וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל קמפיין נגד גיוס חרדים: חיילים התלוננו על הסתה ואיומים

17.5.2015 / 20:08

חמישה חיילים חרדים המשרתים בבקו"ם שבתל השומר התלוננו במשטרה כי ספגו איומים בעקבות קמפיין שבו פורסמו שמותיהם ותמונותיהם. לטענתם, מאז הפרסום הם קיבלו כמה הטרדות טלפוניות וקריאות גנאי ברחוב

גיוס לנחל החרדי בבקו"ם. אוגוסט 2013. ניב אהרונסון
גיוס לנח"ל החרדי בבקו"ם שבתל השומר/ניב אהרונסון

חמישה חיילים חרדים המשרתים במדור בני הישיבות של צה"ל בבקו"ם שבתל השומר הגישו היום (ראשון) תלונה במשטרת פתח תקווה על הסתה ואיומים - כך נודע לוואלה!NEWS. זאת, בשל הפרסום של שמותיהם ותמונותיהם בדפי מידע שחולקו בימים האחרונים בכמה קהילות חרדיות, ובהם פרטיהם האישיים של חיילים האחראים על גיוס חרדים לצה"ל, במטרה למנוע את הגיוס ולחזק את העמדה הקיצונית בחברה החרדית.

החמישה טוענים כי מאז שפורסמו שמותיהם ותמונותיהם, קיבלו חלק מהחיילים הטרדות טלפוניות, גם בשעות הלילה המאוחרות, וספגו קריאות גנאי ברחוב. לדבריהם, הם חוששים כי בעקבות הפרסום יפגעו בהם גורמים קיצונים.

על העלונים שהופצו חתומה "הוועדה להצלת עולם התורה", המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, שמוביל קו קיצוני במאבק נגד חוק הגיוס ואוסר על תלמידיו להתייצב בלשכות הגיוס. בכירים ב"פלג הירושלמי" המזוהה עם אוירבך הכחישו באופן גורף שיש להם קשר לקמפיין המדובר, אך ציינו ללא קשר כי רבם שמייצג מיעוט במגזר הליטאי "ממשיך להיאבק בהתייצבות בחורי ישיבה צעירים בלשכות הגיוס".

עוד בוואלה חדשות:
יום ירושלים: שוטר נפצע בעימותים עם פלסטינים בשער שכם
רוזנשטיין התלונן: רות דוד גייסה נגדי עדי מדינה בדרך לא-כשרה
דרוש מנהיג: האם מחאת יוצאי אתיופיה תצליח להתרומם מחדש?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד העלונים שחולק בקהילה החרדית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלוני המידע פורסמו גם שמותיהם ותמונותיהם של שני קצינים. האחד משמש קצין במדור שילוב חרדים בצה"ל, ולפי העלון נחשב למומחה ב"איתור ושכנוע מתגייסים פוטנציאליים". הקצין השני משרת בדרגת רב-סרן ומשמש רכז פרויקט שילוב חרדים. נוסף לכך, תחת הקטגוריות "הריכוך והחיכוך", "הסלקציה", "התעמולה" ו"עמק הבכא", התפרסמו בעלונים תמונות מתוך לשכת הגיוס, אשר נועדו להמחיש את הסיבות שבגינן נאסר על בחורים להתייצב שם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הרכב של הקצין שהותקף במאה שערים, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודשים האחרונים הלכו והתרבו האירועים האלימים נגד חרדים המשרתים בצה"ל. ח"כ יעקוב מרגי (ש"ס) שלח לפני כשלושה שבועות מכתב למפכ"ל יוחנן דנינו בנושא, אך טרם קיבל תשובה. מרגי כתב במכתבו: "לא נעלם מנגד עינך מסע ההסתה הפרוע שמזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי – מסע הסתה הקרוי בשם הבזוי 'חרדקים'".

מרגי יצא נגד מדיניות של הבלגה ממקרים אלה וציין כי "מצב שכזה יוביל למשטר של פחד בחברה החרדית". בסוף המכתב ביקש מרגי "להיכנס לעובי הקורה, ובאם תמצא לנכון להזמין אליך את כל הגורמים שהיו מעורבים באירועים - דבר אשר יסייע בידי המשטרה להביא קץ לתופעה מסוכנת זו". במקביל, מרגי הציע שכל נציגי הציבור החרדי יחתמו על עצומה תחת הכותרת "כולנו חרד"קים".

לפני כשבועיים הותקף רב-סרן שרגא דהן, קצין חרדי, שהגיע יחד עם אשתו לניחום אבלים באזור חרדי בבית שמש. כשהבחינו העוברים והשבים במדיו של דהן, המשרת כרב בתל השומר וביחידת הנפגעים והשלישות הראשית ברמת בית שמש ב', החלו כמה מהם להתאסף מסביבם ולקלל אותם. לפי עדויות מהמקום, התוקפים דרשו מהשניים להסתלק מהאזור ואף ירקו ויידו לעברם חפצים שונים.

כמו כן, ביום השואה האחרון חייל צה"ל המשרת בנח"ל החרדי ועבר בבית שמש, ספג מעשרות חרדים יריקות וצעקות "נאצי", "אפיקורס" ו"חרד"ק, צא משכונתנו". בשיחה שערך לאחר התקרית עם חבריו, אמר החייל: "מצד אחד, זה היה מאוד לא נעים. מצד שני, אני גאה במה שאני עושה ולכן הלכתי דרכם בראש זקוף. ידוע לי גם שרוב הציבור החרדי לא חושב כך".

נוסף על כך, שבוע לאחר מכן, הותקף מפקד מחלקה בגדוד החרדי בגבעתי בשכונת מאה שערים שבירושלים. כאשר הגיע המפקד לבקר שניים מחייליו בשכונה, החלו חרדים קיצוניים להשליך אבנים, ביצים וחפצים נוספים לעברו כשיצא מביתו של אחד החיילים. במהלך ניסיונו להימלט מהאזור, כלי רכבו הותקף שוב באבנים גדולות שגרמו לכך ששמשת רכבו נופצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully