וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים ממשיכים למחות נגד הגיוס: 10 עצורים בהפגנה בכביש 4

כחלק משורת הפגנות במחאה על חוק הגיוס ועל מעצרם של תלמידי ישיבה שלא התייצבו לצו ראשון, חסמו לסירוגין מאות מפגינים את מחלף גבעת שמואל ואת מחלף גהה לכיוון צפון. כוחות משטרה גדולים במקום

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

מאות חרדים מפגינים היום (שני) אחר הצהריים בכביש 4 באזור גוש דן במחאה על מעצרם של ארבעה תלמידי ישיבה שלא התייצבו לצו ראשון ונגד חוק הגיוס. המפגינים חסמו את הכביש לסירוגין באזור מחלף גבעת שמואל לכיוון צפון ובאזור מחלף גהה לאותו כיוון. כוחות משטרה גדולים נמצאים במקום ומנסים להדוף את המפגינים לצד הכביש כדי לפתוח את נתיב הנסיעה. עד כה, נעצרו עשרה מפגינים.

ההפגנה היום היא חלק משורת הפגנות שארגנו בשבוע האחרון החרדים במחאה על מעצר התלמידים. ביום שישי הבעירו עשרות חרדים פחים בכיכר השבת בירושלים, וכוחות כיבוי האש שהגיעו לאזור כדי להשתלט על פחי האשפה הבוערים הותקפו באבנים ובביצים על ידי המפגינים. עם זאת, במשטרה שמרו על איפוק ולא ביצעו מעצרים. בבוקר יום שני שעבר הפגינו מאות חרדים בכמה מוקדים ברחבי הארץ: באשדוד, בירושלים, בבני ברק ובאזור אלעד. בהפגנה באשדוד נפצע בפניו שוטר מג"ב מחבטת מוט ברזל על ידי מפגין ונזקק לטיפול רפואי. המשטרה עצרה כ-40 מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי.

עוד על מחאת החרדים נגד הגיוס:
מחאת הגיוס נמשכת: חרדים הפגינו והבעירו פחים בירושלים
המרוויח הגדול מהפגנות החרדים: יאיר לפיד | פרשנות
מאות חרדים חסמו צמתים מרכזיים ברחבי הארץ; שוטר נפצע

הפגנה של חרדים בעקבות מעצרם של תלמידי ישיבה במחלף גהה, פברואר 2015. יותם רונן
חרדים מפגינים בכביש 4, היום/יותם רונן

המפגינים מזוהים עם "הפלג הירושלמי" של הרב שמואל אוירבך, אחד ממנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, שאסר על תלמידיו להתייצב בלשכות הגיוס, גם בקבלת צו ראשון. אל הוראתו של הרב אוירבך הצטרפו בעבר כמה רבנים נוספים במגזר החרדי, אך רוב הרבנים, ובהם המנהיג המרכזי הרב אהרון לייב שטיינמן, סבור שיש להתייצב בלשכת גיוס, אם כי לא להתגייס בפועל.

במובן מסוים, ההפגנות מכוונות לא רק כלפי רשויות החוק אלא כלפי הממסד החרדי עצמו. מאמיניו של אוירבך הבינו כי הם שוב נותרו ללא ייצוג במפלגות החרדיות, ובין היתר מעצר חבריהם היה רק הזדמנות נוספת להשמיע את קולם, בדרך היחידה שנותרה ברשותם - הפגנות המוניות.

למורת רוחם של אנשי אוירבך, הח"כים החרדים מסרבים להתייחס להפגנות הסוערות. ככל הנראה, גם הם מבינים שהאותיות הקטנות בחוק הגיוס מנציחות את הפטור, ועל כן אין טעם למחות. מנגד, חוששים ביהדות התורה שאילו ישמיעו את קולם, ויגבירו את אפקט ההפגנות, יהיה מי שירוויח מכך הון פוליטי - דווקא יאיר לפיד, שמזוהה עם חוק הגיוס.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנה של חרדים בעקבות מעצרם של תלמידי ישיבה במחלף גהה, פברואר 2015. יותם רונן
הפגנה של חרדים בעקבות מעצרם של תלמידי ישיבה במחלף גהה, פברואר 2015/יותם רונן
הפגנה של חרדים בעקבות מעצרם של תלמידי ישיבה במחלף גהה, פברואר 2015. יותם רונן
חרדים מפגינים בכביש 4, היום/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully