וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזנשטיין התלונן: רות דוד גייסה נגדי עדי מדינה בדרך לא-כשרה

17.5.2015 / 16:59

העבריין, שמרצה מאסר ממושך, הגיש תלונה שלפיה רונאל פישר, אז עו"ד צעיר, הובא "במסתורין ובדרך פתלתלה" בידי רות דוד כדי לסגור הסדר טיעון עם האחים אלן וברוך דדוש - על מנת שיפלילו אותו. "זה חייב להיבדק"

עריכה: ניר חן

עדי המדינה נגד זאב רוזנשטיין גויסו בדרך לא תקינה? פרשת רונאל פישר את רות דוד, המסועפת ממילא, מקבלת היום תפנית מפתיעה נוספת. לוואלה!NEWS נודע כי ראש ארגון הפשע לשעבר, זאב רוזנשטיין, הגיש היום (ראשון) תלונה בדרישה לבדוק אם האחים אלן וברוך דדוש חתמו על הסכם עד מדינה נגדו בצורה בלתי-כשרה, תחת ניצוחה של פרקליטת מחוז תל אביב דאז, רות דוד. את התלונה הגיש באמצעות סנגורו, עו"ד פנחס (פיני) פישלר, לנציבת הביקורת על מערך התביעה ועל מייצגי המדינה בערכאות משרד המשפטים, השופטת בדימוס הילה גרסטל.

רוזנשטיין, שמרצה 17 שנות מאסר על הפעלת רשת של סחר בכדורי אקסטזי בארצות הברית, שוטח במכתב התלונה את טענותיו בנוגע לאותו קשר פסול לכאורה בכל הנוגע לחתימת ההסכמים עם האחים דדוש - בין דוד לבין עו"ד רונאל פישר שייצג אותם.

הסיפור מתחיל בשנת 2002 כששני האחים נעצרו בגין מעורבותם בעסקת סמים שכללה העברת 1.6 מיליון כדורי אקסטזי מגרמניה. בחודש אפריל 2004 הם הורשעו על חלקם בפרשה וכחודש לאחר מכן נגזרו עליהם 20 שנות מאסר בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

עוד בפרשה:
"תמצא בעיה בלב ותתאשפז": כל השיטות בפרשות פישר
"יש לו כסף? אני מביא אותו עוד הלילה": השיטה של פישר ומלכה
המשטרה תבדוק תלונה על קשר בין רות דוד לשופט מכהן

זאב רוזנשטיין בדיון בבית המשפט בנצרת, ינואר 2011. משה אסרף, ג'יליס
רוזנשטיין בבית המשפט/ג'יליס, משה אסרף

לאחר גזר הדין, החליטו חוקרי ימ"ר תל אביב לנסות ולגייס אותם כעדי מדינה נגד הדג השמן יותר שהיה לכאורה קשור לסיפור, זאב רוזנשטיין. באותה העת יוצגו השניים על ידי עורך הדין עמית בר. "בדרך לא דרך, מצא עצמו עו"ד בר מנושל מניהול תיק לקוחותיו, האחים דדוש", נכתב. את מקומו, כך לפי התלונה, תפס עורך דין צעיר ולא מוכר בימים ההם, רונאל פישר. "באופן מפתיע ובלתי מוסבר נשלח עו"ד פישר על ידי הפרקליטות (עו"ד רות דוד) לתאי המאסר של האחים דדוש. עו"ד בר אינו יודע עד היום למה נשלח פישר לבית הסוהר ללקוחות שאותם הוא ייצג תחילה – ומדוע נכנס בנעליו במסתורין, דרך עקלתון פתלתלה, החייבת בבדיקה ובבירור".

"שיטת פישר": הכירו את החשודים המרכזיים בפרשת השוחד

עוד נכתב בתלונה כי כעבור זמן קצר מאוד, סגר עו"ד פישר, "יחד ובצמידות עם עורכת הדין רות דוד" את ההסכם עבור האחים דדוש, על תנאיו המפליגים והמקלים, עם האמריקנים - הרשות הפדרלית למלחמה בסמים DEA. בהסכם נקבע כי השניים ישמשו עדי מדינה, על מנת להפליל את רוזנשטיין כמי שעמד מאחורי העסקה, ושהם יוסגרו לארצות הברית ויוכנסו לתוכנית ההגנה על עדים, שתספק להם זהות חדשה, תעסוקה, בית וחיים חדשים.

עורכת הדין, רות דוד, מגיעה להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
רות דוד/טלי מאייר

במכתב, מדגיש רוזנשטיין שוב ושוב את מידת התמיהה על כניסתו של פישר לתמונה. הוא טען שטרם אותה תקופה, עו"ד פישר לא הכיר איש מהאחים החשודים והוסיף ש"נדמה כי הוא גויס למשימה על ידי הגברת דוד". במסגרת ההסכם, ההקלות שקיבלו האחים דדוש כללו גם שחרור כספים שחולטו, מתן רכוש רב, כסף ועוד. במכתב של רוזנשטיין נטען עוד כי אף שבסופו של דבר את ההסכם רקם וגיבש פישר, לא הוא לא איש ממשרדו חתום עליו.

"עו"ד פישר זכה ליחס מיוחד בצמרת המשטרה"

"ההתנהלות בתיק הזה הדירה שינה מזאב במשך כל השנים", אמר לוואלה!NEWS עורך דינו הנוכחי, פנחס פישלר. לפי המכתב, עם הסגרתו של רוזנשטיין לארצות הברית, "הורמו כוסות לחיים בפרקליטות, במשרדי ימ"ר תל אביב ובמשרדי עו"ד רונאל פישר. מוסגרו תמונות הניצחון והחלה ההילולה".

עוד נאמר שם כי "אחרי הסגרתו של רוזנשטיין והכנסתו אל מעבר לסורג ובריח, זכה עו"ד פישר ליחס מיוחד בצמרת המשטרה והפרקליטות, ליחס של 'אחד משלנו', שאפשר לגנוב איתו סוסים". את התמיהה לעניין גיוסו של פישר לתיק האחים דדוש על ידי רות דוד, הביעו לאחרונה גם שוקי משעול, פעם בכיר במע"מ וכן עורכי דינו לשעבר, רקן נהרי ובני נהרי. "כך למשל, משעול מספר בראיונות לתקשורת כי פישר הגיע באמצע שנת 2004 למשרדו והתפאר אודות 'העסקה' שרקם לאחים דדוש יחד עם עו"ד רות דוד. היה זה כשמשעול עצמו נקלע לסבך על רקע אישי, והסתייע בפישר - אשר דרש כדבריו 20 אלף דולר כדי לסגור את החקירה בהוראת רות דוד".

בין השאר, דורש רוזנשטיין לבדוק מדוע פנה פישר ישירות לאחים המורשעים, כאשר היה בשנת 2004 עו"ד טרי, שמעולם לא ייצג לקוחות בתחום זה, מה נתן וקיבל פישר בתמורה לכסף שקיבל בתיק זה, וכן מה קיבל בתמורה לסחורה שסיפק. בנוסף, מבקש רוזנשטיין לדעת באיזה מידע "ציידה" רות דוד את פישר, כאשר זה הגיע מול לקוחותיו החדשים, וכן כיצד השיג פישר את התנאים המפליגים ללקוחותיו, כאשר השניים קיבלו "הנחה של 20 שנות מאסר מאחורי סורג ובריח והחזרי חילוטים".

"ברוך דדוש הוא עבריין אולד-סקול ולא היה נראה לי הגיוני שהוא הולך לעורך דין שלא התעסק מעולם עם תיקים מן הסוג הזה", אמר לוואלה!NEWS עו"ד בר. "ברוך דדוש מעולם לא היה לוקח פתאום מישהו מהרחוב, עו"ד שלא מוכר, וסוגר עסקה. פישר לא היה קשור לתיק משום כיוון, אבל אם אתה שואל אותי, הקשר בין רות דוד לבין פישר התחיל שם. היה לי מאוד מוזר שברוך הגיע לרונאל".

כאמור - במכתב, דורש רוזנשטיין מצוות החקירה המיוחד שמונה לבדוק את התנהלותה של רות דוד בעת כהונתה כפרקליטת מחוז גם את עניין גיוס עדי המדינה בשיטה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully