וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא אסד החל להשתמש במטוסי קרב רוסיים במאבק נגד דאעש

24.9.2015 / 14:48

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הצבא הסורי הפציץ מטרות של דאעש במטרה להסיג את לוחמי הארגון משדה תעופה של המשטר באזור חלב. אתמול דווח כי הצבא החל להפעיל מל"טים מתוצרת רוסיה

עריכה: ניר חן

צבא משטר אסד החל להשתמש במטוסי הקרב הרוסיים שהוצבו לאחרונה במדינה במטרה להפציץ מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במחוז חלב שבצפון סוריה – כך הודיע היום (חמישי) הארגון הסורי לזכויות אדם, שמושבו בלונדון. התקיפות נעשו במטרה לשבור את המצור שהטיל הארגון על שדה התעופה כווירית הנמצא במזרח המחוז. לפי הדיווח, התקיפות החלו בשבוע האחרון והתלוו אליהן תקיפות של כוחות קרקעיים.

אתמול דיווח גורם ביטחוני בדמשק כי צבא סוריה השתמש לראשונה במל"טים שסופקו על ידי רוסיה במסגרת הקרבות נגד המורדים במדינה. "הצבא השתמש היום לראשונה במל"טים שקיבל ממוסקבה בקרבות נגד גורמים קיצוניים בצפון ובמזרח המדינה", אמר המקור מבלי לספק פרטים נוספים. כמו כן, שלשום אמר גורם צבאי בכיר במדינה כי דמשק קיבלה לידיה נשק חדש מרוסיה, הכולל חמישה מטוסי קרב לפחות.

עוד כתבות בנושא:
רוסיה תערוך תמרון ימי גדול סמוך לישראל החל מהימים הקרובים
פוטין לארה"ב: הצטרפו אליי - או שאתקוף לבד את דאעש בסוריה
דיווח: רוסיה מקימה שני בסיסים נוספים ברצועת החוף של סוריה

מטוסי קרב רוסיים מדגם סוחוי 27 מוצבים בשדה תעופה בלטקיה, סוריה, ספטמבר 2015. מתוך טוויטר, צילום מסך
תמונות לוויין החושפות את הימצאותם של מטוסים רוסיים בבסיס בלטקיה/צילום מסך, מתוך טוויטר

מוקדם יותר דיווחה רשת בלומברג כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכנן תקיפות אוויריות עצמאיות בסוריה נגד דאעש במידה שארצות הברית תדחה את הצעתו לאחד כוחות. כמו כן, הניו יורק טיימס דיווח כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה החליט להיפגש עם פוטין בשבוע הבא בניו יורק בשולי העצרת הכללית של האו"ם. עם זאת, הקרמלין אמר כי מוקדם מדי לדון על האפשרות של פגישה בין שני המנהיגים.

רוסיה הגבירה את נוכחותה הצבאית בסוריה לאחרונה בשדה התעופה שבדרום העיר לטקיה, הנמצאת תחת שליטת אסד, במטרה לתמוך בצבא. על פי דיווחים שונים, 28 מטוסי קרב כבר הוצבו במקום וכן טנקים, נגמ"שים, כלי שיט, יחידות עילית לפעולות נקודתיות והגנה, ומערכות לוחמה אלקטרונית, בקרה אווירית ומכ"ם. במקביל, אתמול דווח כי רוסיה בונה שני בסיסים צבאיים נוספים באזור רצועת החוף של סוריה. לפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, שמתבסס על תמונות לוויין חדשות שצולמו החודש וסופקו על ידי המגזין המודיעיני ג'יינס אינפורמיישן, רוסיה מקימה מחסן כלי נשק ומתקן צבאי מצפון ללטקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully