וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשחיתות במועצה הדתית בירושלים: מינויי קרובים, איומים והאזנות

16.7.2015 / 13:00

המועצה הדתית בבירה מינתה קרובי משפחה של בכיריה למשגיחי כשרות, לכאורה בניגוד להוראות המשרד לשירותי דת. הרב הראשי בעיר ניסה לבדוק את הטענות, וטוען שנתקל באיומים ואף שהותקנו בלשכתו מכשירי ציתות

יהושע ישי, יו"ר המועצה הדתית בירושלים. יואב דודקביץ'
יו"ר המועצה יהושע ישי/יואב דודקביץ'

חשד לשחיתות במועצה הדתית בירושלים: בני משפחתו של יו"ר המועצה הדתית בעיר מכהנים כמשגיחי כשרות בעיר, זאת בניגוד לכאורה להוראת המשרד לשירותי דת, לפיו אסור למועצה דתית למנות לתפקיד משגיחים שהם קרובי משפחה של יו"ר המועצה. לפי מידע שהועבר השבוע למבקר המדינה עולה כי שני בני דודים של יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי מכהנים כמשגיחי כשרות בעיר. בנוסף, שלושה מאחיו של מזכיר אגף הכשרות במועצה, דוד מלכה – יהונתן, שלום, ויוסף חיים, וכן גיסו יחיאל לוגסי וחמיו יעקב לוגסי מכהנים בתפקידי משגיחי כשרות. לוואלה!NEWS נודע כי ניסיונותיו של הרב הראשי לירושלים, אריה שטרן, לבדוק את המינויים הבעייתיים, נענו במסרים מאיימים מצדו של ישי. שטרן אף מציין שבשל חשש שגורמים במועצה הדתית התקינו מכשירי ציתות בלשכתו, נערכה בה בדיקה למציאת מכשירים כאלה.

המינויים מנוגדים לכאורה לחוזר מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שקובע כי אסור למועצה דתית למנות לתפקיד משגיחים שהם קרובי משפחה של יו"ר המועצה, או מזכיר המועצה, וכן מי שקרוב משפחתו עובד כמנהל או מזכיר מחלקת הכשרות כרב העיר. חרף ניגוד העניינים, אחד מהבכירים מכהן במקביל לתפקידו גם כמשגיח כשרות. המינויים הבעייתיים לא נעצרים כאן: מלכה עצמו, המשמש כאמור כמזכיר אגף הכשרות, משמש במקביל גם כמשגיח בסופר מרקט בעיר. סגן מנהל הסניף טען כי הוא מגיע למקום אחת למספר חודשים. במכתב תלונה שהועבר למבקר המדינה עולה כי ברשימת המשגיחים המקומית שהוגשה לרב הראשי של ירושלים, אריה שטרן, צוין שמו של משגיח אחר שתפקידו לכאורה להשגיח על אותו המרכול.

הרב אריה שטרן. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ניסה לבדוק את הטענות. הרב שטרן/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

גורם בכיר במועצה הדתית טוען כי לאחר שנודע ליו"ר המועצה הדתית כי ראש לשכתו של הרב שטרן פועל לתקן ליקויים בתחום הכשרות, הוא נתן הוראה למשגיחים לא לדבר עמו. ישי אף שוחח עם הרב שטרן עצמו, והעביר לו מסר כי אם לא יפטר את ראש לשכתו, הפועל לתקן את הליקויים, הוא יאסור על המועצה לשתף עמו פעולה.

אלעד מלכא, חבר מועצת העיר מטעם סיעת "התעוררות", שהעביר חלק מהטענות למבקר המדינה, אמר לוואלה!NEWS כי "בעודי משוחח עם משגיחי כשרות ומפקחים, נדהמתי לגלות שחלק ניכר מהם אינו מוכן לנהל שיחות טלפון במכשיר הנייד שלו מחשש להאזנות על ידי הממונים עליו. אין מנוס אלא להיכנס בחקירה לעובי הקורה בנעשה במועצה הדתית בירושלים, ולמצות את הדין עם הממונים". בלשכתו של הרב שטרן אף נעשתה בדיקה באחרונה לאיתור מכשירי ציתות, זאת לאחר שפגישה אישית בינו לבין יו"ר המועצה הדתית דלפה לגורמים אחרים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
המועצה הדתית בירושלים. גוגל מפות, אתר רשמי
מינויי מקורבים? המועצה הדתית בירושלים/אתר רשמי, גוגל מפות

יהושע ישי מסר בתגובה: "אבדוק את הטענות ואתייחס אליהן. מפליא בעיני שחבר מועצת העיר מצא לנכון לפנות למבקר המדינה מבלי שפנה קודם אליי לבירור הטענות שהעלה במכתב. נראה שזו הדרך של איש ציבור שמעניין אותו הכותרת בתקשורת ולא עצם העניין". ישי אמר כי בני משפחתו מונו ככל הנראה לפני כניסתו לתפקיד והם "בני דודים מדרגה שניה ושלישית", כלשונו, "ואין בכך אף בעיה". באשר לאיום על הרב הראשי הוסיף: "את השיחות שלי עמו לא אבהיר בתקשורת".

דוד מלכה מסר בתגובה: "חלקם של קרובי המשפחה מונו לפני עבודתי במועצה בכלל. חלקם לפני עבודתי באגף הכשרות וחלקם לפני כניסתו לתוקף של חוזר מנכ"ל האמור משנת 2010. לא ידועה לי מניעה שאשמש כמשגיח ובהמשך לטענות האמורות במכתב, הרי שזהותו האמיתית של המשגיח רשומה במחשבי המועצה. בישיבה שהתקיימה אצל הרבנים הראשיים התגלה חשד כבד שעוזרו של הרב הדפיס ממחשבו האישית דף שתואם בתצורתו לגיליון של המועצה והשמיט את שמו של המשגיח האמיתי ושתל שם שלא קיים וזאת בשביל להאשים את המשגיח בהסתרת מידע מהרב הממונה".

מלשכת הרב שטרן נמסר כי הרב אכן ביקש לבדוק אם ישנן האזנות בלשכתו. הרב עצמו אמר: "אני חושש שגורמים במועצה הדתית שמתנגדים לתיקון הליקויים באגף הכשרות מקליטים בלשכתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully