וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת שיא לחרדים בצה"ל: מספר המתגייסים עלה ב-20%

12.5.2015 / 16:12

בשנת הגיוס 2015-2014 התגייסו 2,400 צעירים חרדים, לעומת 2,000 בשנה הקודמת, מתוך כ-8,000 חרדים המועמדים לגיוס בכל שנה. גורם ביטחוני בכיר: "הניסיונות לכפות גיוס בכוח פגעו בתהליך שצה"ל מקדם"

גיוס לנחל החרדי בבקו"ם. אוגוסט 2013. ניב אהרונסון
"המטרה היא לאפשר ולא לכפות". חרדים בלשכת הגיוס/ניב אהרונסון

במערכת הביטחון שבעי רצון מההתקדמות בגיוס של צעירים חרדים לצה"ל. לוואלה! NEWS נודע כי בשנת הגיוס 2015-2014 התגייסו 2,400 חרדים לצה"ל, זאת בהשוואה ל-2,000 שהתגייסו בשנה קודם לכן.

מנתוני אגף כוח האדם בצה"ל עולה כי פוטנציאל הגיוס של חרדים נאמד בכ-8,000 מתגייסים בכל שנה, ולמרות זאת בשנה הקודמת גייס צה"ל רק רבע מתוכם לשירות סדיר. "המטרה שלנו כמערכת היא לאפשר ולא לכפות", הסביר גורם ביטחוני בכיר לוואלה! NEWS, "ליצור תהליכים שלא יגרמו לחרדים להיפלט מהמערכת. יש לנו כבר ניסיון בנושא".

הגורם סיפר כי במערכת הביטחון מתגבשת תכנית שתאפשר לבחורי הישיבות המוגדרים "עילוי" להמשיך וללמוד בישיבות, ואלו המגיעים לישיבה בעל כורחם כי אחרת לא יקבלו תמיכה כספית מהמדינה יגויסו לצה"ל. "השיטה הישנה הכריחה את האברכים להגיע לישיבה ולא ללמוד במקום להתגייס לצה"ל או לצאת לשוק העבודה כי החוק לא התיר זאת", הוא אמר. "האיומים והניסיונות לכפות גיוס בכוח פגעו בתהליך שצה"ל מקדם כבר שנים ארוכות".

עוד על גיוס חרדים:
הישגי יהדות התורה: חוק הגיוס ישונה, השר יקבע את היעדים
אלפים קיבלו סרבני גיוס בריקודים: "גיבורי היהדות החרדית"
החרדים הפגינו נגד הגיוס: עשרה נעצרו בכביש 4

חיילים דתיים וחרדים בצה"ל. GettyImages
20% יותר מתגייסים בשנה/GettyImages

על פי הערכת הגורם, תהליך גיוס החרדים יגיע למיצוי בשנת 2017, והוא יתייצב על כ-3,000 בחורי ישיבות שיתגייסו לשורות צה"ל. "אנחנו צריכים לראות שהצבא גם יכול לקלוט אותם ויודע איך למצות את הפוטנציאל הטמון בהם. אנחנו עדיין בשלבי הניסוי והטעייה", אמר הגורם. "בינתיים תופעת הלוואי של הגיוס לצה"ל היא 10,000 סטודנטים חרדים הלומדים תארים שונים".

מדובר צה"ל נמסר כי כיום משרתים בצה"ל יותר מ-4,000 חיילים חרדים בשירות חובה ובקבע. "הגיוס של האוכלוסייה החרדית עמד עד כה ביעדים, ולקראת תום שנת הגיוס 2014 מסתמן על פי הנתונים שכך יהיו פני הדברים גם השנה", נמסר. "בחינת הרחבת מודל שירות קרבי למתגייסים חרדים ביעדים נוספים תתקיים בכפוף למידת האפקטיביות שלו ולצורכי הגיוס, ובמקביל למסלולים הנוספים".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully