וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "מסקנות הוועדה לחקירת המצעד קשות, אך לא נעשה הנחות"

7.9.2015 / 10:48

השר לביטחון הפנים התייחס להחלטת הוועדה להדיח שישה קצינים ושוטר, ואמר כי יישומה היא "הדרך היחידה לתיקון". מ"מ המפכ"ל סאו הגן על השוטרים המודחים: "כשל פיקודי ומקצועי נקודתי של מפקדים טובים ומסורים"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

יממה לאחר פרסום מסקנות הוועדה לבדיקת פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, שלפיהן יודחו שישה קצינים ושוטר מתפקידם, התייחס לסוגיה השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן ואמר כי מדובר במסקנות קשות שיש ליישם. "מדובר באירוע קשה אשר חייב אותנו לקיים תחקיר קשה ומעמיק", אמר ארדן בטקס הרמת כוסית לרגל ראש השנה במטה הארצי של משטרת ישראל. "אני יודע שהמסקנות קשות לארגון, אך לצערי הרב זו הדרך היחידה לתיקון ואנחנו לא נעשה הנחות לעצמנו כשמדובר בחיי אדם".

ארדן הודה לחברי ועדת החקירה ולעומד בראשה, ניצב ישראל יצחק, וציין כי הוא מכיר בעובדה שמדובר בחקירה לא פשוטה. "חברי הוועדה שעשו עבודה יסודית, קשה ולא פשוטה", אמר ארדן והוסיף: "לא פשוט לבדוק חברים בארגון".

גם מ"מ מפכ"ל המשטרה, בנצי סאו, התייחס אף הוא למסקנות הוועדה בדברים שנשא באירוע. "למשטרת ישראל יש יכולת לבצע בדיקה עצמית ולשאת בתוצאות", הדגיש סאו והוסיף: "זוהה כשל פיקודי ומקצועי של מספר מפקדים ובעלי תפקיד, כל אחד מהם על פי תחומי אחריותו. מדובר בכשל נקודתי של מפקדים טובים ומסורים, המובילים באופן שגרתי אירועים גדולים ומורכבים לאין ערוך לסיומם המוצלח, והיקף תרומתם לביטחון הציבור ולחוסן הלאומי איננו מוכר לציבור במלוא היקפו".

עוד כתבות בנושא:
הקצינים המודחים זועמים: "מאשימים את הש"ג ולא את האחראי האמיתי"
המחדל במצעד הגאווה: שישה קצינים במשטרה יודחו מתפקידם
משפחת בנקי קוראת לציבור לעלות לקבר בתם: "נחמה באפלה שירדה עלינו"

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
"לא פשוט לבדוק חברים בארגון". ארדן/ערן גילווארג

באירוע, אשר בו נכח סגל הפיקוד של המשטרה, קצינים, שוטרים, הרבנים הראשיים ומשפחות שכולות, התייחס השר ארדן גם לדיונים הנערכים בימים אלה בוועדת טירקל לאישור מינויו של גל הירש לתפקיד המפכ"ל – דבר שגרר ביקורת רבה בתוך הארגון ומחוצה לו. "אני מקווה שהליך מינוי המפכ"ל יושלם בקרוב, אבל ברור לי שהמשטרה לא עוצרת כלל", אמר. הוא אף הודה לניצב סאו על תפקודו.

ארדן ציין כי מאז שנכנס לתפקיד, במאי האחרון, למד להכיר את הארגון שבאחריותו. "בפרק הזמן שחלף מאז שנכנסתי אני לומד כל יום להכיר את המשטרה. ככל שאני לומד יותר, אני מבין כמה מורכבת עשייתה של המשטרה, כמה רבות המשימות וכמה רבים ההישגים". הוא פרס את חזונו לשנה הקרובה ואמר: "בשנה הקרובה נעמיק יחדיו את העשייה במספר נושאים וביניהם תגבור הנוכחות המשטרתית במקומות הומי אדם, חיזוק הנוכחות בחברה הערבית ושדרוג יכולות המודיעין במשטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ניצב בנצי סאו לביתו של אפרים ברכה, מודיעין. יולי 2015. יותם רונן
"המשטרה יכולה לבצע בדיקה עצמית ולשאת בתוצאות"/יותם רונן

ניצב סאו התייחס למוכנות המשטרה לקראת החגים המתקרבים. "בימים הקרובים שוטרי משטרת ישראל ייצאו לשטח במאמץ מבצעי וברגישות ביטחונית גבוהים ביותר", אמר סאו והוסיף: "המציאות מחייבת אותנו להמשיך לפעול במקצועיות ובנחישות, ולנקוט בכלל הפעולות הנדרשות על מנת להיות ערוכים לכל תרחיש. כלל מערכי המשטרה, השוטרים והשוטרות, הקצינים הקצינות, המתנדבים, לוחמי מג"ב - כולם יהיו פרוסים ברחבי הארץ, במוקדים ובאירועים השונים, על מנת להבטיח כי עם ישראל יוכל לחגוג, לבלות ולציין את אירועי החגים בבטחה ובשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully