

17.9.2015 / 19:17

ועדת האיתור סיכמה את הרשימה הראשונית של המועמדים להחליף את וינשטיין, שיסיים את תפקידו בינואר. המועמדים המובילים: מזכיר הממשלה מנדלבליט, נציבת הביקורת על הפרקליטות הילה גרסטל והפרופסור ישי בר

צילום: דוברות כנס הרצליה, עריכה: קשת סידי

הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה הבא סיכמה היום (חמישי) את הרשימה הראשונית של המועמדים להחליף את יהודה ויינשטיין הצפוי לסיים את תפקידו בינואר 2016. ברשימה נמצאים מזכיר הממשלה הנוכחי והפרקליט הצבאי הראשי לשעבר אביחי מנדלבליט, נציבת הביקורת על הפרקליטות הילה גרסטל, היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט, עו"ד יורם טורבוביץ', שהיה בעבר ראש הסגל של ראש הממשלה אהוד אולמרט, מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר גיא רוטקופף והפרופסורים ישי בר וסוזי נבות.

בשלב זה מועברת הרשימה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת המשפטים איילת שקד, שיכולים להוסיף לרשימה כל שם שיבחרו. בשלב הבא תפורסם הרשימה באופן רשמי לציבור שיוכל להגיש הסתייגויות תוך 21 יום. לאחר מכן, ירואיינו כל המועמדים על ידי חברי הוועדה. על פי החלטת שקד, על הוועדה להביא אליה שלושה מועמדים סופיים כאשר אחד מהם יועלה להצבעה בממשלה. על מנת להעפיל לרשימה הסופית, על המועמד לקבל את תמיכתם של ארבעה מתוך חמשת חברי הועדה.

לקריאה נוספת בנושא
המועמד החדש לתפקיד היועמ"ש: הפרשן המשפטי של "ישראל היום"
נתניהו נגד שקד: "קיימת סכנה בפיצול תפקיד היועמ"ש"
הישג לימין: מייסד "בצלם" לא יבחר את היועמ"ש הבא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל במהלך ישיבת  הממשלה ממזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט את דו"ח ועדת הביקורת על מבצע צוק איתן. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
המועמד המועדף על ראש הממשלה. מזכיר הממשלה מנדלבליט ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

המכשול האמתי של מנדלבליט יהיה עתירות לבג"ץ שעלולות להוות מכשול למינויו לתפקיד לאור מעורבותו בפרשת הרפז. בין המתנגדים הבולטים למנדלבליט הוא היועץ המשפטי לממשלה עצמו ואנשי משרד המשפטים שאינם רואים בו דמות ראויה להוביל את המערכת המשפטית. זאת לאור העובדה כי לא הציג בזדמנות הראשונה את מסמך הרפז וכן לאור התנהלותו בעת חקירותיו בלהב 433 בעיצומה של הפרשה. התיק בעניינו נסגר בעילת חוסר ראיות ואם ייבחר, צפויה עתירה לבג"ץ נגד המינוי לאור חוות דעת שכתב ויינשטיין שהובילה להכרעה בתיק הפלילי, שם התבטא בחריפות נגד הפרקליט הצבאי לשעבר.

גרסטל, לעומת זאת, נהנת מתמיכה נרחבת של מערכת המשפט ושל לשכת עורכי הדין ונחשבת למוערכת מאוד. עם זאת, בשנים האחרונות צברה לעצמה התנגדות מתוך משרד המשפטים, בדגש על הפרקליטות, זאת בעקבות טענות קשות על התנהלותה כנציבת הביקורת על התנהלותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף אליה, זוכים להערכה רבה מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר רוטקופף ששימש בעבר כראש מטהו של שר המשפטים דניאל פרידמן והאלוף (במיל') בר. בר, פרופסור במרכז הבינתחומי, הוא בן הציונות הדתית וכיהן בעבר כראש בית הדין הצבאי לערעורים. הוא נחשב למשפטן בעל ידע נרחב, אולם העובדה כי הוא מגיע מחוץ למערכת המשפט וחוסר ניסיונו בניהול בגוף ממשלתי עלולה לשמש לו כרועץ.

אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פיסקליים (כלכליים) נחשב לאורים ותומים בכל הקשור למתווה הגז. למרות זאת, חוסר ניסיונו בעניינים פליליים, שהם חלק משמעותי מעבודת היועץ, מקנים לו סיכוי נמוך להתברג לשלישייה הסופית.

השם המפתיע מתוך הרשימה היא פרופ' נבות, מומחית למשפט חוקתי מהמכללה למנהל, שהובאה כמועמדת ברגע האחרון מצדה של נציגת האקדמיה בוועדה, פרופ' גבריאלה שלו. גורמים המעורבים בעבודת הוועדה אמרו כי סיכויה של נבות נמוכים, אולם היא עצמה ראויה להיכלל ברשימת המועמדים, מה גם שהיותה אישה מהווה במקרה זה יתרון, לאור רצונם של רבים במערכת המשפט שהיו מעוניינים לראות אישה מכהנת בתפקיד היוקרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully