וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פישר אמר: 'תן לרות דוד 20 אלף דולר ונסגור את העניין"

שוקי משעול, בכיר לשעבר ברשות המסים, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על פגישותיו עם פישר, על המכתב שהוציאה עו"ד רות דוד בהנחייתו, על הפגישות שצולמו - ועל ההתרעות שאיש לא רצה לשמוע: "אפשר היה לעצור את זה לפני שנים"

עריכה: ניר חן

שוקי משעול, מנהל מע"מ תל אביב לשעבר ברשות המסים, שהורשע ב-2012 במרמה והפרת אמונים בפרשות שונות, טען כי כבר לפני חמש שנים ידע והתריע כי בין עורך הדין רונאל פישר ופרקליטת מחוז ת"א לשעבר, עו"ד רות דוד, ישנה מערכת קשרים רומנטיים, עסקיים, ואף עבריינים לכאורה. עם התפוצצות הפרשה, ומעצרה אתמול של עו"ד דוד, בחשד שפעלה עם פישר ורב-פקד ערן מלכה לקבל שוחד בתיקים שעליהם עבדה יחד עם פרקליט הצמרת - חזר משעול על טענותיו, ובריאיון באולפן וואלה! NEWS הוא משוכנע כי לו היו נבדקות אז, ניתן היה לעצור את התפשטות התופעה.

ב-2005 נעצר משעול במסגרת החקירה של היחידה הארצית לחקירות הונאה שנוהלה נגדו, וכששוחרר למעצר בית, לדבריו, הוא זכה לביקור מעו"ד פישר. "פישר הגיע ואמר שהיחסים בינו לבין פרקליטת מחוז תל אביב, רות דוד, חורגים מיחסי עבודה והם מקיימים גם יחסים אישיים. הוא אמר שהוא יכול לסדר איתה כל דבר", סיפר משעול.

פרשת רונאל פישר, שוקי משעול באולפן. מערכת וואלה!
משעול באולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה!

לדבריו, "פישר זרק את כרטיס הביקור שלה על השולחן וניפנף בקשרים שלו איתה. ראיתי שהוא יודע פרטים על החקירה שלי, כאלה שהוא לא היה אמור לדעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"פישר ביקש - והיא הוציאה מכתב להפסיק את החקירה"

משעול סיפר כי ביוני 2005 הוא זכה לביקור נוסף: "פישר ניסה לשכנע אותי לתת לו לטפל בעניין הפלילי, ואמר לי בפירוש שיש לו קשרים עם עו"ד דוד ושאתן לו 20 אלף דולר לסגור את העניין. בהתחלה חשבתי שהוא מתרברב, ההצעה היתה כל כך מצמררת ופחדתי מהמשמעות שלה. נבהלתי מהמחשבה שאתן שוחד לפרקליטת תל אביב. לכן לא ממש שקלתי ברצינות. רציתי להבין בדיוק מה הוא מציע ומה המהלכים שיש לו עם רות דוד".

משעול לא העביר את הכסף וכדי לשכנע אותו, לטענתו, פישר הפעיל שיטה נוספת. "לא שקלתי ברצינות לשלם, רציתי להבין על מה מדובר. אז הוא פנה במכתב לרות דוד וביקש ממנה להורות ליאח"ה להפסיק את החקירה, ואכן היא הוציאה את המכתב ליאח"ה".

הארכת מעצר לעורך הדין רונאל פישר, אפריל 2015. טלי מאייר
"הוא אמר שיש לו מערכת יחסים עסקית ואישית עם רות דוד". פישר בהארכת מעצרו, היום/טלי מאייר

משעול טען כי אחד הפרטים המדהימים שגילה לכאורה בדיעבד, הוא שהנעשה במשרדו צולם והוקלט במסגרת החקירה נגדו. כלומר, כבר אז ניתן היה לגלות את שיטת העבודה של פישר. חלק מהקלטות שודרו בתכנית עובדה לפני כמה חודשים במסגרת תחקיר על פישר. "לא נפתחה אז חקירה בנושא למרות שהיתה להם את ההקלטה. למרות שאני באפריל 2010 אמרתי על דוכן העדים בשבועה את כל הסיפור. אף אחד לא חקר ולא בדק. אני התרעתי על זה לראשונה ואם היתה נפתחת חקירה אז, אפשר היה לעצור את התפשטות התופעה לפנים שנים".

עו"ד רונאל פישר מסר אז בתגובה: "לא ידעתי שיש לי קשרים מצוינים בפרקליטות, ולא כדאי לקחת ברצינות הגיגים של נאשם המעיד לטובת עצמו. אין לי יחסים אינטימיים עם הגברת רות דוד". עו"ד רות דוד מסרה בתגובה לתכנית "עובדה": "אין לי מידע או קשר לדברים שקרו או לא קרו בין שוקי משעול לאחרים. שוקי משעול הורשע בדין, וההיגיון הפשוט הוא כי לו אכן הייתה מוצעת לו דרך למלט את עצמו, הוא היה חוטף אותה". נציבות הביקורת על התביעה, בראשות השופטת בדימוס הילה גרסטל, החלה בבדיקת הנושא לאחר תלונה שהתקבלה ממשעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully