וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה סורית: "ארה"ב ורוסיה מסכימות כי על אסד להישאר בשלטון"

יועצתו הבכירה של הנשיא בשאר אסד אמרה בריאיון לטלוויזיה הסורית כי ישנה "הסכמה שבשתיקה" בין ארצות הברית ורוסיה בנוגע לפתרון המשבר בסוריה. בתוך כך, אובמה ופוטין צפויים להיפגש בשבוע הבא בניו יורק

עריכה: ניר חן

רוסיה וארצות הברית הגיעו ל"הסכמה שבשתיקה" בנוגע לסיום המשבר בסוריה, שבמסגרתה יישאר הנשיא בשאר אסד בשלטון – כך אמרה בוסיינה שעבאן, יועצת בכירה של אסד. "הממשל הנוכחי בארצות הברית מעוניין למצוא פתרון למשבר בסוריה, וישנה הסכמה שבשתיקה בין ארצות הברית ורוסיה בנוגע להגעה לפתרון", אמרה בריאיון לערוץ הטלוויזיה הסורי. שעבאן רמזה לכך שבניגוד לעמדתה בשנים האחרונות, ארצות הברית מוכנה כעת לקבל את הישארותו של אסד בשלטון. "האווירה הבינלאומית הנוכחית הולכת לכיוון של רגיעה ופתרון של המשבר", הוסיפה.

"ישנו שינוי בעמדתו של המערב בנוגע לסוריה", הוסיפה שעבאן וציינה גם שארצות הברית שינתה את עמדתה בנוגע למעורבותה של רוסיה במשבר במדינה. "ארצות הברית מכירה עכשיו בעובדה שלרוסיה יש הבנה עמוקה באזור והערכה טובה יותר של המצב", אמרה.

עוד כתבות בנושא:
דיווח: צבא אסד החל להשתמש במטוסי קרב רוסיים במאבק נגד דאעש
רוסיה תערוך תמרון ימי גדול סמוך לישראל החל מהימים הקרובים
דיווח: רוסיה מקימה שני בסיסים נוספים ברצועת החוף של סוריה

נשיא סוריה בשאר אסד, פברואר 2015. AP
"רוסיה וארצות הברית הגיעו להסכמה שבשתיקה על הצורך להשיארו בשלטון". אסד/AP

רוסיה חוזרת ואומרת כי לא תסכים לכך שהפלתו של אסד מהשלטון יהווה תנאי מקדים לתחילת המשא ומתן לפתרון המשבר במדינה. ארצות הברית קראה להפלתו של אסד בארבע השנים האחרונות, אך בשבוע שעבר אמר ג'ון קרי כי מועד התפטרותו יכול להיקבע במשא ומתן. "התפטרות אסד לא חייבת לקרות מחר או בעוד חודש. יש תהליך שבו כל הגורמים צריכים להתאגד ולהגיע להבנה לגבי האופן שבו הדבר צריך להתבצע".

כמו כן, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום כי אסד צריך להיות מעורב בשיחות עתידיות לפתרון המשבר. "אנו צריכים לדון עם גורמים רבים, כולל אסד", אמרה מרקל במסיבת עיתונאים לאחר פסגת האיחוד האירופי בנושא המהגרים הרבים המגיעים למדינה בעקבות המשבר בסוריה. בניגוד אליהם, נשיא צרפת פרנסואה הולנד עדיין מתעקש כי אסד צריך לפנות את כסאו. אתמול הוא קרא לקיים ועידת שלום חדשה בנושא סוריה "כך שכל המדינות שרוצות לראות שלום בסוריה יתרמו למהלך".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מטוסי קרב רוסיים מדגם סוחוי 27 מוצבים בשדה תעופה בלטקיה, סוריה, ספטמבר 2015. מתוך טוויטר, צילום מסך
"צבא אסד החל להשתמש במטוסי קרב רוסיים". תמונת לוויין המציגה מטוסים רוסים בסוריה/צילום מסך, מתוך טוויטר

בתוך כך, המעורבות של רוסיה בלחימה בסוריה מתגברת, והיום דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי צבא משטר אסד החל להשתמש במטוסי הקרב הרוסיים שהוצבו לאחרונה במדינה במטרה להפציץ מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במחוז חלב שבצפון סוריה. בנוסף, אתמול דיווח גורם ביטחוני בדמשק כי צבא סוריה השתמש לראשונה במל"טים שסופקו על ידי רוסיה במסגרת הקרבות נגד המורדים במדינה.

מוקדם יותר דיווחה רשת בלומברג כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכנן תקיפות אוויריות עצמאיות בסוריה נגד דאעש במידה שארצות הברית תדחה את הצעתו לאחד כוחות. כמו כן, גורם רשמי בממשל האמריקני אמר כי הנשיא ברק אובמה ייפגש עם מקבילו הרוסי פוטין בשבוע הבא, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. זאת, לדבריו, לבקשת פוטין. "בהתחשב במצב באוקראינה וסוריה, ולמרות חילוקי הדעות שלנו עם מוסקבה, הנשיא מאמין כי יהיה זה בלתי-אחראי שלא לבחון אם אנו יכולים להתקדם דרך שיחות רמות דרג עם הרוסים", אמר הגורם והוסיף: "הנשיא אובמה ידון עם מקבילו בעיקר במצב באוקראינה וביישום הסכם מינסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully