וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: חרדי מואשם בתקיפת חייל חרדי

1.9.2015 / 21:15

התופעה המטרידה של תקיפת חיילים חרדים הבשילה לכתב אישום ראשון. אהרון צבי קורלנדסקי מירושלים מואשם כי אחרי שהתנפל במכות על חייל חרדי בבית כנסת בעיר, התעמת עם השוטרים שבאו לעוצרו. "שייענש במלוא החומרה"

צילום: שאול קרויזר

(חיילים חרדים הותקפו בבני ברק)

כתב אישום נגד חרדי שתקף חייל חרדי בצה"ל: במשך שלוש שנים מנהלים גורמים קיצוניים במגזר החרדי מאבק בחיילים חרדים שהתגייסו לצה"ל, אך רק השבוע - בפעם הראשונה - הוגש כתב אישום נגד אהרון צבי קורלנדסקי, חרדי בן 34 מירושלים, בגין תקיפה של חייל חרדי. האישום שהוגש לבית משפט השלום בירושלים מייחס לו עבירות של תקיפת עובד ציבור, העלבת עובד ציבור בגין תקיפת החייל והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

לפי כתב האישום, בחודש שעבר הגיע החייל, המשרת באחד ממסלולי שח"ר (לשילוב חרדים) בצה"ל, יחד עם אביו לתפילה בבית כנסת בשכונה חרדית בירושלים. החייל, שהיה במדים, נתקל בקורלנדסקי שהחל לצעוק לעברו "חרד"ק חרד"ק (ראשי תיבות של חרדי קל דעת - י"א), תסתלק מפה מהר, תוריד את הכיפה, ומה אתה מתפלל פה". בנוסף, קורלנדסקי גם הסית את המתפללים במקום נגד הצעיר. בשלב מסוים, אחרי שהצטרפו אליו אנשים נוספים, קורלנדסקי התקרב לעבר החייל, היכה אותו באגרופים באזור החזה וניסה לחטוף ממנו את הכומתה שעל כתפו.

אביו של החייל ניסה לסייע לבנו ולהרחיק ממנו את קורלנדסקי, אך האחרון המשיך לתקוף תוך שהוא מניף את ידיו ובועט לעברו. כשנודע לו שהוזמנה משטרה, ברח קורלנדסקי מהמקום, כך לפי האישום. עם זאת, הוא אותר זמן קצר לאחר מכן.

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
למצולם אין קשר לכתבה/נועם מושקוביץ

למקום הגיע קצין חקירות אשר פנה לתוקף במטרה לברר את פשר התנהגותו. קורלנדסקי בתגובה קילל את הקצין והטיח בו דברים קשים, בהם: "נאצים, עמלקים, היום לא תישארו בן החיים, משטרה של עבריינים אלוקים ישלם לכם". לפי כתב האישום, הוא פנה לחוקר עצמו ואמר לו "אפס, דפוק".

"נאצים, עמלקים, היום לא תישארו בן החיים, משטרה של עבריינים. אלוקים ישלם לכם"

קצין חקירות אחר שנכח במקום ביקש מהנאשם להירגע, אך בתגובה הנאשם קם מכיסאו, ונצמד אליו. הקצין, שהבחין בכך, ביקש מהנאשם לשבת אך הוא סירב. כשניסה להרחיקו מחברו קורלנדסקי החל להתפרע והדף את הקצין לעבר קיר גבס, שניזוק. סאגת התקיפה לא הסתיימה בכך. בסיום החקירה צעק קורלנדסקי לעבר החוקר "שטן, משטרה של עמלקים". גם כשהשוטר ביקש ממנו להירגע הוא המשיך להעליבו ואמר:
"שישלמו לו ושיראה מה זה, והלוואי שדאעש יבואו למדינה וימחקו אותם".

יום אחרי שנחקר ונעצר, הובא קורלנדסקי להארכת מעצר בבית המשפט אז החליטה השופטת דורית פינשטיין לשחררו למעצר בית בתנאים מגבילים. המשטרה התנגדה להחלטה, ובעקבות זאת בית המשפט עיכב את ביצועה. למחרת כבר הוארך מעצרו של התוקף ביממה. בינתיים, החייל זיהה את התוקף ומעצרו הוארך פעמים נוספות. במקביל, המשטרה הגישה הצהרת תובע, ואתמול (שני) הוגש כתב האישום עם בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים.

"במעשיו האמורים, תקף הנאשם בצוותא עם אחרים, עובד ציבור שממלא חובה או תפקיד המוטלים עליו על פי דין או מי שנותן שירות לציבור מטעם גוף המספק שירות לציבור, והתקיפה קשורה למילוי חובתו או תפקידו של הנתקף", כתבו השופטים. "הוא העליב בתנועות, במילים או במעשים עובדי ציבור כשהן ממלאים תפקידם, ועשה מעשה בכוונה להפריע לשוטרים כשהם ממלאים תפקידם כחוק".

כאמור, מדובר בפעם הראשונה שבה הפרקליטות מגישה כתב אישום נגד אחד מתוקפי החיילים החרדים. גורמים חרדים בצה"ל אמרו כי הם מקווים "שזו לא תהיה הפעם האחרונה ושכל מי שירים ידו על חייל ויסית לאלימות ייענש במלוא החומרה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים: "צה"ל עושה כל שנדרש על מנת להגן על משרתיו החרדים ולאפשר להם שירות מכבד, במקביל להמשך שגרת חייהם ואמונתם. צה"ל מחזק את ידה של משטרת ישראל במושא כתבי האישום והמעצרים ומביעים תמיכה חד-משמעית במשרתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully