וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתה מבית: נחשפה רשימת קצינים חרדים המעודדים גיוס לצה"ל

14.7.2015 / 18:50

פעילים נגד גיוס חרדים פרסמו חוברת המכילה שמות, תמונות ופרטים אישיים רבים של בכירים מהמגזר בצה"ל ושל אנשים הפועלים לשילובם בצבא. בין היתר נכתב על אחד מהם: "פרחח צעיר", ועל המגייסים כולם: "מכרו נשמתם לשטן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך החוברת שהופצה בקרב חרדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המלחמה בחרדים המשרתים בצה"ל עולה שלב: במהלך הלילה (שלישי) הפיצו גורמים חרדים חוברות המשמיצות את בני העדה החרדית המשרתים בתפקידים שונים בצה"ל, ובעיקר את אלו שתפקידם לגייס חרדים נוספים לצבא. בחוברות שכותרתן "הפנים והשמות של ציידי הנשמות" נחשף מידע אישי על אודות אותם אנשים, בהם בכירים חרדים בצה"ל.

הפרטים שפורסמו, נוסף על השמות, התמונות והגילים של האנשים, כוללים מספרי תעודת זהות, כתובות מגורים, מספרים טלפונים ניידים והשתייכות מגזרית. בין הפרופילים הבולטים ניתן למנות את זה של קצין בחיל האוויר, של ראש מדור שילוב חרדי באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל), ראש תחום שילוב חרדים באגף כוח האדם (אכ"א), מנכ"ל מיזם שילוב חרדים (שח"ר) וראשי מדורים של שילוב חרדים במקומות שונים.

"לזיכרון עולם בעולם התורה. יזכור אלו את אלפי החללים שנפלו למסלולי נצ"ח שח"ר וגבעתי, שנשבו בידי עוולה 'ציידי הנשמות' אשר מכרו נשמתם לשטן", נכתב על גבי מצבה שהופיעה במצגת.

עוד בנושא:
בקרוב בצה"ל: אולפן ללימודי עברית למתגייסים חרדים
בשל קמפיין נגד גיוס חרדים: חיילים התלוננו על הסתה ואיומים
מאז 2007: פי שישה יותר מתגייסים בקרב בני הישיבות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרופיל של ראש מדור שילוב חרדים באט"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלקה הראשון של החוברת מתייחס למובילי הגיוס החרדים, וחלקה האחר למגייסי השטח. כך לדוגמה, בפרופיל של ה"אחראי על שיחות השכנוע והשיווק לשירות לאומי" בבסיס הגיוס בתל השומר, נכתב כי הוא "צעיר קל דעת, מחפש פרנסה, נמשך על ידי ידיד לעסוק בכסף קל – סחר בנשמות". על אחר נכתב: "פרחח צעיר, מנסה מזלו לכסף קל כסוכן סלולר ועוד, חושב למצוא בגיוס חרדים את הפתרון". לכל אחד מהמגייסים והבכירים החרדים הוקדש עמוד שלם במצגת, שכאמור כולל את תמונתו.

באחד העמודים נכתב שמדובר ב"גייסים חסרי פנים" ועל פעילותם צוין כי הם "עשרות מיסיונרים מקצועיים הוכשרו בפיקודו של (...) שלמרות שפרש מצה"ל ממשיך במלאכת הציד, ודואג גם שיהיו עוד מקצוענים אחריו". הם, נכתב, "משת"פים אומללים, שמכרו נשמתם לשטן, שלא די להם שנפלו לשאול, מעוניינים לגרור אחריהם עוד. הם מסתובבים בינינו היום, ומהווים סכנה נוראה". יש לציין כי בחוברות מופיעים גם אזרחים חרדים שעובדים בגיוס חרדים למסלולים חרדים בצה"ל ובשירות האזרחי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הפצת המידע אודות משרתי צה"ל הינה אירוע חמור ביותר שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי מדינה דמוקרטית וערכיו של העם היהודי. צה"ל מקיים שיח שוטף מול האוכלוסייה החרדית ופרסומים אלו אינם מהווים ייצוג של אוכלוסייה זו. יחד עם זאת, מדובר בהסתה נגד המשרתים והיא ראויה לגינוי והוקעה בכל תוקף. צה"ל עומד מאחורי משרתיו, יעביר פרסומים אלו למשטרת ישראל ומצפה כי המפיצים יטופלו במלוא חומרת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully