וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חרדים הפגינו בירושלים במחאה על מעצר סרבן גיוס, 3 נעצרו

השלושה נעצרו לאחר שההפגנה הפכה לאלימה ואבנים יודו לעבר שוטרים. "יש בחור שכבר שבועיים בכלא כי הוא סירב להתייצב בלשכת גיוס, אנחנו מוחים על כך". ראש אכ"א לחיילים החרדים: "ערים להתנכלויות מצד קיצוניים, נפעל להעמידם לדין"

צילום: מאיר לביא, עריכה: יאיר דניאל

עשרות חרדים הפגינו היום (שני) בכיכר השבת שבירושלים במחאה על מעצרו של צעיר חרדי וכליאתו על ידי הצבא, לאחר שסירב להתייצב בלשכת הגיוס כדי להסדיר את מעמדו. במהלך הפגנה נעצרו שלושה בחשד להפרות סדר, תקיפת שוטרים וסיכון חיי אדם בנתיב תעבורה, לאחר שההפגנה הפכה לאלימה וההמון יידה אבנים לעבר השוטרים וכלי רכב. בזמן ההפגנה נסגר רחוב מאה שערים לתנועת כלי רכב.

ההפגנה תוכננה תחילה להוות מחאה נגד מעצרה של הנערה חרדית מאלעד בשבוע שעבר בשל אי הסדרת מעמדה, אך שעה קודם היא כבר קיבלה פטור מטעמי דת לאחר שהתייצבה בבקו"ם שבתל השומר. למרות זאת, המפגינים הגיעו למקום והצהירו כי הם מתכננים להגיע שוב בערב. "יש בחור נוסף שכבר נמצא שבועיים בכלא הצבאי כי הוא סירב להתייצב בלשכת גיוס כדי להסדיר את מעמדו, אנחנו מוחים על כך", הסביר אחד המפגינים.

עוד בוואלה! NEWS:
מרד במונופול הרבנות: בציונות הדתית מקימים רשת גיור עצמאית
עקרת הבית שמעולם לא הסתבכה: הנאשמת בלינץ' בפצוע הסורי
דיפלומטית בכירה: "ישראל וטורקיה עשויות לשתף פעולה בזירה הסורית"

הרב גולדנטל מדגל התורה בשיחה עם אברך שהתייצב בממ"ח כדי לקבל פטור. מערכת וואלה! NEWS
"הניסיון של קומץ אנשים קיצוני להרתיע ואף לפגוע בכם - מהלך נואל". לשכת הגיוס בתל השומר/מערכת וואלה! NEWS

בתוך כך, שיגר ראש אגף כוח אדם (אכ"א), אלוף חגי טופולנסקי, אגרת לחיילים בעניין שילוב החרדים בצה"ל. "שליחי ציבור אתם, לכם משימה חשובה המשפיעה על אחדות העם, קירוב הלבבות ותמיכה בצה"ל ובאוכלוסיית החרדים", נכתב. "בשבועות האחרונים אנחנו עומדים בפני מתקפות אישיות, איומים ופעולות המעצימות את השיח השלילי. אנו ערים לכך כי מעבר לפרסומים בפומבי, חלקכם חווים התנכלות אישית והטרדות כלפיכם וכלפי בני משפחתכם".

"אנו פועלים להרחבת שילוב החרדים בהידברות תוך התווית מסלולי שירות המאפשרים למשרתים להמשיך ולשמור על זהותם", הובהר במכתב. "הניסיון של קומץ אנשים קיצוני להרתיע ואף לפגוע בכם הינו ניסיון נואל ויש בו פגיעה במדינה, בצה"ל ובציבור החרדי".

האגרת נחתמה בהבעת הערכה לחיילים החרדים שמתגייסים לצה"ל חרף האיומים וההתנכלויות. "צה"ל מתכוון לעשות כל מאמץ להביא קיצוניים שפוגעים ומאיימים עליכם לדין", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully