וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לארה"ב: מורדים סורים שאימנו מסרו ציוד לג'בהת א-נוסרה

על פי הפנטגון והצבא האמריקני, קבוצת הלוחמים העבירה 6 טנדרים ותחמושת לאנשי הארגון הג'יהאדיסטי. בשבוע שעבר אמר גנרל אמריקני בכיר כי רק 4-5 מורדים סורים שאימנה ארצות הברית לוחמים כיום בסוריה

ספק 500

(ג'בהת אל-נוסרה מציג: הפצצות כבדות על כפר בצפון מערב סוריה)

הפנטגון וצבא ארצות הברית הודיעו הלילה (שבת) כי קבוצת לוחמים של הצבא הסורי החופשי, ארגון המורדים המתון הזוכה לסיוע אמריקני, העבירה בחודש שעבר ציוד צבאי לג'בהת א-נוסרה בסוריה. הלוחמים הם חלק מכוח של מורדים שנשלחו לאחרונה לאזור לאחר שעברו אימונים על ידי ארצות הברית.

"למרבה הצער, למדנו היום שיחידה של הצבא הסורי החופשי מודה בכך שהעבירה שישה טנדרים וחלק מהתחמושת שלהם לכוח המשויך לג'בהת א-נוסרה", מסר דובר הפנטגון, ג'ף דיוויס.

לקריאה נוספת:
ארה"ב מודה: התכנית לאימון המורדים הסורים נגד דאעש נכשלה
נסראללה בירך על נוכחות רוסיה בסוריה: "תשפיע על המלחמה באזור"
בכירה סורית: "ארה"ב ורוסיה מסכימות כי על אסד להישאר בשלטון"

"אם הדיווחים שהגיעו אלינו נכונים, הדבר מדאיג מאוד", מסר בהודעה נפרדת קולונל פטריק ריידר, דובר הפיקוד המרכזי של הצבא האמריקני. לדבריו, הציוד שהועבר ניתן בתמורה למעבר בטוח של הלוחמים באזור שבשליטת הארגון הגי'האדיסטי.

קולונל ריידר הוסיף כי המשאיות והתחמושת שנמסרו מהווהים כרבע מכלל הציוד שניתן לכוח על ידי הקואליציה הבינלאומית נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "אנו משתמשים בכל האמצעים כדי לבדוק מה בדיוק אירע ולקבוע את התגובה המתאימה", סיכם.

חיילי הצבא הסורי החופשי בחלב, 30 בדצמבר 2012. רויטרס
היעד היה 5,400 לוחמים סורים שיוכשרו בשנה. חיילי הצבא הסורי החופשי בעיר חלב שבסוריה, ב-2012/רויטרס

מדובר בעדות נוספת לכישלון התכנית לאימון המורדים הסורים במסגרת המאבק נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש), לאחר שבשבוע שעבר הודה בשימוע בקונגרס מפקד הפיקוד המרכזי בצבא האמריקני, גנרל לויד אוסטין, כי רק ארבעה או חמישה מורדים סורים שאומנו בידי ארצות הברית נלחמים כיום בסוריה.

צבא ארצות הברית החל בתכנית האימונים בחודש מאי השנה, במטרה להכשיר 5,400 לוחמים בשנה, במה שנראה כמבחן לאסטרטגיה של הנשיא ברק אובמה לשתף פעולה עם כוחות מקומיים ולא לשלוח חיילים אמריקנים לחזית.

ואולם, התכנית נתקלה בקשיים מתחילתה, כשחלק מהמחזור הראשון של הלוחמים, שמנה 54 לוחמים, הותקפו על ידי ג'בהת א-נוסרה עם חזרתם לשטח סוריה. חלקם נתפסו ונהרגו והיתר התפזרו. קבוצה נוספת של כ-70 לוחמים הגיעו בשבוע שעבר למדינה ומאז נפוצו ברשתות החברתיות דיווחים כי חבריה התפרקו מנשקם או התפזרו גם הם.

קרבות בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבא אסד. רויטרס
אובמה תכנן לשתף פעולה עם כוחות מקומיים ולא לשלוח חיילים אמריקנים לחזית. לוחמי הצבא הסורי החופשי/רויטרס

במהלך השימוע בוועדת השירותים המזוינים של הסנאט בשבוע שעבר אמר גנרל אוסטין כי בשלב זה, בשל קצב ההתקדמות האטי של התכנית, היעדים המקוריים שלה לא רלוונטיים יותר. כשנשאל כמה לוחמים נותרו בסוריה, השיב: "מדובר במספר קטן. אנחנו מדברים על משהו כמו ארבעה או חמישה שעדיין נלחמים".

תת-שר ההגנה לענייני מדיניות, כריסטין וורמות', אמרה בשימוע כי רק מאה עד 120 לוחמים סורים משתתפים בתכנית. היא הוסיפה כי הפנטגון שוקל כמה אפשרויות בנושא, כולל שינוי המטרות הראשוניות שהוצבו. "התכנית קטנה הרבה יותר ממה שציפינו. כן, אנחנו לא משוויצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully