וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה החרדית שקיבלה פטור מצה"ל: "לא הייתי אחראית מספיק"

11.8.2015 / 8:39

אחרי שנעצרה, קיבלה פטור משירות בצה"ל והפכה לגיבורה ברחוב החרדי, אומרת ל': "למדתי לקח". בריאיון לוואלה! NEWS היא מוסיפה: "שילמתי על חוסר האחריות שלי כמו שמעולם לא חשבתי שיקרה"

נשים חרדיות. עומר מירון
"לא עשיתי פשע"/עומר מירון

ל', הנערה החרדית מאלעד שקיבלה אתמול (שני) פטור משירות בצה"ל, חרף העובדה שלא הצהירה במועד על כך שהיא מקיימת אורח חיים דתי ובשל כך נעצרה בשבוע שעבר בביתה על ידי משטרה צבאית, הפכה מאז נחשף סיפורה לראשונה בוואלה! NEWS לגיבורה ברחוב החרדי. פשקווילים נתלו עבורה ברחבי מאה שערים ומאות יצאו להפגין למענה, אך היא דווקא לוקחת את האחריות על עצמה.

"לא עשיתי פשע, אבל לא הייתי אחראית מספיק", היא אומרת בריאיון ראשון מאז שהסאגה הסתיימה. "למדתי לקח, להיות אחראית ולא לדחות דברים. שילמתי על חוסר האחריות שלי כמו שמעולם לא חשבתי שיקרה".

ראיון עם יעקב פרי בנושא ההסכמים הקואליציוניים, אפריל 2015. מערכת וואלה!
לשכת הגיוס בתל השומר/מערכת וואלה!
"שמעתי על כל המודעות וההפגנות, לא חשבתי שזה יגיע לכאלה רמות"

תחילתו של הסיפור ביום רביעי לפנות בוקר, אז עצרו אותה שוטרי המשטרה הצבאית לאחר שלא הצהירה כנדרש על אורח חייה הדתי. לטענתה, לאחר המעצר היא חויבה לחתום על טופס חיול, ללבוש מדים ולשוב לביתה "תוך ביזיון גדול", כדבריה. כששבה ללשכת הגיוס כדי להגיש תצהיר על קיום אורח חיים חרדי, לא ניתנה לה האפשרות לעמוד בפני ועדת דת והיא ברחה לעיר אחרת.

"כבר לא ידעתי מה לחשוב", היא משחזרת, "התחלתי לחשוב מה יקרה חלילה אם זה לא יסתדר. כל מה שעברתי היה מפחיד מאוד. קשה. שמעתי על כל המודעות וההפגנות, לא חשבתי שזה יגיע לכאלה רמות". על אף שהסתתרה בעיר אחרת, למען שחרורה של ל' התגייסו בכירים ופעילי ציבור במגזר החרדי, בהם ראשי "הוועדה להצלת עולם התורה", המזוהה עם הרב שמואל אוירבך מירושלים.

ל' עצמה טוענת כי בפעם הראשונה שהייתה בבסיס תל השומר היא "הייתה מבולבלת מאוד" ולכן כשביקשו ממנה לחתום על טופס חיול היא עשתה זאת. "רק אחר כך כשבאתי הביתה הבנתי שהייתי צריכה לעמוד על שלי. הייתי צריכה להימנע מחתימה על הסכמה לחיול, אני לא כל כך ידעתי מה אני עושה, אמרתי להם 'אני לא מתגייסת'. אבל הם אמרו לי שאני צריכה לחתום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully