וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשו עלינו קופה": הרכבת הפעילה "נוהל יום א'" וחיילים נאלצו לשלם

16.9.2015 / 13:32

חיילים שחזרו לבסיסים הופתעו לגלות שהם אינם יכולים לנסוע בחינם בשעות הבוקר, כפי שקורה מדי יום ראשון. לטענתם, איש לא עדכן אותם בכך. "גרמו לנו לשלם", אמרה אחת החיילות, "לא הייתה לי ברירה"

חיילים משלמים מחיר מלא על כרטיסי רכבת, נוהל יום א' שלאחר החג. ספטמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
כרטיס שרכש חייל בדרכו לבסיס, הבוקר/צילום מסך, פייסבוק

חיילים שיצאו הבוקר (רביעי) לבסיסים הופתעו לגלות שרכבת ישראל הפעילה את "נוהל יום א'" בבוקר שלאחר החג, לפיו אינם יכולים לנסוע בחינם בין 6:00 ל-9:00, וכי הם נדרשים לשלם עבור הנסיעה ברכבת. לטענת החיילים, לא הייתה הודעה מוקדמת בנוגע להפעלת הנוהל. לדבריהם, בפעם הקודמת שאירע מקרה כזה החזירה רכבת ישראל את הכסף לחיילים שנאלצו לשלם מחיר נסיעה מלא.

חיילת שנאלצה לשלם הבוקר עבור הנסיעה ברכבת כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "רכבת ישראל החליטה לעשות עלינו קופה היום. מסתבר שיום אחרי החג נחשב כמו יום ראשון ונצטרך לשלם בשביל להגיע לבסיס וכמובן שאף אחד לא טרח לפרסם זאת ולהכין אותנו. כמה כיף לחזור ככה לבסיס אחרי החגים, עם קנס כזה בכיס. 20 אלף לייקים על הפוסט דורשים מרכבת ישראל להפסיק להתייחס למצבים של יום אחרי חג כיום ראשון - ובכך לפגוע בחיילי צה"ל".

ניצן, חיילת שנסעה מתחנת כפר סבא לבאר שבע, אמרה לוואלה! NEWS כי היא נאלצה לשלם עבור הנסיעה 50 שקלים. לדבריה, מדובר ב-10% מהמשכורת הצבאית החודשית שלה. "יכולתי גם לא להגיע עם מספיק כסף", אמרה. "בימי ראשון הרכבת מארגנת אוטובוסים עד באר שבע עד 9:00 בבוקר כדי לתת מענה לכך, היום הם גרמו לנו לשלם והאוטובוסים שהם ארגנו נגמרו עד 8:00. אז מה אני אמורה לעשות? זאת שמכרה לי את הכרטיס אמרה לי שאו שאני אחכה עד 9:00, ואז אני מאחרת, או שאני אשלם על הכרטיס. לא הייתה לי ברירה".

חיילים משלמים מחיר מלא על כרטיסי רכבת, נוהל יום א' שלאחר החג. ספטמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
"מה אני אמורה לעשות?"/צילום מסך, פייסבוק

לדברי ניצן, מלבד התשלום על הנסיעה נאלצה להתמודד גם עם עיכובים של תנועת הרכבות. "היו עיכובים רציניים כל היום ברכבות", אמרה כשהגיעה לבאר שבע. "איחרתי את האוטובוס שלי לבסיס שמגיע פעם בכמה שעות ואני בעצם מזמינה לו כרטיס מראש. עצם זה שלא הגעתי לאוטובוס גורם לי לתגובה משמעתית מול אגד, אני מושעית ולא יכולה להזמין כרטיס לאוטובוס הזה בימים הקרובים". היא הוסיפה: "למה לא הגבירו רכבות בתדירות כמו כל ימי ראשון? למה לא הוסיפו הסעות מיוחדות לחיילים? איזה מענה אני מקבלת בתור חיילת שמשרתת באילת וצריכה להגיע לבסיס".

מעיין, חיילת שנסעה הבוקר מכפר סבא לתחנת בת גלים בחיפה, נאלצה לשלם 41 שקלים עבור כרטיס הנסיעה. "שיתביישו להם, באמת שאני בהלם שאני צריכה לחזור ביום רביעי לבסיס ולשלם כסף שאין לי בתור חיילת, גועל נפש".

מהרכבת נמסר בתגובה כי כפי שפורסם, בהתאם לבקשת משרד הביטחון, נסיעת החיילים ברכבת הבוקר התאפשרה בהתאם למתכונת נסיעת חיילים ברכבת בימי א' בבוקר. על פי מתכונת זו, רכבת ישראל מאפשרת לחיילים להגיע בחינם ישירות לבסיסים בדרום (קריית ההדרכה ועיר הבהדי"ם) בנוחות ובמהירות באמצעות אוטובוסים ייעודיים. במהלך חגי תשרי חלים שינויים בתנועת הרכבות. כחלק משינויים אלו, מתקיימים גם שינויים בהסדרי הנסיעה לחיילים ברכבת.
שינויים אלו פורסמו באתר, באפליקציה ונשלחו בהודעה מסודרת לגופי התקשורת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תקלות ועיכובים בתנועת הרכבות

מלבד התשלום נאלצו להתמודד היום החיילים גם עם שורה של תקלות ועיכובים בתנועת הרכבות. בשעות הבוקר המוקדמות אירעו כמה תקלות ברכבות מצפון לדרום ומדרום לצפון. בחלק מהמקרים הורדו הנוסעים מהרכבות והועברו לרכבות חלופיות. במקרים אחרים נאלצו הנוסעים להמתין עד לתיקון התקלה.

בתחנת אשדוד נתקעה רכבת שהייתה בדרכה צפונה עקב תקלה. לאחר עיכוב של חצי שעה הועברו חלק מהנוסעים לרכבת חלופית ויתר הנוסעים המתינו לתיקון התקלה. לבסוף קיבלה הרכבת אישור להמשיך בנסיעה אך כשהגיעה להרצליה אירעה תקלה נוספת שגרמה לשרשרת עיכובים ברכבות נוספות. רכבת נוספת שיצאה מהצפון נתקעה בתחנת חיפה בשעה 8:30 בעקבות תקלה בקרון כוח והנוסעים נאלצו להמתין לרכבת הבאה.

רכבת ישראל בתחנה. שלומי גבאי
תקלה ברכבת בהרצליה גרמה לשרשרת עיכובים/שלומי גבאי

בצהריים הופסקה תנועת הרכבות בין תחנות תל אביב ההגנה ותל אביב מרכז בשני הכיוונים. ככל הנראה בשל עבודות תשתית שעורכת עיריית תל אביב אשר יצרו ליקוי תשתיתי במסילה המקבילה לנתיבי איילון.

ברכבת ישראל אמרו כי תוספת של 16 רכבות לתגבור הביקוש בגין עבודות הרכבת הקלה בגוש דן גרמה לעומס על הרשת. עוד מסרו כי תקלות אלו הביאו לשינויים בלוחות הזמנים ובחלק מהמקרים שינויים בתחנות היעד הסופיות של כמה מהרכבות.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully