וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעודדי גיוס חרדים לא מפחדים מההסתה נגדם: "נשתדל יותר"

15.7.2015 / 18:34

אחרי שפורסמה חוברת ובה שמות ותמונות של בכירים במגזר הפועלים לשילוב חרדים בצה"ל, הם מבהירים שלא יירתעו. "זה לא נעים, אבל זה שולי לעומת כניסה לעזה". עם זאת, הם טוענים כי "זה עוד ייגמר בפגיעה פיזית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך החוברת שהופצה בקרב חרדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"צעיר שבאבניק", "מושחת ורודף בצע", "מנהל אורח חיים נהנתן ומתירני", "נער מופרע והולל" - אלו מקצת הכינויים שניתנו לעשרות פעילים חרדים העוסקים בגיוס חרדים לצה"ל בחוברות שהפיצו נגדם גורמים קיצוניים במגזר החרדי. בחוברות מופיעים שמותיהם המלאים, תמונותיהם, מספרי הזהות והטלפון, כתובות המגורים ופרופיל אישי לכאורה שליהם. החוברות הם פרק נוסף במסכת האיומים וההטרדות שעוברים חיילים חרדים, אך גם עכשיו הם לא נרתעים ומצהירים: "נשתדל יותר בגיוס חרדים".

משה פריגן מבני ברק הוא קצין שכיהן עד לאחרונה בתפקיד ראש מדור שח"ר כחול, אחד המסלולים הצבאיים שבמסגרתו משרתים ושירתו מאות חרדים. הקיצוניים שהפיצו את החוברת ראו בו כ"אחראי לנפילת אלפים לצבא". בשיחה עם וואלה! NEWS הוא אמר: "הם ניסו לפגוע לנו בבטן הרכה. לצייר אותנו כציידים או מיסיונרים ולהוסיף לכך פרסום של פרטינו האישיים". לדבריו, "זה קשה ולא נעים, בעיקר לבני המשפחה, אבל התפקיד שלי הוא להרגיע. העיסוק הצבאי הוא מסוכן. יש חיילים שנכנסים לעזה, יש לוחמים בגזרת לבנון ויש שנאלצים להתמודד עם תופעות שוליים כאלה".

הוא מפנה את האצבע המאשימה לפרקליטות. "זה רק הולך ומתגבר", סיפר פריגן. "יש לי חברים, חיילים וקצינים, שממררים להם את החיים. מטרידים אותם טלפונית בשעות הלילה המאוחרות. זה התחיל בקמפיין מודעות של חרד"קים, אחר כך ציירו אותנו כחזירים וזה עוד ייגמר בפגיעה פיזית, כשנער יחליט לקחת את החוק לידיים. רק אז ישאלו בכל המערכות איפה היינו עד היום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך החוברת שהופצה בקרב חרדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חייל אחר, שהוגדר בחוברת "אחראי לפיתוי מאות בני ישיבות לגיוס לצבא", כתב בפייסבוק כי הוא לא נרתע מהפרסומים נגדו. "בעקבות הפרסום אני מתחייב להשתדל יותר בגיוס חרדים ולעזור לכמה שיותר חרדים להשתלב בצבא", כתב והוסיף: "אני חושב שזו זכות גדולה לשרת בצה"ל, זה הצבא שלנו ואני גאה לשרת בו".

מאיר (שם בדוי), חייל שמשרת באחד מהמסלולים החרדים של שח"ר, אמר לוואלה NEWS: "זה היה בום עבורי. הם חשפו את כל הפרטים, ולך תדע אם איזה קיצוני ייקח את זה שלב אחד קדימה, ויחליט לקחת אבן או סכין ובטירוף של רגע יעשה משהו". לדבריו, מאז הפרסום של החוברת, הוא זוכה לתגובות חיוביות ברחוב החרדי. "אנשים בבני ברק עצרו אותי ועודדו אותו. קיבלת את התגובות ההפוכות ממה שהמסיתים רצו להשיג". הוא הוסיף כי משפחתו חוששת מ"הצעד הבא", כלשונו. "מה יעשו? ידקרו מישהו? אני אישית לא חושש, אבל יש לי משפחה. צה"ל והמשטרה לא נותנים לכך מענה".

רוב הפעילים שנחשפו בחוברות הגישו תלונות במשטרה על ההסתה נגדם. בצה"ל כבר הודיעו שיעבירו את החומרים לטיפולה של המשטרה, אך החיילים סבורים כי דבר לא יועיל. "הגינוי צריך לבוא מהמנהיגים הרוחניים וחברי הכנסת", הדגיש מאיר. "אם הם לא יעשו דבר – גם המשטרה והפרקליטות לא יצליחו לטפל בזה. הקיצונים האלה נוהגים בחכמה בצורה שאי אפשר כרגע להפליל אותם".

מדובר צה"ל נמסר: "עקרונות שילוב החרדים בצה"ל מבוססים על גיוס בהבנה ובהסכמה תוך מתן פתרונות ייחודיים לשמירה על אורח החיים החרדי. צה"ל מוקיר את עשיית בעלי התפקידים ונותן להם גיבוי מלא בביצוע תפקידם ותמיכה ככל שנדרש. התעמולה שהופצה משולה להסתה ולפיכך מטופלת במקביל בערוצים פליליים ונוספים. צה"ל מקיים שיח שוטף מול האוכלוסייה החרדית ומבין כי פרסומים אלו אינם מהווים ייצוג של אוכלוסייה זו. יחד עם זאת, מדובר בהסתה נגד המשרתים והיא ראויה לגינוי והוקעה בכל תוקף. צה"ל עומד מאחורי משרתיו, קיים שיחות עם ראשי תחום גיוס החרדים ובמקביל נערכות שיחות מפקדים. הפרסומים הועברו למשטרת ישראל במקביל להגשת תלונות פרטניות. צה"ל מצפה כי המפיצים והמסיתים יטופלו במלוא חומרת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully