וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגה הרוחני של ש"ס על מגייסי החרדים: "מפתים ומחטיאי הרבים"

29.7.2015 / 21:44

לקראת החופשה פרסם הרב שלום כהן מכתב ובו ביקש להזהיר את צעירי הקהילה שלא להתפתות ל"מסלולי החרדים" בצבא ובאקדמיה. בנוסף, הוא מבקש מהם "לדווח על כל ניסיון שכנוע ופיתוי"

גיוס חרדים, יעקב פרי, בונים קואליציה, מערכת וואלה!. מערכת וואלה!
"להדריך את הבחורים בלכתם ללשכת הגיוס"/מערכת וואלה!

"מחטיאי הרבים שאין להם חלק לעולם הבא" - כך כינה מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב שלום כהן, את בני המגזר החרדי שפועלים לגיוסם של חרדים לצה"ל. במכתב שהוקרא הערב (רביעי) ברדיו "קול חי" קרא הרב כהן לראשי המוסדות החרדים "להדריך את הבחורים בלכתם ללשכת הגיוס וגם לבקש מהם לדווח על כל ניסיון שכנוע ופיתוי". דבריו של כהן מצטרפים לביקורת שנשמעה לאחרונה על ידי קיצוניים חרדים שהפיצו חוברות החושפות את תמונותיהם ופרטיהם של המגייסים החרדים.

לקריאה נוספת:
שוויון בנטל: מה החרדים היו מסבירים למשה?
מעודדי גיוס חרדים לא מפחדים מההסתה נגדם: "נשתדל יותר"
בקרוב בצה"ל: אולפן ללימודי עברית למתגייסים חרדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך החוברת שהופצה נגד המגייסים החרדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב שיצא לקראת תקופת "בין הזמנים" - החופשה של אברכים ותלמידי הישיבות - יצא הרב כהן נגד "מסלולי החרדים" בצבא ובאקדמיה. כהן תקף את המגייסים החרדים, שלדבריו משכנעים בחורי ישיבה או חרדים שהתחתנו להתגייס. "חלילה לבחור באיזו רמה לימודית שהיא, או לנשוי, אפילו שנמצא בקשיי פרנסה, לעזוב את משמרת הקודש חס וחלילה", כתב כהן. הוא הוסיף כי אסור לצעירים "להתפתות לכל מיני גורמים 'חרדים' או שאינם חרדים, המבטיחים עתיד של כסף וכבוד אם יצטרף לאיזה מסלול, אפילו קצר מאוד".

בהמשך כינה הרב כהן, הנחשב ליורשו של הרב עובדיה יוסף, את המגייסים החרדים "מפתים ומסייעים" ו"מחטיאי הרבים", תוך שציין שהרמב"ם כתב ש"אין להם חלק לעולם הבא, ואובדין ונידונין על גודל רשעם וחטאתם". במכתב הוא גם הוסיף קריאה לראשי המוסדות החרדיים שעליהם "מוטלת האחראיות להדריך את הבחורים בלכתם ללשכת הגיוס, וגם לבקש מהם לדווח על כל ניסיון שכנוע ופיתוי". לדבריו, "ראשי הכוללים יפעילו את השפעתם להניא אברכים שיש להם מחשבה להתגייס ולו לתקופה קצרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully