וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי הימין התגייסו - ארגון "בצלם" עשוי להפסיד פרס יוקרתי

17.9.2015 / 21:43

ארגון השמאל הישראלי כבר הוביל בפער ניכר בתחרות בינלאומית לארגוני זכויות אדם, אולם פעילי ימין קראו לגולשים לסכל את הניצחון. בכך, נדחק "בצלם" למקום שממנו כנראה כבר לא יוכל לזכות בפרס - מאה אלף אירו. "שנאת ישראל הפסידה"

צילום מסך

(צפו: פעילי "בצלם" מתעדים חיילים על גג בחברון)

הדיון על אודות פרס "טוליפ" לארגון השמאל "בצלם" הוסיף להיות סוער בשבוע האחרון, כשהארגון הישראלי נדחק מהמקום הראשון למקום הרביעי ולא נכנס לשלישייה הראשונה שתתמודד על פרס בסך מאה אלף יורו מממשלת הולנד. בשבוע שעבר פרסם "בצלם" בדף הפייסבוק של הארגון כי הוא קורא לתומכיו להצביע עבורו בתחרות ולהגדיל את הסיכויים שיזכה בפרס הכספי, אותו התחייב לרתום להמשך תיעוד ומאבק בכיבוש. על פי נוהלי התחרות, שלושת הארגונים שיזכו למספר ההצבעות הגבוה ביותר, יחד עם שלושה ארגונים שייבחרו על ידי משרד החוץ ההולנדי, יתמודדו על הפרס הכספי.

ביום הראשון של התחרות שמר ארגון השמאל הישראלי על פער נכבד משאר הארגונים המשתתפים בתחרות וכיכב במקום הראשון. ארגוני ימין בארץ, כמו "ישראל שלי" ואנשי ימין פרטיים הכריזו מלחמה נגד זכיית "בצלם" וקראו לתומכיהם להצביע לארגונים זרים אחרים – זאת במטרה להוריד את הארגון הישראלי מראש הרשימה.

עוד בואלה! NWES:
המשטרה פשטה על בית חולים בחיפוש אחר חשוד בהשלכת בקבוק תבערה
תושבי הדרום יזכו להנחה של 50% בנסיעות ברכבת במשך שנתיים
משגיח כשרות התלונן על שיבוץ לא תקין; ראש האגף ענה: "תישק לי"

סדנת מתנדבים בסוסיא, דרום הר חברון, 2008.. שרית מיכאלי, מערכת וואלה! NEWS
"הצלחנו להעלות לסדר היום את הכיבוש בשטחים". ילדים פלסטינים עם מצלמות של "בצלם"/מערכת וואלה! NEWS, שרית מיכאלי

בתוך זמן קצר זכו הפוסטים שפרסמו ארגוני הימין לשיתופים רבים ואלפי גולשים הצביעו בעד ארגונים זרים בתחרות ההולנדית. התנהלות המצביעים המתנגדים לזכיית "בצלם" הייתה שיטתית; בהתחלה הם הצביעו לארגון שהיה במקום בשני – עד שזה הגיע למקום הראשון. כך המשיכו עד ש"בצלם" הגיע למקום הרביעי.

גם פעיל הימין מייסד "אם תרצו" רונן שובל, שיתף את הבקשה מספר פעמים בשבוע האחרון – והפוסט שלו לבד זכה ל-7,000 שיתופים ויותר ממיליון צפיות. לדבריו, "כל שקל שהלך ל'בצלם' יושקע בדה-לגיטימציה למדינת ישראל, בעלילות דם על מדינת ישראל וברדיפת חיילי צה"ל". לטענת שובל: "הציבור אמר את דברו". עוד הוסיף שובל כי "מה שעצוב הוא שההולנדים מטושטשים. הם תומכים בארגוני זכויות אדם וזה טוב, אבל לפעמים הם תומכים בארגון כמו 'בצלם' – שכל עניינו לייצר דה-לגיטימציה לישראל". לדבריו של שובל, "אני למשל קראתי לתמוך בארגון זכויות אדם איראני שבאמת עוסק בזכויות אדם". על ההיענות האדירה של ציבור הגולשים הוא אמר כי "ניתן לראות מי באמת אוהב את ישראל ותומך בה ובחיילי צה"ל, ומי מחפש את תמיכתם של אויבי ושונאי ישראל".

"בצלם" עוד עשוי לזכות בפרס

יו"ר "ישראל שלי", שרה העצני-כהן, שהובילה את הקמפיין, צינה כי "ההצבעה היום היא הצבעת בוז נגד 'בצלם' ונגד שנאת ישראל. מדובר בארגון שמסרב להגדיר את חמאס כארגון טרור, מקבל תרומות מארגונים המקדמים חרם על ישראל ומספק חומר תעמולה לשונאים הכי גדולים שלנו". עוד הוסיפה העצני-כהן, "היום השנאה לישראל הפסידה ואהבת המדינה ניצחה".

אך כאמור עדיין העניין לא תם. מועד ההצבעה אמנם הסתיים – אך משרד החוץ ההולנדי יכול לבחור את בצלם לשישייה הסופית ואף לבחור בו כזוכה הגדול. למרות הסיכוי הזה גם ב"בצלם" לא תולים תקוות גדולות ומעריכים שהעניין נגמר, בעיקר לאור הסערה הציבורית שעורר הקמפיין.

מ"בצלם" נמסר בתגובה לדברים כי "אנחנו מודים מקרב לב לאלפי תומכינו ומברכים את הנבחרים. בזכות יוזמת מועצת יש"ע וגורמי ימין אחרים להצבעות מאורגנות נגדנו, אלפי גולשים הצביעו לפעילים ולארגונים נפלאים במדינות אחרות". לטענת "בצלם", "ארגונים אלה היו זוכים לאותה שנאה ובוז אם היו פועלים בישראל". לסיום הוסיפו ב"בצלם" כי "הארגון הצליח שוב להעלות לסדר היום את הכיבוש בשטחים".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully