וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיד נגד חרדי שתקף חייל - והפך לקורבן: "מאיימים לרצוח אותי"

6.9.2015 / 19:05

מאז שעדותו הובילה לאישום ראשון במגזר נגד אדם שתקף חייל חרדי, הפכו חייו של אליעזר גולדיס לסיוט. פרטיו הופצו ברבים, הוא ספג קללות ורכושו הושחת. הוא אמנם הודה ש"יחשוב פעמיים" לפני שיעיד שוב, אך הבהיר: "מישהו לא יהפוך למטרה רק כי הוא עם מדי צה"ל"

עריכה: יאיר דניאל

איומים, קללות, הטרדות, הפגנות ופגיעה ברכוש. אלה רק חלק מהדברים שנאלץ לחוות אליעזר גולדיס, מצדם של קיצוניים בחברה החרדית. הסיבה להתנכלות לגולדיס, נעוצה בעדותו נגד אהרון צבי קורלנדסקי, חרדי בן 34, שהואשם בשבוע שעבר בתקיפה של חייל חרדי.

גולדיס, עובד באולם אירועים פופולרי בשכונת בית ישראל שבירושלים, היה אחד מהעדים לאירוע התקיפה. לאחריו מסר עדות במשטרה שבמהלכה גם סיפק פרטים מזהים על אודות התוקף. גורמים חרדים קיצוניים שמו ידיהם על העדות, הדפיסו אותה ותלו העתקים ממנה בשכונות חרדיות במרכז ירושלים דוגמת גאולה ומאה שערים. מאז, הפכו גולדיס ומשפחתו למטרה.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS
לראשונה: חרדי מואשם בתקיפת חייל חרדי
"איטבח אל יהוד": האזינו לאיומים על מגייסי חרדים לצה"ל
צפו: חרדים התפרצו לכנס גיוס בירושלים ותקפו את המשתתפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפשקוויל שמכיל את עדותו של גולדיס, אשר הופץ בשכונות החרדיות בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הם מטרידים בטלפון", סיפר גולדיס לוואלה! NEWS, "מקללים אותי שאקבל מחלה קשה. אומרים לי שלפי ההלכה צריך להטביע אותי במקווה, יורקים עליי ברחוב, הדביקו מדבקות על הרכב, פיזרו והדביקו פשקווילים נגדי ונגד העסק של המשפחה".

בשבוע שעבר הגיעו כ-50 אנשים לאולם האירועים של גולדיס וקיימו במקום הפגנה. "הם המתינו שם מחוץ לדלת, שרפו פחים, זרקו אבנים ושיגרו איומי מוות, אמרו עליי שאני 'קאפו חרדי' או 'מוסר' ועוד".

גם אביו של גולדיס, שבבעלותו אולם האירועים, מצא עצמו מותקף על ידי הקיצונים החרדים, אך למרות זאת - בנו אמר כי הוא לא מתרחט על כך שהעיד במשטרה. "צריך להיות חזקים כדי לעבור את זה. חייל חרדי שנכנס לבית הכנסת כדי להתפלל לא אמור להיות מטרה רק כי הוא עם מדים של צה"ל".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרזות הופצו ברבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז הוגש נגד התוקף כתב אישום, התגברו האיומים וההטרדות נגד גולדיס. "הגשתי תלונה במשטרה, הם עושים סיורים באזור האולם כדי לראות שהעניינים לא גולשים למקומות אלימים מידי". לדבריו, "היום כבר אחשוב פעמיים אם להעיד במשטרה על דבר כזה. קשה לריב עם אנשים כאלה, הם לא גוף מאורגן".

קורלנדסקי, שנגדו הוגש כתב אישום בגין תקיפת והעלבת חייל חרדי בבית הכנסת בירושלים, שוחרר בסוף השבוע למעצר בית עד תום ההליכים נגדו. המשטרה ביקשה שהוא יישאר במעצר אך השופט לא קיבל את הבקשה והוא שוחרר כאמור לביתו. כעת מקווה גולדיס שההפגנות, האיומים וההטרדות ייפסקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רכבו של גולדיס ועליו מדבקות עם כיתובי שנאה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האבטחה סביב אולם האירועים של משפחת גולדיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully