וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקרת הבית שמעולם לא הסתבכה: הנאשמת בלינץ' בפצוע הסורי

10.8.2015 / 14:36

אף שכמה מבני משפחתה ריצו מאסר על עבירות ביטחוניות, הידיעה על כך שבאשירה מחמוד בת ה-48 נאשמת ברצח במג'דל שמס, היכתה בתדהמה את הכפר הדרוזי. גם במשטרה הופתעו מהתנהלותה: "הייתה הנחקרת הכי קשה". צפו בדיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

האישום נגד באשירה מחמוד, בת 48 ממג'דל שמס, בגין רצח הפצוע הסורי, התקבל בהלם בקרב תושבי הכפר הדרוזי שבצפון הגולן. מחמוד, אם לשני בנים ולשתי בנות, היא עקרת בית שמעולם לא הסתבכה בעבירות פליליות או ביטחוניות, לדברי מכריה – אולם כתב האישום שניתן היום (שני) מייחס לה רצח אכזרי, אחרי שהטיחה סלע בראשו של פצוע ממלחמת האזרחים בסוריה. יחד איתה, הואשם ברצח גם עמל אבו סאלח, בן 21 מאותו הכפר.

"גם בחקירה היא הפתיעה מאוד, היא הייתה נחקרת מאוד-מאוד קשה", אמר לוואלה! NEWS רב-פקד אלי פוקס, ראש מחלק מיעוטים בימ"ר צפון, שהיה מופקד על החקירה מטעם המשטרה. החוקרים ערכו כ-140 חקירות באזהרה בעקבות הלינץ', שבו לקחו חלק 300-200 דרוזים מהכפר שבצפון הגולן, נגבו מאות עדויות ונעצרו 30 חשודים. "מכולם – היא הייתה הנחקרת הקשה ביותר", הסביר פוקס שהוסיף כי ההתנהלות שלה הפתיעה גם את המשטרה. לדבריו, "בתגובה לחשדות הקשים שייחסו לה היא השיבה: 'מה אתם הייתם עושים אם היו רוצחים ואונסים לכם את בני המשפחה?'".

עוד בנושא
חרב פיפיות: הדרוזים רצו לעזור לאחיהם, אך "ירו להם ברגליים"
גורם ביטחוני: פינוי הפצועים הסורים יימשך, תוצמד אבטחה
תקיפת האמבולנס הצבאי בחורפיש: שני תושבי הכפר הואשמו

האמירה הזו מתייחסת לעמדה בקרב הדרוזים בישראל בימים שלפני הלינץ', שלפיה ישראל מעניקה סיוע למורדים פצועים, כאלה המשתייכים לארגון ג'בהת א-נוסרה, אף שאנשיו פוגעים באחיהם מעבר לגבול.

באשירה מחמוד, נאשמת במעורבות בלינץ' במג'דל שמס, בית משפט השלום נצרת, 10 באוגוסט 2015. שלומי גבאי
"מה אתם הייתם עושים אם היו רוצחים ואונסים לכם את בני המשפחה". מחמוד בבית המשפט/שלומי גבאי

מחמוד נעצרה ימים אחדים אחרי הלינץ', שבו נרצח אחד הפצועים הסורים ושני נפצע אנושות. תושבי מג'דל שמס, שנדהמו מהמעצר ומהעבירות שיוחסו לה, העידו כי היא רחוקה מאוד מפרופיל של אדם שיכול לבצע רצח כזה אכזרי. אלא שעל פי כתב האישום, מחמוד רוצצה את גולגולתו של אחד מהפצועים הסורים.

עם זאת – ולמרות היעדר רקע פלילי, דווקא במשפחתה הקרובה של מחמוד יש כאלה שהסתבכו עם החוק בעבר. כמה אף ריצו מאסר בכלא הישראלי בגין עבירות ביטחוניות. יתרה על כך, שני אחייניו של בעלה, תאיר ונזיה מחמוד, תושבי הכפר הדרוזי הסורי חאדר, נהרגו מאש צה"ל לפני כמה חודשים – כשניסו להניח מטען חבלה על גדר הגבול יחד עם שני פעילים נוספים. אבי השניים, וואליד מחמוד, שהתגורר במג'דל שמס עד 1986, ריצה מאסר על עבירות ביטחוניות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"עיתונאי סורי השפיע עליה"

קרובי המשפחה אמרו כי חודשים ספורים אחרי שוואליד שוחרר מהכלא הישראלי, הוא החליט לברוח לסוריה משום שלטענתו הוא נרדף על ידי גורמים מארגונים פלסטינים עמם הוא הסתכסך בכלא, כמו גם על ידי השב"כ. גם גיסתה, האחות של בעלה, ריצתה שש שנות מאסר בכלא הישראלי בגין עבירות ביטחוניות.

"הייתה כאן אווירה מטורפת של הסתה"

"על אף שלא מעט מבני משפחתה היו מעורבים בעבירות ביטחוניות, היא מעולם לא הסתבכה. זה כל כך רחוק מהאופי שלה. אחרי שהיא נעצרה שמעתי שהיא הייתה בקשר עם העיתונאי הסורי עלי אל-אהוור. הוא סיבך כאן הרבה אנשים. גם סודקי אלמקת (שהואשם לפני כמה חודשים בין היתר בריגול חמור לטובת סוריה – ע"ח) היה בקשר איתו", סיפר תושב מג'דל שמס שיש לו קשר משפחתי למחמוד.

"אהוור הוא מנהל מרכז המדיה של משטר אסד בקוניטרה והוא ביחסים טובים עם סמיר קונטר, חיזבאללה ואנשי מנגנון הביטחון הסורי. אני לא יודע מה הוא רוצה לעשות, אבל כל מי שהיה בקשר אתו, מסתבך. אני חושב שהוא השפיע עליה, אבל לא רק הוא. אני לא יודע מי אחראי על כל הבלגאן, אבל הייתה כאן אווירה מטורפת של הסתה. במשך שבועות ארוכים הגיעו לפה (לגולן - ע"ח) דרוזים מהגליל והכרמל והסיתו את האנשים פה - במטרה למנוע בכל דרך את העברת הפצועים הסורים. מרוב כעס והזדהות עם אחינו הדרוזים, התנפלו על האמבולנס. המתפרעים היו חדורי אמוק וטירוף. היו להם מבטים של רצח בעיניים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד מהלינץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז מעצרה של מחמוד, מידי יום ובמשך שבוע, קיימו עשרות תושבים עצרות תמיכה בה בדרישה לשחרר. על תמונותיה, אותן הניפו בהפגנות, נכתב "מגיעה לך החירות". ההפגנות זכו לסיקור בכלי התקשורת של הדרוזים בסוריה, שם הדגישו כי מחמוד היא לא רק דרוזית, אלא "גם בת הגולן, הסורי הכבוש". בדיווחים סיפרו כי מחמוד ניסתה למנוע מאמבולנסים ישראליים להעביר פצועים לטיפול בבתי החולים בישראל, "לאחר שנודע לה כי מדובר בטרוריסטים מארגון ג'בהת א-נוסרה, אשר הורג את קרוביה בסוריה".

אחותה של מחמוד פרסמה בדף הפייסבוק שלה הצהרה שיצאה מלשכתו של שייח המשתייך להנהגה הרוחנית של הדרוזים בסוריה. בהצהרה הוא בירך את הדרוזים תושבי רמת הגולן וביקש מהקהילה הבינלאומית ללחוץ על ממשלת ישראל לשחרורם של באשירה מחמוד ובכיר האסירים הביטחוניים סודקי אלמקת שלפני מספר חודשים, כאמור, הוגש נגדו כתב אישום בין היתר בגין ריגול חמור.

נזיה מחמוד  תאאיר מחמוד. jawlan.com, אתר רשמי
נהרגו בניסיון הנחת המטען. תאיר ומחמוד נזיה/אתר רשמי, jawlan.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully