וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירש על הסרת מועמדותו: "עברתי מסע השמצות, חיה בנו רוח רעה"

24.9.2015 / 9:25

תת-האלוף במיל', ששמו הוסר אמש בשל התארכות הבדיקה של צוות היועץ המשפטי לממשלה בעניינו, הביע ביקורת קשה: "עולות תהיות על מצבה של הדמוקרטיה בישראל". אב שכול: "הירש שלח חיילים אל מותם"

עריכה: ניר חן, צילום: אבי כהן, מאצ'י הוף

תת-אלוף (במיל') גל הירש התייחס הבוקר (חמישי) לראשונה להחלטתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, להסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל בשל התארכות הבדיקה בעניינו. "אני חייל של עם ישראל. לא ביקשתי להיות מפכ"ל אך נקראתי למשימה. הייתה פה מסכת שיטתית של השמצות והשחרה", אמר מחוץ לביתו בראש העין.

בפיו של הירש הייתה ביקורת קשה על הליך הבדיקה בעניינו והביקורת הציבורית על מינויו. "למדתי על בשרי שיעור לאומי משמעותי ואני יוצא ממנו מודאג ומוטרד עם שאלות קשות על הרוח הרעה שחיה בנו", אמר. "עולות תהיות על מצבו של עמוד השדרה הלאומי, על המשילות, על מצבה של הדמוקרטיה, על חוק ועל שלטון חוק, על ערכים ועל היעדר ערכים, על קבוצות כוח גדולים ואינטרסים שלא נבחרו על ידי העם המניעים בפועל את חיינו".

סאגת מינוי הירש למפכ"ל || סיקור מיוחד:
משפחות שכולות על הסרת מועמדותו של הירש: "לא סיבה למסיבה"
סאגת המפכ"ל: הירש ייפגש עם צוות הבדיקה בשבועיים הקרובים
"נחוש להתמנות למפכ"ל": צוות הבדיקה יכריע לגבי מינוי גל הירש
סערת המפכ"ל: וינשטיין ייבחן מחדש את המשך בדיקתו של הירש

גל הירש מודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, ראש העין, 24 בספטמבר 2015. שלומי גבאי
"אשרת אתכם בדרך אחרת". הירש מחוץ לביתו, הבוקר/שלומי גבאי

הירש: "לפני כחודש הודיעני ארדן כי הוא בוחר בי כמיועד למפכ"ל. מובן שראיתי זאת כזכות גדולה, כשליחות וכהזדמנות גדולה לחולל, לשרת ולהשפיע למען אזרחי ומדינת ישראל. אמש הובהרה לי תמונת המצב כפי שנתניהו וארדן רואים אותה, שתהליך המינוי מתמשך ויתמשך, ושהבאתו לאישור לא נראית באופק ושאין מסגרת זמן ברורה לסיום הבדיקה. לאחר מכן ברור היה לי כי אינם יכולים לממש את רצונם למנות אותי ועלי להמשיך את דרכי ולאחל הצלחה למועמד אחר. אני מודה לנתניהו ולארדן".

הירש התייחס לימים הקשים שעובריו עליו ועל משפחתו. "אני חייל אבל אני גם איש משפחה, אני מודה לבני משפחתי על שהם עוברים עמי את הנחשולים האלה", אמר. "אני מתכוון להמשיך ולהשפיע ככל שאוכל, לפתח מנהיגות צעירה ולעשות למען המדינה. מאוד רציתי לשרת אתכם כמפכ"ל המשטרה, אעשה זאת בדרך אחרת".

עוד בנושא:

למרות סערת הירש: ההערכה היא כי ארדן יתעקש על מפכ"ל מבחוץ

לכתבה המלאה

למרות הסרת מועמדותו של הירש, הודיע אמש ארדן כי הוא אינו חוזר בו מהחלטתו ותומך בבחירתו הראשונה. "לפני כחודש הודעתי שגל הירש הוא המיועד לתפקיד המפכ''ל. גל הוא אדם טוב, ערכי, ישר ומוכשר. הוא ביטחוניסט עם קבלות לאורך שנים רבות. מאז ההודעה, הוא עובר לצערי מסע של השמצות והכפשות, רצח אופי ועלילות. הציבור מרגיש את זה ומביע תמיכה רבה בגל ובמועמדותו. הליך הבדיקה המתקיים בעניינו של גל נמשך כבר זמן רב. חוות הדעת עוד לא הוגשה לוועדת טירקל והשלמת ההליך לא נראית באופק", אמר.

צופי ויואב צור, חיים ואלישבע צמח, הורים לחיילים שנהרגו במלחמת לבנון השנייה, 26 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"שלח חיילים אל מותם". צמח/ניב אהרונסון
הירש: "עולות תהיות על מצבה של הדמוקרטיה, על חוק ועל שלטון חוק, על ערכים ועל היעדר ערכים, על קבוצות כוח גדולים ואינטרסים שלא נבחרו על ידי העם המניעים בפועל את חיינו"

חיים צמח, ששכל את בנו עוז במלחמת לבנון השנייה ב-2006, תחת פיקודו של הירש, התייחס לביקורת המרומזת של תת-האלוף לשעבר באשר למחאתן של המשפחות השכולות. "סביר להניח שהוא התכוון אלינו, רק לא אמר את זה. אני בחיים לא דיברתי איתו למרות שהבטיחו לי שהוא ייפגש עמנו כמה פעמים ויסביר כיצד עוז נפל", אמר במשדר וואלה! NEWS.

לדבריו, "אני בודק את הדברים במבחן התוצאה – עוז לא הגיע הביתה. אני אומר: תחזיר אותו הביתה, ומבחינתי כלום לא קרה. במלחמה נהרגים חיילים, אבל במקרה שלו הוא (הירש) פשוט שלח אותם אל מותם. אם זה היה ביום השני והשלישי, אבל בסוף המלחמה? לכל אורך האירועים בדקנו וראינו שהייתה פה יד עלומה ומכוונת. אני לא אומר שעשה זאת בכוונה. אני בא פה בטענות לגבי מקבלי ההחלטות. נפתחו שערי שמים, לא התפללנו שזה יקרה (מינויו למפכ"ל). מלכתחילה לא היו צריכים למנות איש כזה.

"נגזר עלינו בעל כורחנו להיות שומרי הסף של המדינה. מצפים מאתנו שנשב בשקט ונבכה, אבל אנחנו שילמנו מחיר יקר ולכן אנחנו נשמור עליהם מכל משמר. הוא לא החזיר לי את הילד הביתה, עכשיו כמפכ"ל רצו שהוא יהיה גם אחראי עלי ועל הילדים שלי ועל הנכדים שלי. אני לא נותן הזדמנות נוספת ועשינו את זה ללא שום אינטרסים. הרצון שלנו לשמור על המדינה הזאת הוא כזה חזק, שקשה לתאר אות במלים. אנחנו מדברים מהפן האנושי, גורלה של המדינה, אנחנו חרדים".

רב-ניצב בדימוס אסף חפץ, המפכ"ל ה-12 של משטרת ישראל, שב והדגיש את הצורך במינוי פנימי. "אני אישית הייתי חרד שלוקחים תת-אלוף בלי ניסיון ושמים אותו בראש ארגון כל כך מסובך. הסיכוי שיצליח הוא קרוב לאפס, הסיכוי שיעשה נזקים הוא 100%", אמר.

למרות הביקורת: ארדן צפוי להתעקש על מינוי חיצוני

חרף הקשיים שהתעוררו במהלך מינויו של הירש ואכזבתו העמוקה מהסרת מועמדותו, ההערכה היא כי השר לביטחון הפנים ימשיך להתעקש על מועמד מחוץ לשורות הארגון. בין השמות האפשריים נמצאים כאלו שכבר עלו בסיבוב הקודם, בהם מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן. לצדו עלו שמותיהם של בכירים לשעבר בשב"כ ולאחרונה אף הוזכרו כמועמדים לתפקיד: פרקליט מחוז תל אביב מומי למברגר, ומנהל המחלקה לחקירות שוטרים אורי כרמל.

נגד הירש התקיימה בדיקה מטעם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנוגע לעסקות עבר שביצעה חברה שהייתה בבעלותו בגיאורגיה. בתחילת החודש הגיש פרקליטו של הירש מסמכים בנושא לצוות הבדיקה של וינשטיין. לאחר ביקור הצוות בטביליסי, עלו כמה תהיות חדשות שעליהן נתבקש הירש לספק תשובות. הירש נדרש להביא מסמכים שייתנו מענה לטענות הגיאורגיים בגין החשד שהחברה של הירש שפעלה באותה עת במדינה קיבלה כסף ללא תמורה, בפרשה שבה מעורב שר ההגנה לשעבר בגיאורגיה.

(עדכון ראשון: 08:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully