וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בצה"ל: אולפן ללימודי עברית למתגייסים חרדים

15.6.2015 / 10:26

בית הספר הייעודי, המותאם לצורכי הקהילה ויכלול הפרדה בין נשים וגברים, ייפתח בשבועות הקרובים בגדוד החרדי של גבעתי לקראת מחזור גיוס אוגוסט. הוא נועד לתת מענה בעיקר למתגייסים מצרפת וארה"ב. "מסירים את החסם היחיד לטובת גיוסם"

בחור ישיבה בירושלים חולף סמוך ללשכת הגיוס בירושלים, פברואר 2012. רויטרס
"יוזמה שנועדה לאפשר הדרכה והכנה לחרדים מאירופה וארה"ב"/רויטרס

במסגרת המאמצים להקל את התנאים למתגייסים החרדים לצה"ל, ובכלל זה לאלו המגיעים מחו"ל, יוקם בקרוב אולפן ללימודי עברית בגדוד החרדי החדש בחטיבת גבעתי – כך נודע לוואלה!NEWS. מדובר במהלך ייחודי שנועד לתת מענה לצרכיהם של המתגייסים החרדים מארצות הברית וצרפת, שצפויים להתגייס בחודש אוגוסט הקרוב וכן למתגייסים נוספים בהמשך.

גורם המעורה בפרטים הוסיף כי האולפן ייפתח כבר בשבועות הקרובים, שכן בחודש אוגוסט צפויים להתגייס, בין היתר, חיילים חרדים מחו"ל. האולפן מיועד לתנאים הנדרשים עבור הקהילה חרדית: הפרדה בין נשים לגברים, המורים יהיו חרדים בלבד והתכנים יותאמו לקהל היעד. "מדובר ביוזמה שנועדה לאפשר הדרכה והכנה מותאמת לחרדים מאירופה ומארצות הברית שמעוניינים להתגייס לגדוד", מסר הגורם. "פנו אלינו לאחרונה גם גורמים בקהילה היהודית בצרפת וגם חסידים מארצות הברית, ומבחינתנו אנחנו מסירים את החסם היחיד לטובת גיוסם לגדוד החרדי".

לקריאה נוספת:
אחרי התפרקות "ממשלת הזדון": כיצד יקבלו החרדים את חוק הגיוס?
מאז 2007: פי שישה יותר מתגייסים בקרב בני הישיבות
שנת שיא לחרדים בצה"ל: מספר המתגייסים עלה ב-20%

הגדוד החרדי בגבעתי הוקם לפני תשעה חודשים. מאז הקמתו התגייסו לשורותיו יותר מ-130 חרדים. מטרת ההקמה של האולפן בגדוד היא להרחיב את מעגל החרדים המתגייסים אליו, לאחר שבתקופה האחרונה התקבלו פניות מגורמים בקהילה היהודית בצרפת ובקהילות נוספות בארצות הברית, ובהן גם מקהילה חסידית קיצונית, שהביעו התעניינות לגייס לגדוד חרדים המשתייכים אליהם.

הגדוד בגבעתי הוא פרי יוזמתו של המח"ט אלוף-משנה עופר וינטר ושל גורמים נוספים במגזר החרדי, שהחליטו לקדם יוזמת גיוס נוספת מלבד גדוד הנח"ל החרדי הוותיק. וינטר ועמיתיו התעקשו במשך תקופה ארוכה על הקמת הגדוד, גם במהלך ימי מבצע "צוק איתן", והובילו להקמתו. בבסיס הטירונים של החטיבה נבנה בעבר גם מקווה טבילה מאולתר לטובת שימושם של החיילים החרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully