וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר הוציא צו הגנה לחושף שחיתות במועצה הדתית בירושלים

22.7.2015 / 0:25

לאחר שדווח בוואלה!NEWS על החשד לשחיתות במועצה זומן ראש לשכתו של הרב הראשי לירושלים לשימוע לפני פיטורים. עקב הסמיכות לדיווחו למבקר החליט האחרון להוציא צו הגנה זמני. "דרושה התערבות מידית"

המועצה הדתית בירושלים. גוגל מפות, אתר רשמי
חשד למינוי מקורבים והאזנות סתר. המועצה הדתית בירושלים/אתר רשמי, גוגל מפות

קרב רב במועצה הדתית בירושלים: מבקר המדינה, יוסף שפירא, הוציא אתמול (שלישי) צו הגנה זמני לאבינועם קוטשר, ראש לשכתו של הרב הראשי לירושלים אריה שטרן לאחר שזומן לשימוע לפני פיטורים. המבקר רמז לכך שיש לכאורה קשר בין הרצון לפטר אותו לכך שהוא מסר לאחרונה מידע על מעשי שחיתות במועצה הדתית.

בשבוע שעבר דווח בוואלה!NEWS על חשד לשחיתות במועצה הדתית בירושלים. בין היתר עלה חשד למקרים של מינוי מקורבים, טיוח שעות עבודה והאזנות סתר בלשכתו של הרב הראשי. חלק מהחשדות שדווח עליהן למבקר יוחסו ליו"ר המועצה הדתית, יהושע ישי, ובכירים נוספים במועצה הדתית. את החשדות העבירו גורמים מסוימים גם למשטרת ישראל. אתמול זימן ישי את עוזרו של הרב לשימוע לפני פיטורים. במכתב הוא העלה טענות על התנהלותו של קוטשר, ובהן תקיפת עובד והתחזות למפקח מטעם הרבנות.

עוד בוואלה!NEWS:
נתניהו יצטרך להכריע: דוח לוקר או "תכנית איזנקוט"
צעיר ישראלי בן 28 נהרג בתאונת צניחה בשוויץ
הקמפיין המפתיע של ליברמן לטובת נשיא רואנדה

יהושע ישי, יו"ר המועצה הדתית בירושלים. יואב דודקביץ'
יו"ר המועצה יהושע ישי/יואב דודקביץ'

קוטשר הבין כי ייתכן שישי מתנכל לו רק בשל מעשי השחיתות שדווח עליהם, ופנה למבקר המדינה כדי לקבל צו הגנה. "בשים לב לסמיכות הזמנים בין גילוי מעשים אלה על ידי המתלונן, התרעותיו עליהם ופעולות שנקט בעניין מתקיים קשר סיבתי לכאורה מתקבל על הדעת בין פעולותיו אלה לבין זימונו לשימוע", כתב מבקר המדינה במכתבו ליו"ר המועצה הדתית. "הריני מצווה בזה כי המועצה הדתית ירושלים לא תקיים שימוע בעניינו של מר קוטשר, לא תפסיק את העסקתו ולא תפגע בתפקידו, במעמדו ובסמכויותיו כעובד". המבקר הדגיש כי אין במתן הצו להוכיח עמדתו בשאלת צדקתה של התלונה.

"הסיפור נראה רע, זה חילול השם גדול שמועצה דתית מתנהלת בצורה שנוגדת את ההלכה והתורה", אמר גורם בכיר במועצה הדתית בירושלים. "המבקר יבדוק את הכול. דרושה כאן התערבות מידית של המשטרה שתבדוק לעומק את הטענות, אחרת אנשים ימשיכו כאן במעשי שחיתות".

(עדכון ראושון: 23:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully