וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פשטה על בית חולים בחיפוש אחר חשוד בהשלכת בקבוק תבערה

17.9.2015 / 15:00

הכוחות פשטו על בית החולים אל-מקאסד בירושלים, במטרה לעצור פלסטיני שניסה לפגוע בשוטרי מג"ב ונורה. במוסד הרפואי במזרח העיר טוענים שהמשטרה חיפשה גם בחדרי הרופאים: "בושה וחרפה". גורמים במשטרה: זה נעשה בתיאום

צילום: רועי עידן, עריכה: שניר דבוש

כוחות משטרה פשטו הלילה (חמישי) על בית החולים אל-מקאסד שבשכונת א-טור במזרח ירושלים, במטרה לעצור את הפלסטיני שניסה להשליך לכאורה בקבוק תבערה אמש בעיסאוויה לעבר שוטרי משמר הגבול (מג"ב) ונורה בפלג גופו התחתון. עם זאת, החשוד, שזהותו ידועה למשטרה, טרם נעצר. כמו כן, ביצעה המשטרה מעקבים אחר החשוד בעיסאוויה ושורה של פעולות מודיעניות.

בבית החולים אל-מקאסד הגיבו בחריפות לפשיטה של המשטרה. לטענתם, השוטרים ביצעו חיפושים בחדרי הרופאים וההנהלה, ולא רק במחלקות. "בושה וחרפה שהם נכנסים לכאן באין מפריע, למקום שבו מרפאים חולים", אמר גורם בבית החולים, "זה לא אמור לקרות". במשטרה מכחישים וטוענים כי הבדיקה באל-מקאסד הייתה בתיאום עם המוסד הרפואי.

בתקרית המדוברת, רץ אמש רעול פנים פלסטיני עם בקבוק תבערה לעבר כוח מג"ב. הוא נורה בפלג גופו התחתון על ידי השוטרים, והבקבוק נפל מידו. ממשטרת ירושלים נמסר כי "הכוחות יפעלו בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר ולסכן חיים".

לקריאה נוספת:
אחרי מחדל מצעד הגאווה: מונה מפקד חדש למרחב מוריה בירושלים
אבו מאזן: לא ניתן לישראלים ללכלך את הר הבית ברגליהם המטונפות
"פגיעה בקידום שופטים שהקלו עם מיידי אבנים - לא דמוקרטי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'יפ של מג"ב בירושלים שעלה באש כתוצאה מהשלכת בקבוק תבערה, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, סגן בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט משה דרורי, ביקר בחריפות הסדר טיעון שאליו הגיעה המדינה, שבמסגרתו צעיר ממזרח ירושלים, שהורשע בשורה ארוכה של עבירות ביטחוניות חמורות ובהן השלכת בקבוקי תבערה, ייאסר לתקופה של שנתיים ועשרה חודשים בלבד. "כיצד ניתן לומר שעונש של 34 חודשי מאסר הוא עונש מתאים?", כתב השופט דרורי בגזר הדין שנתן אתמול. "ברור לי כי מדינת ישראל, באמצעות הפרקליטות, כבלה את ידיי כך שאני נמצא במצב שבו בעוד 34 חודשים ייצא הנאשם מבית הכלא כשהוא חדור אידיאולוגיה, שלצערי בבית הכלא רק תחודד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אתמול בכביש 443, בו אירעו כמה פיגועים קטלניים בחודשים האחרונים, ובירושלים, במקום שבו הושלכו אבנים לעבר מכוניתו של אלכסנדר לבלוביץ', לקה בלבו לאחר שאבנים הושלכו לעבר מכוניתו. "אנחנו משנים מדיניות, המצב הקיים אינו מקובל עלינו. ניתן את הכלים לחיילים ולשוטרים כדי לפעול בתקיפות רבה מאוד נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה", אמר.

לדבריו, ישראל לא תהסס לירות לעבר המתפרעים – גם בתוך שטחי ישראל. "האבן לא מבחינה בין כלי רכב שנפגע כאן ונהרג בו אזרח ישראלי לאותה אבן שנזרקת בתחום הקו הירוק. אנחנו הולכים לאמץ שינויים גם בהוראות פתיחה באש וגם בעונשי מינימום על מיידי בקבוקים ואבנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully