וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הדרום יזכו להנחה של 50% בנסיעות ברכבת במשך שנתיים

17.9.2015 / 13:24

נוסעי הרכבת משדרות, נתיבות, אופקים ויישובי הסביבה ישלמו חצי מחיר עד סוף 2017. נתניהו וכץ חנכו הבוקר את קו הרכבת אשקלון-באר שבע: "יגדיל את מספר התושבים והעסקים באזור"

צלמים זמניים מורשים
ראש הממשלה ושר התחבורה חנכו את קו הרכבת אשקלון-באר שבע, 17 בספטמבר 2015. אליהו הרשקוביץ, פול צלמים
"משנים את המדינה". השר כץ וראש הממשלה נתניהו, בקו הרכבת אשקלון-באר שבע/פול צלמים, אליהו הרשקוביץ

שר התחבורה ישראל כץ סיכם הבוקר (חמישי) עם שר האוצר משה כחלון על הנחה ברכבת לתושבי הדרום. לפי הסיכום, נוסעי הרכבת משדרות, נתיבות, אופקים ויישובי הסביבה יזכו להנחה של 50% מעלות הנסיעה לכל מקום בארץ במהלך השנתיים הקרובות, עד סוף שנת 2017.

לפי כץ, המהלך נועד לעודד את התיישבות בערי הפיתוח בנגב ולהגדיל את מספר התושבים והעסקים באזור. ההנחה תיכנס לתוקף במוצאי שבת הקרובה. בתום תקופת ההנחה יבחנו השרים את מדיניות הממשלה בנושא לגבי המשך הסבסוד.

זוהי אינה הפעם הראשונה שניתנת הנחה לתושבי הדרום בנסיעה ברכבת. במהלך מבצע "צוק איתן" ואחריו, עד סוף חודש ינואר 2015, נהנו תושבי האזור מהנחה זהה.

לקריאה נוספת:
"לא קרה הרבה שנים": כדור נורה לעבר הרכבת מרמלה ללוד
"עשו עלינו קופה": הרכבת הפעילה "נוהל יום א'" וחיילים נאלצו לשלם

ראש הממשלה ושר התחבורה חנכו את קו הרכבת אשקלון-באר שבע, 17 בספטמבר 2015. אליהו הרשקוביץ, פול צלמים
"מחברים את הצפון והדרום למרכז". נתניהו וכץ, הבוקר/פול צלמים, אליהו הרשקוביץ

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך הבוקר את קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע. באירוע השתתפו השר כץ, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל חוסאם בשארה, מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר וראשי ערים ומועצות מהדרום. "אנחנו משנים את המדינה, מחברים את הצפון והדרום למרכז, הופכים את הארץ ליחידה אחת. זה יוצר אפשרויות חברתיות וכלכליות אחרות לגמרי", אמר נתניהו.

לדבריו, פיתוח נתיבי התחבורה בישראל הוא בבחינת מהפכה של ממש. "מאז ימי הטורקים לא הייתה פריסה כזאת של רכבות בארץ, אבל בהיקף הרבה יותר גדול, קווים מודרניים, רכבות מודרניות שמחלקות את כל חלקי הארץ. במקביל, אנחנו עושים מה שלא נעשה מאז ימי הבריטים, אנחנו מרשתים את הארץ בכבישים מהירים", הוסיף ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully