וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת היועמ"ש: הירש הגיש מסמכים על עסקיו בגיאורגיה

יהושע בריינר

8.9.2015 / 23:44

פרקליטו של המועמד למפכ"ל המשטרה הגיש מסמכים מ-2007, הכוללים חוזים, תכניות עבודה וקבלות שיש בידם להוכיח לדבריו כי לא ניתן שוחד בעסקיו של הירש בגיאורגיה. הגשת המסמכים נדרשה לאחר שצוות הבדיקה שב מביקור בזק במדינה

צילום: בראל אפרים, עריכה: יאיר דניאל

(ועדת טירקל החלה לדון במינוי גל הירש למפכ"ל המשטרה)

פרקליטו של המועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה גל הירש הגיש ביומיים האחרונים מסמכים לבקשת צוות הבדיקה מטעם היועץ המשפטי לממשלה ששב מגיאורגיה. לאחר ביקור הצוות בטביליסי, עלו כמה תהיות חדשות שעליהן נתבקש הירש לספק תשובות. הירש נדרש להביא מסמכים שייתנו מענה לטענות הגיאורגיים בגין החשד שהחברה של הירש שפעלה באותה עת במדינה קיבלה כסף ללא תמורה, בפרשה שבה מעורב שר ההגנה לשעבר בגיאורגיה.

הירש הציג בפני הפרקליטות מסמכים שבהם חוזים, תכניות עבודה וקבלות, המעידים לטענתו, על העבודה שניתנה עבור התשלום ובכך מוכיחות כי טענות הגיאורגיים שגויות. נוסף על הבאת המסמכים, נבחנת האפשרות כי הירש עצמו יופיע בפני צוות הבדיקה וימסור עדותו. יצוין כי הירש עצמו אינו חשוד בפרשה, אולם הוא נדרש לחיקור דין עקב מעורבות חברה שאליה קשור הירש.

המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
עורך דינו הגיש מסמכים שמוכיחים כי החברה פעלה כחוק. הירש/ניב אהרונסון

עם תחילת הבדיקה נגד הירש, ביקש עורך דינו של המפכ"ל המיועד, דרור ברוטפלד, להעביר את כל המסמכים שברשות הירש לידי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, אולם האחרון סירב ואמר כי בשלב ההוא אין בכך צורך.

צוות הבדיקה, ששב מביקור בזק בגיאורגיה שם היה בסוף השבוע אחרון, שוחח בביקורו עם משרד המשפטים בטביליסי שהציגו בפניו את הטענות נגד הירש, מסמכים שונים, ואת נסיבות החקירה בגינן נדרשת עדותו של הירש בפרשה. כשהגיע הצוות חזרה לישראל הוא נפגש עם וינשטיין ובסוף הפגישה הוחלט לפנות לעו"ד של הירש ולבקש ממנו לסייע במתן מענה לשאלות שצצו אחרי המפגש בגיאורגיה, בעקבות המסמכים שהציג משרד המשפטים בטביליסי.

עו"ד ברוטפלד סיפק ביומיים האחרונים למשרד המשפטים בישראל חוזים וקבלות על הכספים השונים שקיבלה החברה של הירש שמוכיחים כי החברה פעלה במדינה כדין. כמו כן, הוגשו תכניות עבודה הנוגעות לאותה עסקה.

המסמכים שהירש התבקש להעביר מתייחסים לשנת 2007. צוות הבדיקה, הכולל את בכירי הפרקליטות ובהם רז ניזרי וליאת בן ארי, לא פירט לאיזה צורך נדרשו המסמכים המדוברים, אך עם זאת בסביבת הירש מאמינים כי המסמכים הללו עונים על הדרישות שהעלו הגיאורגיים בנוגע לצורך בחיקור הדין שביקשו לערוך להירש.

  • עוד באותו נושא:
  • גל הירש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully