וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הגיוס נמשכת: חרדים הפגינו והבעירו פחים בירושלים

6.2.2015 / 9:40

עשרות חרדים הפגינו בכיכר השבת בבירה, במחאה על כליאתם של ארבעה בחורי ישיבות שלא התייצבו לצו ראשון בלשכת הגיוס. תנועת האוטובוסים הופסקה, אך לא נעצרו מתפרעים. הח"כים החרדים עדיין שומרים על שתיקה

עשרות חרדים הבעירו אמש (חמישי) פחים בכיכר השבת בירושלים, במחאה נגד חוק גיוס בחורי ישיבות ומעצרם של ארבעה בחורי ישיבות שסירבו להתייצב בלשכות הגיוס בצו ראשון בשבוע שעבר, ושליחתם לכלא צבאי. בשל ההפגנות, תנועת האוטובוסים למקום הופסקה בסיוע שוטרי תנועה. אחרי שבוע סוער, במשטרה שמרו על איפוק ולא ביצעו מעצרים. עם זאת, כוחות כיבוי האש שהגיעו לאזור כדי להשתלט על פחי האשפה הבוערים, הותקפו באבנים ובביצים על ידי המפגינים.

ההפגנה אמש היא חלק משורה ארוכה של הפגנות במהלך השבוע האחרון. בבוקר יום שני הפגינו מאות חרדים בחמישה מוקדים ברחבי הארץ נגד מעצרם של ארבעה תלמידי ישיבה שהתעלמו מצווי הזימון שנשלחו להם. החרדים שהפגינו משתייכים כולם לקהילה ליטאית בראשות הרב שמואל אוירבך, הנחשב לסמן קיצוני, שהורה בעבר לתלמידיו שלא להתייצב בלשכות הגיוס, בעוד מרבית הציבור החרדי מתנגד להוראה זו ולהפגנות הללו.

מאות חרדים חסמו צמתים מרכזיים ברחבי הארץ; שוטר נפצע

הפגנה באשדוד עקב מעצר בני ישיבה שלא התייצבו בלשכות הגיוס. פברואר 2015. חטיבת דובר המשטרה
הפעם לא נעצרו מתפרעים. אחת ההפגנות השבוע/חטיבת דובר המשטרה

במובן מסוים, ההפגנות כוונו לא רק כלפי רשויות החוק אלא כלפי הממסד החרדי עצמו. מאמיניו של אוירבך הבינו כי הם שוב נותרו ללא ייצוג במפלגות החרדיות, ובין היתר מעצר חבריהם היה רק הזדמנות נוספת להשמיע את קולם, בדרך היחידה שנותרה ברשותם – הפגנות המוניות. "אנחנו נמשיך במחאות", אמר אחד מהם, "חוק הגיוס הוא איום ממשי וצריך לדבר על כך".

למורת רוחם של אנשי אוירבך, הח"כים החרדים מסרבים להתייחס להפגנות הסוערות. ככל הנראה, גם הם מבינים שהאותיות הקטנות בחוק הגיוס מנציחות את הפטור, ועל כן אין טעם למחות. מנגד, חוששים ב"יהדות התורה" שאילו ישמיעו את קולם, ויגבירו את אפקט ההפגנות, יהיה מי שירוויח מכך הון פוליטי – דווקא יאיר לפיד, שמזוהה עם חוק הגיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully