וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מחדל מצעד הגאווה: מונה מפקד חדש למרחב מוריה בירושלים

17.9.2015 / 13:10

ניצב משנה דוד פילו, ששימש כמפקד תחנת קדמה (טייבה בעבר), מונה לתפקיד מפקד מרחב מוריה במקום ניצב-משנה קובי דוידיאן, שהודח בעקבות מחדל רצח שירה בנקי במצעד הגאווה

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(ממלא מקום המפכ"ל: "מפקדים במשטרה שילמו מחיר גבוה מהנהוג")

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אישר היום (חמישי) את מינויו של ניצב משנה דוד פילו לתפקיד מרחב מוריה בירושלים. פילו, שמכהן כיום כמפקד תחנת קדמה, יחליף בתפקידו את ניצב-משנה קובי דוידיאן, שהודח בעקבות המלצות ועדת הבדיקה שהוקמה לאחר המחדל במצעד הגאווה.

ניצב משנה פילו שימש בארבע שנים האחרונות כמפקד תחנת קדמה, שהייתה בעבר תחנת טייבה אך האחריות על כל אזור המשולש הועברה אליה באחרונה. במסגרת זו הצליח פילו להתמקצע בטיפול במגזר הערבי. פילו לא שימש כקצין במחוז ירושלים, אך את הקריירה המשטרתית החל בירושלים כחבלן משטרה.

ועידת הבדיקה לאירועי מצעד הגאווה מצאה כי נצ"מ דוידיאן יודח מתפקידו, לא יקודם במשך חמש שנים ולא ישמש בתפקידים פיקודיים, בשל אחריותו על הצומת שבו לפי כתב האישום, דקר ישי שליסל את שירה בנקי. הוועידה הסיקה כי תחת אחריותו של דוידיאן לא הוקם מחסום ברחוב וושינגטון, לא חולקו תמונות של אנשים שמהווים איום לשוטרים במחסומים, אלא רק למפקדים, והתמונות לא הוצאו מן המעטפות עד תום האירוע. כמו כן, התצפיות במרחב של נצ"מ דוידיאן כיסו רק את החלק הפנימי של הצעדה, ולא את החיצוני.

בתוך כך, אישר ארדן גם את מינויים של ניצב-משנה דורון תורג'מן לתפקיד מפקד מרחב דוד בירושלים, של ניצב-משנה אמיר כהן למפקד מרחב נתב"ג, ושל ניצב-משנה עמרם נידם לראש מחלקת מבצעים במג"ב.

לקריאה נוספת:
ניצב סאו לקצינים המודחים: אל תתבטאו נגד ועדת הבדיקה בתקשורת
מפקד מרחב מוריה המודח הגיע לטקס גילוי המצבה של בנקי
שוטר מג"ב שהודח חרף השתלטותו על שליסל: "אני רק בורג"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully