וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר מג"ב שהודח חרף השתלטותו על שליסל: "אני רק בורג"

7.9.2015 / 18:01

הוועדה לבדיקת אירועי מצעד הגאווה החליטה להעביר את רב-סמל רביח חמוד מתפקידו, אף ששיבחה אותו על השתלטותו על שליסל. לחבריו סיפר כי יערער: "היו איתו עוד שוטרים, כולם לא שמו לב". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

(אסף חפץ על ממצאי הדו"ח: "המחדל פחות חמור ממה שחושבים")

"אני בסך הכול בורג קטן במערכת", כך סיפר לחבריו רב-סמל רביח חמוד, השוטר ממג"ב שהודח מתפקידו בעקבות מסקנות הוועדה שבדקה את מחדל הדקירה במצעד הגאווה בירושלים. הוועדה האשימה אותו בכך שלא הצליח למנוע את כניסתו של הנאשם ישי שליסל למעגל הפנימי של המשתתפים במצעד, בטרם רצח את הנערה שירה בנקי ופצע שישה בני אדם. אולם לצד ההדחה, שיבחה אותו הוועדה על פועלו בזיהוי שליסל וההשתלטות המהירה עליו. בתשע השניות שבהן פעל מרגע הזיהוי – הספיק שליסל לדקור שישה בני אדם.

עוד בנושא:
המחדל במצעד הגאווה: שישה קצינים במשטרה יודחו מתפקידם
ארדן: "מסקנות הוועדה לחקירת המצעד קשות, אך לא נעשה הנחות"
הקצינים המודחים זועמים: "מאשימים את הש"ג ולא את האחראי האמיתי"

רביח חמוד, שהודח מתפקידו בעקבות מסקנות הוועדה לאירוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים. פייסבוק, צילום מסך
רביח חמוד/צילום מסך, פייסבוק

לטענת הוועדה, הסיבה להדחתו מכל תפקיד פיקודי היא כי לא הבחין ששליסל עבר את המחסום שבו הוצב במסגרת כוח החסימה במצעד. "הייתי במחסום והבחנתי בו ליד הרמזור", אמר לחבריו, שציטטו אותו בשיחה עם וואלה! NEWS. לדבריהם, אמר: "זה היה עניין של שניות, לא ברור מאיפה הוא בא, לא יודע בכלל אם הוא בא מהמחסום שלי, אני לא יודע, אולי מהקיוסק ליד, אבל בטח הייתי מבחין בו". עם זאת, הם מספרים כי לדעתו הוא פעל כמצופה מיד כשהבחין בו. "איך שראיתי אותו, רדפתי אחריו, בעטתי לו ברגל והוא נפל", סיפר חמוד לחבריו. "ואז כבר קפצו עליו אחרים ואני כבר חזרתי לעמדה שלי. לא הייתה לי שום אפשרות לירות בו, הסיטואציה הייתה מסובכת מאוד. היו יחד איתי עוד שוטרים, וכולם לא שמו לב. כנראה ככה רצו מלמעלה, שאני לא אשמש בתפקיד פיקודי".

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
השוטר שהודח בעת המרדף אחר הדוקר ישי שליסל, במצעד הגאווה בירושלים/AP

עם פרסום מסקנות ועדת שליסל, פרסם חמוד סטטוס בפייסבוק ובו כתב בפשטות: "מתבייש". חבריו סיפרו כי התאכזב מההחלטה מאוד. לדבריהם, הוא מקווה ש"זה לא הסוף", והוא עומד לערער על ההחלטה.

פוסט שפרסם רביח חמוד, שוטר המג"ב שהודח מתפקידו בעקבות הוועדה לחקירת אירועי מצעד הגאווה בירושלים. פייסבוק, צילום מסך
"מתבייש". הסטטוס שפרסם השוטר/צילום מסך, פייסבוק

במסגרת בדיקת הוועדה נמצאו מחדלים חריפים, ובהם ההתעלמות מתמונתו של שליסל, אי-חסימת הציר שבו אירע הרצח והתעלמות משמו של שליסל ברשימת השמות שהגיעו ממחוז ירושלים שהוגדרו איומים על המצעד. מלבד ששת קציני משטרה שהודחו מתפקידם, הערות פיקודיות נרשמו למפקד מרחב ציון, תת-ניצב אפרים חביביאן, לקצין אגף המודיעין במרחב מוריה, סגן-ניצב שלמה בכר, ולקצין אגף המודיעין במרחב ציון, רב-פקד יצחק שמעיה. בימים הקרובים צפוי ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, בכפוף לאישור השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, למנות בעלי תפקידים במחוז ירושלים, כדי שהמחוז ימשיך לפעול כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully