וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת האמבולנס הצבאי בחורפיש: שני תושבי הכפר הואשמו

13.7.2015 / 10:47

השניים, יוסף שרוף וכאמל עאמר, נאשמים ביידוי אבנים ובסיכון אדם בנתיב תחבורה בתקיפה ההמונית של האמבולנס שהסיע פצועים סורים. בין היתר, נטען כי התנפלו על כלי הרכב, חסמו את דרכו ורגמו אותו באבנים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

(זירת תקיפה האמבולנס בחורפיש, בחודש שעבר)

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד שני תושבי חורפיש, יוסף שרוף, איש דת בן 53, וכאמל עאמר, בן 22, על מעורבותם בתקיפת אמבולנס צבאי שבו הוסעו פצועים סורים בכפרם שבגליל בחודש שעבר. השניים נאשמים, בין היתר, בעבירות של סיכון אדם בנתיב תחבורה, קשירת קשר ויידוי אבנים. שרוף לא הגיע היום לדיון בבית המשפט מכיוון שהוא עדיין מאושפז בבית החולים.

מחקירת המקרה עלה כי בליל 22 ביוני נסע האמבולנס דרך חורפיש בדרכו למרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה. בתוך הכפר התנפל המון דרוזי, שכלל עשרות בני אדם, ברובם רעולי פנים, על האמבולנס, חסם את דרכו, יידה לעברו אבנים וניסה לפתוח את הדלתות שלו. נהג האמבולנס ניסה להתקדם לאט בתוך ההמון, וכשעבר אותו פתח במנוסה.

עוד על תקיפות האמבולנסים:
לינץ' במג'דל שמס: המון דרוזי רצח פצוע סורי
הלינץ' בפצועים הסורים: נעצרו 9 חשודים בתקיפות האמבולנסים
חרב פיפיות: הדרוזים רצו לעזור לאחיהם, אך "ירו להם ברגליים"

כאמל עמאר נאשם בידויי אבנים על אמבולנס צבאי שהוביל פצועים סורים, בית המשפט המחוזי בחיפה. יולי 2015. שלומי גבאי
כאמל עמאר, היום בבית המשפט/שלומי גבאי

בשלב זה הבחינו הנהג ורופא שהיה עמו בכלי הרכב כי חלק מהתוקפים ממשיכים לרדוף אחריהם. בין היתר השתתפה במרדף מכונית שניסה לעקוף אותה ולגרום לה לסטות מהכביש באמצעות נהיגה פראית לצדה. לבסוף חסמה המכונית את דרכו של האמבולנס ליד צומת צוריאל הסמוך לכפר. הנהג, שעל פי עדותו חש בסכנת חיים, עקף פעם נוספת את התוקפים ופגע בשרוף, אחד הנאשמים. בסופו של דבר הצליח כלי הרכב להגיע לתחנת המשטרה במעלות.

דרוזים תקפו אמבולנס צבאי שהוביל פצועים סורים. צילום מסך
האמבולנס שהותקף במג'דל שמס מאוחר יותר באותו יום/צילום מסך

באירוע השתתפו עשרות בני אדם, אולם בתום החקירה נעצרו כמה חשודים בלבד, ובהם שרוף ועמאר, שהיו על פי כתב האישום המשתתפים המרכזיים באירוע. השניים מכחישים את העבירות המיוחסות להם, וטוענים כי נקלעו למקום במקרה ופעלו דווקא על מנת להפריד בין התוקפים לבין נוסעי האמבולנס.

"שיקול הדעת של נהג האמבולנס היה הגיוני ונכון. ראינו מה קרה במג'דל שמס", אמר ראש מחלק המיעוטים של היחידה המרכזית במחוז הצפון, רפ"ק אלי פוקס, בהתייחסו ללינץ' שנעשה בפצועים סורים שהובלו באמבולנס מאוחר יותר באותו יום במג'דל שמס, שבו נהרג אחד מהם. "מדובר באירוע חמור מאוד. אם לא היו יוזמים בריחה ולא היו מבינים את סכנת החיים, האירוע היה נגמר כמו במג'דל שמס".

עאמר השתחרר לפני שלושה חודשים מצה"ל, לאחר ששירת חטיבת גבעתי. בדיון בבית המשפט היום אמר: "לא עשיתי כלום. אני קורבן".

עו"ד יוסף פארס, המייצג את שרוף, מסר: "מהתחלה אמרתי שההר יוליד עכבר, ואכן כך מתברר למי שראה את החשדות בתחילת הדרך ורואה את סעיף האישום היום – סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. ללקוח שלי לא היה כל חלק רציני בסיכון חיי אדם, ובייחוד שמרשי נדרס בידי האמבולנס הצבאי. המדינה פעלה לאורך על הדרך כדי לנקות את נהג האמבולנס הדורס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully