וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חרדי על פרשת גיוס הנערה מאלעד: "נמסור את נפשנו"

9.8.2015 / 13:40

בתגובה למעצרה של חרדית בת 18 שלא הסדירה פטור מצה"ל מטעמי דת, מאיימים בעדה לפתוח במחאה שתשתק את המדינה. הרב יהודה כהן, ראש ישיבה מוכרת מירושלים: "מי שיגע בבנות ישראל סופו יהיה רע ומר"

נשים חרדיות. עומר מירון
"אפילו בן גוריון לא העז לגעת בבנות ישראל"/עומר מירון

סיפורה של ל', נערה חרדית בת 18 מאלעד שברחה בשבוע שעבר מבסיס תל השומר בשיאו של הליך גיוס, כפי נחשף בוואלה! NEWS, מעורר הדים נרחבים בעולם החרדי. בעוד שבצה"ל אומרים כי על הנערה שמסתתרת "להתייצב באופן מידי על מנת שניתן יהיה לטפל בהסדרת מעמדה", רבנים בכירים במגזר מאיימים: "נמסור את נפשנו".

הרב יהודה כהן, ראש ישיבת "יקירי ירושלים", ישיבה מוכרת במגזר הספרדי-חרדי, התייחס אמש (שבת) לפרשה ואמר כי בקהילה מתכוונים להשיב מלחמה לצה"ל. "הבנות שלנו הן הפקר? אין שום ספק בעולם שאם יעזו לגעת בבת ישראל, כל אותם מיליון איש שליוו את מרן (בהלוויית הרב עובדיה יוסף - י"א) נצא להפגנה. מחר עומדים להעמיד אותה למשפט, על מה? על מה משפט? על מה שופטים אותה? גניבה? גזלה? שוד? רצח? ניאוף? מה? מי צריך אותה בצבא? אפילו בן גוריון שעשה את כל חוקי הצבא, לא העז לגעת בבנות ישראל", אמר.

לקריאה נוספת:
בכיר חרדי ברך על שליטת הווקף בהר הבית: "חסד שבתוך החורבן"
"מטילים אימה": חרדים מנסים למנוע פתיחת בריכה ציבורית בשבת
אלפים הפגינו באשדוד נגד פתיחת מתחם קניות שפועל בשבת

הרב יהודה כהן. קובי הר צבי, בחדרי חרדים, מערכת וואלה! NEWS
"לא מקנא במה שיקרה להם". הרב יהודה כהן/מערכת וואלה! NEWS, קובי הר צבי, בחדרי חרדים

כהן הוסיף: "אלו שאמורים להיות שומרי החוק, הם רומסים את החוק ברגל גאווה במצח נחושה. למה? כי מדובר בבת ישראל כשרה. מי שירצה לנגוע חס וחלילה בבנות ישראל סופו רע ומר אני לא מקנא מה שיקרה להם, הקדוש ברוך הוא בוודאי לא יוותר. אני אומר לה לאותה בת, אל תדאגי, אותם המלאכים ששמרו על שרה אמנו ישמרו עליך. אף אחד לא יוכל לגעת בך לרעה וכולנו אתך, כל בית ישראל. חושבים שבגלל שהבת הזאת ספרדייה אז הספרדים הפקר, לא יבוא ולא יהיה לעולם, אנחנו כולנו... נמסור את נפשנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

החרדים מאיימים: "נפתח מחאה שתשתק את המדינה"

לדברי בני משפחתה, לאחר המעצר היא חויבה לחתום על טופס חיול, ללבוש מדים ולשוב לביתה "תוך ביזיון גדול". כששבה ללשכת הגיוס כדי להגיש תצהיר על קיום אורח חיים חרדי, לא ניתנה לה האפשרות לעמוד בפני ועדת דת והיא ברחה לעיר אחרת שבה היא מסתתרת כעת. "אם היא לא תקבל פטור, תפרוץ בכל הארץ מחאה שתשתק את המדינה", איימו גורמים חרדים.

"ב-02:00 לפנות בוקר דפקו על דלת ביתה שני חיילים, הם צעקו 'משטרה, לפתוח'", סיפר גורם המעורה בפרטים. "היא סיפרה שהתנהגו אליה בצורה מחפירה", הוסיף. לאחר מכן, היא הובאה בפני שופט בבית דין צבאי, שם נאמר לה שאם היא רוצה לקבל פטור מטעמי דת היא צריכה לשתף פעולה עם החיילים שמלווים אותה. לאחר כמה שעות היא שוחררה, רק לאחר שהוחתמה על טופס חיול. לדבריה, היא אולצה ללבוש מדים וחויבה לצאת איתם לביתה. "זה קשה מאוד עבור נערה חרדית שמנהלת אורח חיים חרדי אדוק", הסביר הגורם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "נערות דתיות מקבלות פטור משירות לאחר שהצהירו על אורח חיים דתי בהתאם לתהליך שנקבע בחוק. באשר למקרה המדובר, הנ"ל לא הגישה מסמכים לקבלת פטור, לא הצהירה על היותה דתייה וכן לא שיתפה פעולה עם הליכי הגיוס. לפיכך, הוצא צו לביצוע הליכים לגיוס אך גם אליו לא התייצבה ולפיכך הוכרזה משתמטת גיוס. יש לציין כי במהלך ההשתמטות נוצר קשר עמה ועם משפחתה במסגרתו הובהר מעמדה וכי עליה להתייצב. הנ"ל נעצרה על ידי המשטרה הצבאית והועברה למיטב לחיול אך ברחה מצה"ל. מובהר כי עליה להתייצב באופן מידי על מנת שניתן יהיה לטפל בהסדרת מעמדה".

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully