וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משגיח כשרות התלונן על שיבוץ לא תקין; ראש האגף ענה: "תישק לי"

17.9.2015 / 13:00

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמע הרב יעקב רוחמקין עונה בגסות למשגיח כשרות, שטען לחוסר פיקוח ופגיעה בפרנסתו בניגוד לחוק. "מצדי אתה יכול ללכת הביתה", אמר ראש אגף הכשרות בירושלים

צילום: באדיבות כיכר השבת

תלונות על שיבוץ לא תקין של משגיחי כשרות בירושלים: טענות שהגיעו לידי וואלה! NEWS מצביעות על כך שמשגיחי הכשרות בבירה משובצים לכאורה ללא כל שקיפות או ביקורת. באחד המקרים, משגיח כשרות, אב לארבעה ילדים, התלונן בפני ראש אגף הכשרות בירושלים, הרב יעקב רוחמקין, על כך שהוא פוגע בפרנסתו לאחר שאפשר למשגיח אחר לפקח על בית אוכל בירושלים, שעליו פיקח בעבר והחליף בעלות. הוא טען כי השיבוץ החדש נעשה בניגוד לחוק. "הסתבר לי שזה מישהו שגר ליד הרב רוחמקין ושהם מתפללים יחד בבית הכנסת", אמר.

פניותיו של המשגיח לא נענו והוא החליט להתקשר לרוחמקין. בהקלטת השיחה ניתן לשמוע כי המשגיח מעיר לרוחמקין על כך שהוא לא הוציא מכרז, וזה עונה לו: "אתה יודע מה זה תישק לי? מצדי אתה יכול ללכת הביתה בכלל".

לקריאה נוספת:
"כפתור סגור, לראות את הגוף אסור": תקנון צניעות לבנות שלוש
אחרי חמש שנים: מונו 22 דיינים לבתי הדין - רבני צהר נותרו בחוץ
העיד נגד חרדי שתקף חייל - והפך לקורבן: "מאיימים לרצוח אותי"

מתפללים בשכונת מאה שערים בירושלים לרגל תשעה באב, יולי 2015. מור שאולי
"ממנים את מי שרוצים"/מור שאולי

המשגיח הצטרף לטענותיהם של גורמים בכירים במועצה הדתית בירושלים, ואמר כי המשגיחים משובצים ללא פיקוח. "הם ממנים את מי שהם רוצים", טען. "משגיח אחד יכול לפקח על שישה בתי עסק במקביל".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בניגוד לנהלים: הוועדה לשיבוץ משגיחי כשרות לא פעלה

זאת ועוד, במשך תקופה ארוכה לא תפקדה בירושלים ועדה מקצועית תקינה לשיבוץ משגיחי כשרות. נהלי המשרד לשירותי דת מחייבים כי שיבוץ המשגיחים ייערך על ידי ועדה שתקים המועצה הדתית בעיר, שמספר חבריה לא יפחת משלושה ויהיו בה נושאי המשרות הבאים: הרב המקומי, מנהל מחלקת כשרות או מזכיר מחלקת כשרות, ומפקח כשרות או רב שכונה. רק לאחרונה שיגר יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי מכתב לרב הראשי אריה שטרן, שבו דרש למנות ועדה שכזו לעיר.

הרב רוחמקין מסר בתגובה: "על פי הוראות חוזר מנכ"ל כל שיבוץ של משגיח צריך לעבור ועדה וכך נעשה, כי לא ייתכן שייכנס משגיח ללא וועדה. המשגיח הספציפי לא תפקד תקופה ארוכה מדי, ניתנו לו הזדמנויות רבות, במקרה האחרון הוא בקושי הגיע למקום שעליו היה אמור לפקח. החלטנו לשים לזה סוף והוא איים שילך לעיתונות. הוא לא שווה כלום".

בחודש יולי השנה פתחה יחידת ההונאה במרחב מוריה של משטרת ירושלים חקירה בגין חשד לשחיתות במועצה הדתית בירושלים. על חלק מהסיפורים הנחקרים דווח לראשונה בוואלה! NEWS, בהם החשד למינוי מקורבים, טיוח שעות עבודה והאזנות סתר בלשכתו של הרב הראשי אריה שטרן. הטענות לשחיתות מונחות גם לפתחו של מבקר המדינה יוסף שפירא, שטרם הכריע אם לחקור את החשדות במועצה הדתית. מאז הוציא שפירא צו הגנה לחושף השחיתות במועצה הדתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully