וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב סאו לקצינים המודחים: אל תתבטאו נגד ועדת הבדיקה בתקשורת

9.9.2015 / 6:00

במכתב ששוגר לקצינים שהודחו בעקבות דוח הוועדה שבדקה את מחדל מצעד הגאווה בירושלים, נתבקשו שלא להשמיץ זה את זה או את הארגון בפני עיתונאים. כמו כן, נרמז להם כי מי שיפעל כך בכל זאת – יסולק מן הארגון

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, הורה השבוע לשגר מכתבים לששת הקצינים ושוטר מג"ב שהודחו מתפקידיהם בעקבות ועדת הבדיקה למחדל אירועי מצעד הגאווה, ובהם הובהר להם כי אסור להם להתבטא באופן פומבי נגד החלטות הוועדה. כמו כן, הם נתבקשו שלא לנהל קרב השמצות פומבי זה נגד זה. המכתב נשלח לשבעה לאחר שבוע סוער, שבו התבטאו חלקם באופן חריף נגד המסקנות, ואף טענו כי מדובר ב"האשמת הש"ג".

במכתב, שאותו שלח בפועל ראש מדור משמעת סגן-ניצב אברהם פרנקל, רמז סאו לקצינים כי מי שימשיך בהשמצות בפני התקשורת עלול להיות מסולק מן המשטרה. מדובר בצעד חריג אשר מגיע בעקבות האירועים שבהם תקפו קצינים את מפקד המחוז, ניצב משה אדרי, שהוועדה קבעה כי תירשם לו הערה פיקודית בגלל האחריות שהייתה מוטלת עליו בעת שישי שליסל חדר את מעגל האבטחה של המצעד, דקר למוות את הנערה שירה בנקי ופצע שישה נוספים.

עוד בנושא:
שוטר מג"ב שהודח חרף השתלטותו על שליסל: "אני רק בורג"
ארדן: "מסקנות הוועדה לחקירת המצעד קשות, אך לא נעשה הנחות"
המחדל במצעד הגאווה: שישה קצינים במשטרה יודחו מתפקידם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך שהופץ בקרב השוטרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא יעלה על הדעת שהקצינים הבכירים ימשיכו לעשות על פי ראות עיניהם, ישמיצו ויפגעו במשטרה, בעמיתיהם השוטרים והקצינים, ויפגעו באמון הציבור בארגון", אמר גורם במשטרה. "לכל אחד מהקצינים הוסבר שיש דרך לערער על הדוח, אבל זה חייב להיעשות באופן מקצועי ובדרכים המקובלות. ברגע שזה הפך למלחמה בין קצינים תוך פגיעה בארגון, גילה ניצב סאו מנהיגות וחתך את זה בצורה ברורה. מי שרוצה לצאת פומבית נגד החלטות הפיקוד שיפרוש מהשירות וינהל את המלחמה מבחוץ. מי שנשאר, יפעל על פי הכללים והפקודות של משטרת ישראל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניצב בנצי סאו- משטרת טייבה, מרץ 2013. דרור עינב
צעד חריג. ניצב סאו/דרור עינב

ביום ראשון, לאחר פרסום מסקנות הוועדה, הפנו חלק מהקצינים המודחים אצבע מאשימה כלפי מערך המודיעין של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז ירושלים, שלא "נפגע" מהחלטותיה. "לא ייתכן כי מערך המודיעין של היחידה המרכזית, יחידת הדגל של המחוז, יוצא ללא פגע, ודווקא אנשי המבצעים הם אלו שחוטפים", אמר אחד הקצינים המודחים. "הוועדה החליטה להעמיד לדין את הש"ג, ולא את מי שאחראי באמת למחדל העצום הזה".

ראש הזרוע המבצעית של היחידה המרכזית במחוז ירושלים שהודח מתפקידו, סגן-ניצב שי אללי, אמר אז בשיחות סגורות כי הופתע מאוד ממסקנות הוועדה, שבחנה את המחדלים שהביאו את ישי שליסל לדקור שישה בני אדם ולרצוח את הנערה שירה בנקי. "מרשי קיבל בהפתעה גדולה את ההודעה", אמר עורך הדין שלו, גדי טל. "מדובר במפקד מוערך ומצטיין שאף היה האיש שהשתלט בעצמו על שליסל. התכנית שהגיש לקראת המצעד הייתה מקובלת על כל הדרגים ואושרה על ידי כמה וכמה גורמים בכירים".

בנוסף להדחה מתפקידו, החליטה הוועדה כי סנ"צ אללי לא ישמש בתפקיד מבצעי במשך חמש שנים. על הקצין הייתה מוטלת האחריות לאיתור "דמויות חריגות" במצעד וברחובות הסמוכים לו. עם זאת, הוועדה אכן ציינה לחיוב את התנהגותו בעת ההשתלטות על שליסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully