וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטילים אימה": חרדים מנסים למנוע פתיחת בריכה ציבורית בשבת

11.7.2015 / 12:10

בקרוב ייפתח ברחובות מתחם ספורט ובו שתי בריכות: אחת לציבור הכללי ואחת לציבור החרדי. כמה רבנים אינם מסתפקים בכך ופועלים למנוע גם הפעלת הבריכה השנייה בשבת. בעירייה מבהירים שלא ייכנעו ללחץ החרדי. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

בשבועות הקרובים ייפתח מתחם הספורט והנופש "וייסגל" ברחובות. במתחם ישנה בריכה ציבורית שצפויה לפעול גם בשבתות, ובריכה נוספת שנבנתה עבור הציבור החרדי. אלא שהרבנים ונציגי החרדים בעיר אינם מסתפקים בכך והחלו לפעול על מנת למנוע את פתיחת הבריכה הציבורית בשבתות. בין היתר, הם טוענים כי החברה שתתפעל את הבריכה החרדית תעבוד בשבתות משום שהיא תתפעל גם את הבריכה הציבורית.

חרדים מבקשים לאסור פתיחת בריכה ברחובות בשבת יולי 2015. עיריית רחובות,
"זה שהבריכה החילונית תישאר פתוחה בשבת יכול להשפיע לרעה על הצביון בעיר". הבריכה ברחובות/עיריית רחובות

אחד מנציגי החרדים בעיר אמר בשיחה עם וואלה!NEWS כי "הנציגות הדתית והחרדית בעיר רוצה שימנעו את הפתיחה של הבריכה בשבת, מכיוון שאת הבריכה מפעילה חברת בת של העירייה (החברה לפיתוח רחובות, שבונה את הפרויקט – ד"י) אז הם מאמינים שלעירייה יש יכולת להשפיע". לדבריו, "למרות שהבריכה החרדית תהיה סגורה, זה שהבריכה החילונית תישאר פתוחה בשבת יכול להשפיע לרעה על הצביון בעיר". נציג ש"ס בעיר, אבנר אקוע, אמר שהוא "מתפלל שראש העיר שירד מהנושא הזה". לדבריו, "נציג דגל התורה חיפש פתרונות להפרדה מוחלטת בין הבריכות ונציגי הבית היהודי דוגלים בהתחשבות בכל הציבורים. ראש העיר לפעמים לוקח ביקורת עניינית באופן אישי".

עוד בוואלה!NEWS:
צבא לבנון: מזל"ט ישראלי נפל מול העיר טריפולי שבצפון המדינה
על רקע המו"מ התקוע: ישראל דחתה בקשות הומניטאריות של בכירי חמאס
הפרלמנט ביוון אישר את תכנית החילוץ החדשה של הממשלה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חרדים מבקשים לאסור פתיחת בריכה ברחובות בשבת יולי 2015. עיריית רחובות,
"החרדים שוב מנסים להשתלט על אורח החיים החילוני בעיר"/עיריית רחובות

עוד אמר אקוע כי הוא יפנה אל מועצת חכמי התורה כדי לקבל הכוונה כיצד לפעול כדי למנוע את פתיחת המרכז בשבת, והיא תכריע בנושא. נציגי החרדים בעיר שמובילים את מהלך ההתנגדות אמרו כי ראש העיר בעצמו הוא אדם דתי חובש כיפה שחורה ולכן מפתיע אותם רצונו לפתוח את הבריכה העירונית בשבת.

"דרך לחצים על ראש העיר מנסים לכפות עליו את ההתחרדות"

"הציבור החילוני שוב צריך לסבול מהכפייה הדתית ולא יכול להשתמש בבריכה בשישי ובשבת"

בעבר ניהלו החרדים בעיר מאבק דומה, עם הקמת היכל התרבות. לאחר שנציגי החרדים בעירייה הפעילו לחצים רבים, הוחלט שההיכל לא יפעל בשבתות. "החרדים שוב מנסים להשתלט על אורח החיים החילוני בעיר", אמר עמוס חלפון, מוביל המאבק נגד ההתחרדות ברחובות. "הם מטילים אימה על ראש העיר ודרך לחצים מנסים לכפות עליו לקבל החלטה לסגור את הבריכה בשבת ולהוביל את ההתחרדות".

"אני מצטער ששוב, כמו בסיפור עם היכל התרבות, כשבונים בריכה ציבורית בעלות של 20 מיליון שקל לכל הציבור, כולל הפרדה בין נשים לגברים למען הציבור הדתי-חרדי, הציבור החילוני שוב צריך לסבול מהכפייה הדתית ולא יכול להשתמש בבריכה בשישי ובשבת", הוסיף חלפון. "יותר מצער שכל חברי המועצה שנמצאים בקואליציה הפכו לבובות ופועלים נגד השקפת עולמם רק כדי לשמור על תקציבם וכיסאם".

"שומר על הסטטוס קוו"

ראש העיר, רחמים מלול, דוחה את הטענות כי שוב ייכנע ללחץ החרדי, כפי שקרה עם היכל התרבות. "קיצוניות הכפייה הדתית מביאה בסופו של דבר לשנאה ולעוינות כלפי הציבור הדתי, וראו מה קורה למפלגות הדתיות ועד כמה כוחן פחת", הסביר. "אני שומר על הסטטוס קוו באדיקות רבה ולכן הבריכה הכללית תפתח כפי שהיה תמיד".

מעיריית רחובות נמסר: "בריכת 'וייסגל' הוקמה כהקדש על ידי גולדה מאיר והייתה מאז ומתמיד פתוחה בסופי השבוע, ותישאר פתוחה גם כעת. הבריכה נסגרה לפני כחמש שנים ולאחר כניסתו של ראש העיר, רחמים מלול לתפקיד. הוא יצא לבנות אותה מחדש ולשקם את ההריסות, על מנת להשיב לידי התושבים והעיר את הבריכה הציבורית. במתחם נבנתה גם בריכה לציבור החרדי, אשר תעמוד בכל הצרכים ותהיה סגורה בשבת. רחמים מלול הוא ראש העיר של כולם ולא יאפשר את הפרת הסטטוס קוו על ידי גורמים פוליטיים קיצוניים".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully