וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: חרדים התפרצו לכנס גיוס בירושלים ותקפו את המשתתפים

21.8.2015 / 13:25

בכנס שנערך בשכונת נחלאות השתתפו מאות מועמדים לגיוס, בהם עשרות חרדים. בשלב מסוים הגיעה למקום קבוצת חרדים שהחלה לקלל את המשתתפים ולזרוק לעברם בקבוקים וחפצים. שלושה מהם נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים. "זה היה פחד עצום"

צילום מסך

האלימות נגד מתגייסים חרדים עלתה שלב נוסף עם תקיפתם של משתתפים בכנס גיוס שנערך אמש (חמישי) בירושלים. בכנס שנערך בשכונת נחלאות השתתפו מאות מועמדים לשירות צבאי, בהם עשרות חרדים. בשלב מסוים הגיעו למקום חרדים קיצוניים והחלו לתקוף ולקלל את המשתתפים תוך כדי שהם גורמים נזק למקום שבו נערך הכנס. סמוך לחצות, עצרו שוטרי תחנת לב הבירה שלושה חשודים בגין תקיפה וגרימת נזק. השלושה שוחררו תוך הרחקה מאירועים דומים. "זה היה פחד עצום", סיפר אחד העדים.

לקריאה נוספת על גיוס חרדים:
עשרות חרדים הפגינו בירושלים במחאה על מעצר סרבן גיוס, 3 נעצרו
מנהיגה הרוחני של ש"ס על מגייסי החרדים: "מפתים ומחטיאי הרבים"
מעודדי גיוס חרדים לא מפחדים מההסתה נגדם: "נשתדל יותר"

חרדים התפרצו לכנס גיוס שנערך בירושלים ותקפו את המשתתפים. צילום מסך
"רוצחי נשמות". אחד החרדים שהתפרצו אמש לכנס/צילום מסך

מסרטון שמתעד את האירוע, שאותו צילם אחד מהמשתתפים, ניתן לראות את החרדים שהגיעו למקום צועקים לעבר הנוכחים "מיסיונרים" ו-"רוצחי נשמות", ולפי עדויות נוספות, הם אף זרקו בקבוקים וחפצים באוויר. עוד סיפרו המשתתפים כי מאופן הגעתם של התוקפים, ניתן להסיק שהם ידעו על קיום הכנס ומיקומו מבעוד מועד.

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב ועורך הדין אורי רגב, התייחס לאירוע ואמר כי על גורמי אכיפת החוק לספק הגנה לאותם מתגייסים חרדים ולהרתיע ביתר שאת את המסיתים נגדם פן יתרחש אסון. "כנראה שעד שחייל חרדי יירצח לא ייעשה דבר כדי להפסיק את הטרור נגד גיוס החרדים", אמר. "אוזלת היד של שלטונות החוק מחזקת ומעצימה את חוצפתם והעזתם של בריוני הקנאות החרדית. המצב שבו אנחנו דורשים מבחורי הישיבות להתגייס אבל איננו מספקים להם הגנה ראויה בדמות סיכול האלימות וההסתה הוא בלתי נסבל", הוסיף.

הרב רגב דרש להביא את העצורים להליך שיפוט מהיר וציין כי לא מדובר במקרה יחיד מסוגו שהתרחש אמש. לדבריו, אתמול בערב הותקף חייל חרדי באמצע תפילה בבית כנסת בעיר וחולץ מהמקום רק בסיוע כוח משטרה. "סביר להניח שאם מפיצי חוברות ההסתה עם פרטי המגייסים של החיילים החרדים היו נעצרים ומועמדים לדין, הייתה נוצרת הרתעה ושני האירועים האחרונים לא היו מתרחשים". עם זאת, רגב הדגיש כי האלימות הגוברת מעידה גם על כישלונם וייאושם הגובר של הקיצונים החרדים בהתמודדות עם התופעה. לפי נתוני צה"ל, 2,400 חיילים חרדים התגייסו בשנה בשנת 2014. "הגיוס הולך והופך למסלול סביר ואפשרי בחברה החרדית והקיצונים נכשלים במאבקם".

בהכנת הידיעה השתתף משה שטיינמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully