וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפרשה: הנערה החרדית מאלעד קיבלה פטור מצה"ל

10.8.2015 / 15:24

ל' בת ה-18, שבשבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי נעצרה על ידי המשטרה הצבאית לאחר שלא הסדירה פטור מטעמי דת, התייצבה בלשכת הגיוס, הגישה את המסמכים המעידים על קיום אורח חיים דתי-חרדי וקיבלה פטור משירות

אישה מתפללת בכותל. ShutterStock
סוף לפרשה/ShutterStock

סוף לפרשה סביב גיוסה לצה"ל של הנערה החרדית מאלעד: ל' בת ה-18, שנעצרה בשבוע שעבר, משום שלא הסדירה פטור מטעמי דת, התייצבה היום (שני) בלשכת הגיוס בתל השומר, הגישה את המסמכים המעידים על קיום אורח חיים דתי-חרדי וקיבלה פטור משירות בצבא.

תחילתו של הסיפור, שנחשף בוואלה! NEWS, ביום רביעי לפנות בוקר, אז עצרו אותה שוטרי המשטרה הצבאית לאחר שלא הצהירה כנדרש על אורח חייה הדתי. לדברי בני משפחתה, לאחר המעצר היא חויבה לחתום על טופס חיול, ללבוש מדים ולשוב לביתה "תוך ביזיון גדול". כששבה ללשכת הגיוס כדי להגיש תצהיר על קיום אורח חיים חרדי, לא ניתנה לה האפשרות לעמוד בפני ועדת דת והיא ברחה לעיר אחרת.

עוד בנושא:
"נשתק את המדינה": נערה חרדית לא קיבלה פטור מגיוס - במגזר זועמים
בכיר חרדי על פרשת גיוס הנערה מאלעד: "נמסור את נפשנו"

גיוס לנחל החרדי בבקו"ם. אוגוסט 2013. ניב אהרונסון
לשכת הגיוס בתל השומר/ניב אהרונסון

ב-02:00 לפנות בוקר דפקו על דלת ביתה שני חיילים, הם צעקו 'משטרה, לפתוח'", סיפר גורם המעורה בפרטים. "היא סיפרה שהתנהגו אליה בצורה מחפירה", הוסיף. לאחר מכן, היא הובאה בפני שופט בבית דין צבאי, שם נאמר לה שאם היא רוצה לקבל פטור מטעמי דת היא צריכה לשתף פעולה עם החיילים שמלווים אותה. לאחר כמה שעות היא שוחררה, רק לאחר שהוחתמה על טופס חיול. לדבריה, היא אולצה ללבוש מדים וחויבה לצאת איתם לביתה. "זה קשה מאוד עבור נערה חרדית שמנהלת אורח חיים חרדי אדוק", הסביר הגורם.

הסיפור עורר מעורר הדים נרחבים בעולם החרדי, ורבנים בכירים במגזר איימו כי "ימסרו את נפשם". הרב יהודה כהן, למשל, ראש ישיבת "יקירי ירושלים", ישיבה מוכרת במגזר הספרדי-חרדי, אמר: "הבנות שלנו הן הפקר? אין שום ספק בעולם שאם יעזו לגעת בבת ישראל, כל אותם מיליון איש שליוו את מרן (בהלוויית הרב עובדיה יוסף - י"א) נצא להפגנה. מחר עומדים להעמיד אותה למשפט, על מה? על מה משפט? על מה שופטים אותה? גניבה? גזלה? שוד? רצח? ניאוף? מה? מי צריך אותה בצבא? אפילו בן גוריון שעשה את כל חוקי הצבא, לא העז לגעת בבנות ישראל".

היום הסתיימה הפרשה כשהנערה התייצבה בפני גורמי הצבא, הצהירה על אורח חייה וקיבלה את הפטור המיוחל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully