וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איטבח אל יהוד": האזינו לאיומים על מגייסי חרדים לצה"ל

27.8.2015 / 13:05

חרדים שפועלים לגיוס בני המגזר לצה"ל ופרטיהם הופצו קיבלו בימים האחרונים שיחות טלפון מאיימות מקיצונים חרדים. באחת השיחות, שהגיעו לידי בוואלה! NEWS, נאמר למגייס: "עוכר ישראל, שורף נשמות"

עריכה: גדי וינסטוק

"עוכר ישראל", "שורף נשמות של בחורים צעירים", "מגיע לך רפואת הנפש". אלה חלק מהקללות והאיומים שהופנו בימים האחרונים כלפי חרדים שפועלים לגיוס בני המגזר לצה"ל, בשיחות שקיבלו מקיצונים חרדים שמנהלים נגדם ונגד החיילים מאבק ממושך. הקלטות של השיחות נחשפות לראשונה בוואלה! NEWS זמן קצר לאחר שפורסמו חוברות החושפות את תמונותיהם ופרטיהם האישיים.

"אתה עוכר ישראל", נאמר לאחד המגייסים בשיחת טלפון שהוקלטה, "למה אתה שורף את הנשמות של הבחורים, עזוב את הבחורים, עזוב את עם ישראל. תן לנו לחיות כיהודים ואל תעז לגייס בחורים לצה"ל. תתבייש לך. בושה וחרפה. אתה לא יהודי. אל תעז לגעת בנשמה של יהודי. רשע שכמוך. אתה מחטיא את הרבים". בשיחה למגייס אחר, אמר לו צעיר מעבר לקו כי "כואב הלב לשמוע שיש כאלה שמנסים להעביר על הדת בחורים צעירים".

לקריאה נוספת:
צפו: חרדים התפרצו לכנס גיוס בירושלים ותקפו את המשתתפים
עשרות חרדים הפגינו בירושלים במחאה על מעצר סרבן גיוס, 3 נעצרו
הנערה החרדית שקיבלה פטור מצה"ל: "לא הייתי אחראית מספיק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך החוברות שהופצו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המגייסים החרדים סיפרו כי בתקופה האחרונה, אחרי שהופצו מספרי הטלפון שלהם בקרב גורמים קיצונים במגזר החרדי, הם מוטרדים באין-ספור שיחות ממספרים חסויים ובמהלכם נשמעות קללות ואיומים. בהקלטה של שיחה נוספת נשמע חרדי קיצוני מקלל מגייס חרדי לצה"ל: "אתה שייגעץ גדול, אתה מפתה בחורים צעירים ללכת לצבא ומגיע לך רפואת הנפש. ראש השנה, מה יהיה אתך, אתה לא מפחד?".

מטרידן אחר ניסה להעליב מגייס חרדי: "שמעתי שהפרופיל שלך נמוך, אם אתה רוצה שהוא יעלה - תלמד במקום לגייס חרדים". בהקלטה אחרת נשמע אדם שמדבר בחיקוי של ערבי כשהוא מקלל את אחד המגייסים: "אבוא לבית שלך, י'חמור, י'כלב. וואלה אני רק תופס אותך... אתם היהודים... אנחנו דאעש". בהמשך הוא קילל אותו שוב: "איטבח אל יהוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חייל חרדי של חטיבת גולני. דובר צה"ל
חייל חרדי מחטיבת גולני/דובר צה"ל

זו לא הפעם הראשונה שבה מגייסים חרדים מוצאים את עצמם מותקפים על ידי גורמים חרדים קיצוניים. בחודש שעבר הופצו שתי חוברות תחת הכותרת "הציידים" ובהן נחשפו תמונותיהם ופרטיהם האישיים של יותר מ-30 בני המגזר ובוגרי ישיבות שהתגייסו לצבא, או פועלים לגיוסם של אחרים, בכירים וזוטרים. בחוברות נכתב כי כולם "מיסיונרים מקצוענים עם חזות חרדית", אשר "למען בצע כסף מכרו נשמתם לשטן". הפעילים שנחשפו הגישו תלונה במשטרה - אך עד כה לא בוצעו מעצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully